پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
مهدی اسفندیاری در یادداشتی اظهار داشت که یکی از مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که تنها ۳۰ درصد از یک میلیارد یوروی متعلق به بحث کرونا به وزارت بهداشت اختصاص یافت .و در انتها خواستار شفافیت و اطلاع رسانی مسئولان وزارت بهداشت در مورد نحوه هزینه کرد و ... شده است و از دو ارکان دیگر یعنی سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز خواست سیر هزینه ها و معجزه درمان بیماران بدون کمک دولت را شرح دهند.

شعار سال :  خطاب به ملت شریف ایران و ریاست محترم جمهور و نمایندگان محترم مجلس و سازمان های نظارتی

امروز در خبرها خواندم که یکی از مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که تنها ۳۰ درصد از یک میلیارد یوروی متعلق به بحث کرونا به وزارت بهداشت اختصاص یافت که معتقدم اگر این عدد هم درست باشد و فرضا که تخصیص دیگری هم در کار نباشد تا همینجا با فرض یورو نیمایی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت کمک شده است و اگر از مجموع ۳۱۰ هزار نفر بیمار کووید که تا حالا شناسائی شده است، نیمی از آنها بستری شده باشند

۱_ با توجه به سهم بستری در بخش خصوصی و خیریه و نیروهای مسلح و تامین اجتماعی در خوش بینانه ترین حالت تا کنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان های وزارت بهداشت بستری شده اند و تا اینجا دولت به اذای هر بیمار ۶۰ میلیون تومان به وزارت بهداشت کمک کرده است که این امر به جز اعتبارات ریالی دیگر مصوب دولت است.

۲_ بیمه ها و مردم با پرداخت از جیب که در گزارش صدا و سیما مفصل به آن پرداخته شده است یقین دارم که متوسط ۲۰ میلیون تومان هم آنها پرداخت کرده اند.

اکنون پرسش اینجاست

۱_ چگونه بیمه نیروهای مسلح و مراکز درمانی متعلق به این سازمان بدون کمک دولت با همان تعرفه ها، دقیقا با همان پروتکل های وزارت بهداشت در حال مدیریت بیماری کرونا هستند.

۲_ چگونه مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی که حدود ۲۰ درصد خدمات بستری کشور را پوشش می دهند در طول ۵ ماه گذشته با اعتبار اختصاصی کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان این بحران را اداره کرده اند اما وزارت بهداشت با فرض ارائه ۷۰ درصد خدمات بستری با کمک ۶۰۰۰ میلیاردی دولت درمانده و مدیران وزارت بهداشت بابت پول شوینده و دستکش و گان طلب کمک های جدید تری دارند؟!

۳_ فرضا که ادعای وزارت بهداشت درست باشد، به چه حقی بخش خصوصی را ملزم به پذیرش بیمار کرونایی که وظیفه حاکمیتی دولت هست با تعرفه های قبلی و بدون ارایه کمک های موثر از نظر حفاظت فردی و ... کرده اید.

در پایان خواستار شفافیت و اطلاع رسانی مسئولان وزارت بهداشت در مورد نحوه هزینه کرد و ... می باشم از دو ارکان دیگر یعنی سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز میخواهم سیر هزینه ها و معجزه درمان بیماران بدون کمک دولت را شرح دهند.

پ.نوشت: به این نکته مهم دقت شود که این وزارتخانه بیشتر و زودتر از هر ارگان دیگری شوینده ها و ماسک و... را با نرخ مصوب یا دولتی تهیه کرده است.

مهدی اسفندیار

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین