پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۷۲۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
رئیس مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت از آماده شدن پیش‌نویس این الگو خبر داد و گفت که پس از دریافت آخرین نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام، این پیش‌نویس برای تأیید و ابلاغ به مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.

شعار سال:  نشست هم‌اندیشی اندیشکده‌های الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت باحضور رئیس و اعضای شورای عالی الگو و رئیس  و اعضای اندیشکده‌های آن، با سخنرانی دکتر صادق واعظ‌زاده رئیس مرکز و رئیس شورای عالی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت به صورت مجازی برگزار شد.
 
رئیس شورای عالی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت گفت: اکنون پس از ۱۰ سال مطالعه و طراحی، به زمان رسمیت یافتن الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت نزدیک می‌شویم. از طرف دیگر در ابتدای طراحی برنامه هفتم توسعه کشور هستیم. لذا تشریح و توضیح الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت به عنوان مبنا و چارچوب اسناد برنامه‌ای کشور ضروری است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: پیش‌نویس این الگو آماده است تا پس از دریافت آخرین نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای تأیید و ابلاغ به مقام معظم رهبری تقدیم شود.
 
رئیس مرکز الگو ادامه داد: تبیین الگو به منظور ترویج فهم درست از الگو و تقویت گفتمان پیشرفت و اجرای درست و کامل الگو ، از سوی استادان وصاحب نظرانی که عضو اندیشکده های الگو هستند و یا جزء طراحان الگو بوده اند، انجام می شود.  تجربه ثابت کرده است بدفهمی و در نتیجه انحراف در اجرا از مشکلات اسناد برنامه ای کشور بوده است. لذا می توان با تشریح و تبیین به موقع الگو از تکرار این مشکلات درباره الگو پیشگیری کرد.
 
رئیس شورای عالی الگو ادامه داد: تبیین الگو به زبان علم، فلسفه و دین انجام می شود. همانطور که الگو با استفاده از آموزه های دینی و رشته های علمی متعدد و نیز آرای فکری و فلسفی تهیه شده است.
 
وی با اشاره به تبیین الگو در سطوح تخصصی، راهبردی، کارشناسی و عمومی ادامه داد:  درتدوین الگو سطح تخصصی برای گروه های مرجع علمی، سطح راهبردی برای سیاستگذاران و مدیران عالی، سطح کارشناسی برای برنامه ریزان و مجریان و سطح عمومی برای جلب مشارکت مردم در تحقق الگو دیده شده و درتبیین الگو از ابتدای مطالعه و طراحی الگو پیش بینی شده بود.  لذا دست طراحان الگو از مطالب عمیق و مفید برای تبیین الگو پر است. چرا که بیش از یکصد هزار صفحه متن مدون به عنوان پشتیبان سند  آماده استفاده است.
 
رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت  ادامه داد: الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت در یک فرآیند جمعی گسترده با مشارکت استادان و صاحب‌نظران تهیه شده است که عموما از بیان رسا و قلم توانا بهره مند هستند.
 
 واعظ زاده ادامه داد: خوشبختانه دست‌اندرکاران تهیه الگو، خود تبیین‌گرانِ صاحبِ صلاحیت الگو هستند و ان‌شاءالله علاوه بر مطالب قبلی، مطالب جدید و به روز تهیه و ارائه خواهند کرد.
 
رئیس مرکز الگو تبیین الگو را یک کار اداری و سازمانی ندانست و اظهار داشت: تبیین الگو  کاری علمی و اجتماعی و ملی است و ان‌شاءالله موجب افزایش سرمایه اجتماعی به معنی امید و اعتماد عمومی خواهد شد. زیرا به‌جای وعده مدیران و مسئولان رسمی که وظایف خود را انجام می دهند، ترسیم آینده از سوی استادان و متخصصان صورت می‌گیرد.
 
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تبیین الگو توضیح و تشریح مبانی و محتوای الگو است. این تبیین، دانش افزایی آزاد و یا نقد الگو و یا ارائه پیشنهاد جدید برای درج در الگو نیست. این اموربه قدر کفایت و در طول مدتی طولانی و با مشارکت قابل قبول در زمان خود انجام شده است.تبیین الگو از سوی صاحب نظران و کارشناسان و دست اندرکاران تهیه الگو  به معنای موافقت شخصی با ھمه جزئیات الگو نیست. بلکه مشارکت در تشریح نتیجه یک کارجمعی است که در باره ضرورت اجرای آن اجماع وجود دارد.
 
در ادامه این نشست‌ها اعضای شورای عالی و روسای اندیشکده‌ها نظرات خود درباره تبیین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را ارائه خواهند داد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا، تاریخ انتشار: 15بهمن1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400111511145

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین