پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۹۵۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
دانشگاهها و اساتید آنها باید خود را بصورت ملموس درگیر مشکلات اجتماعی و یافتن راههای علاج دردهای کشور کنند.
شعارسال: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم بر لزوم تغییر رویکرد دانشگاه‌ها به سمت حل المسائلی و رفع نیاز‌های اساسی کشور تأکید کرد.

علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس، با بیان اینکه رسالت مهم دانشگاه‌ها توجه به مشکلات اساسی کشور و تلاش برای رفع آن‌ها است، گفت: دانشگاه‌ها و اساتید آن‌ها باید خود را بصورت ملموس درگیر مشکلات اجتماعی و یافتن راه‌های علاج درد‌های کشور کنند.

وی در این ارتباط به فرمان چند سال قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در محافل دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: با گذشت چند سال از فرامین راهگشای رهبری متأسفانه عملکرد دانشگاه‌ها در این زمینه مطلوب و رضایت بخش نیست. از دل این طرح خلاقانه راه‌های علاج مشکلات فرهنگی و اقتصادی نمایان خواهدشد.

‏عضو هیئت رئیسه مجلس راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی را فرصت مغتنم برای پیگیری روند تحول در مسیر توسعه کشور دانست وافزود: تعامل دانشگاه‌ها با بخش‌های مولد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ضرورت دارد.

‏نماینده مردم بابل با انتقاد از ضعف ارتباط بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مدیریتی کشور گفت: نبود ارتباط منطقی و اثربخش بین دانشگاه‌ها و بخش‌های مدیریتی تاثیر منفی بر رفتار دستگاه‌های دیوانی و حکمرانی کشور برجای می‌گذارد.

‏کریمی فیروزجایی با تشریح کارکرد‌های موفق پرورش نخبگان عرصه‌های مدیریتی در دانشگاه‌های مطرح دنیا یادآور شد: مدیران جامعه اسلامی باید رابطه منطقی و مبتنی بر راهبرد‌های علمی بامراکز دانشگاهی داشته باشند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های جوانان و نخبگان دانشگاهی کشورمان برای ورود به حل چالش‌های نوپدید اقتصادی و فرهنگی بسیار بالا و راهگشاست.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در الگوسازی مدیریتی و برنامه محوری تصریح کرد: با عزم قاطع نمایندگان مجلس یازدهم مشارکت دانشگاه‌ها در نظام برنامه ریزی کشور از طریق تعامل سازمان یافته با مرکز پژوهش‌های مجلس عملیاتی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس قویاً از نقش آفرینی جوانان و اساتید دانشگاه‌ها در عرصه‌های اجرایی و مدیریتی حمایت می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۳۲۴۳۰۹، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین