پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
درحالی‌که هنوز جامعه منتقد کم‌کاری شهرداری در سیاه‌پوش کردن پایتخت است، اما تلاش برخی‌ها برای القاء کاهش عزاداری‌ها در این ایام جای تأسف دارد و ننگ‌بارتر این‌که چنین افرادی به‌عنوان مدیران شهری در پایتخت صاحب منصب هستند.
شعار سال :  شیوع کرونا در کشور از زمان آغاز همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داد اما به‌مرور زمان مردم توانستند با رعایت یکسری اصول بهداشتی به همزیستی مسالمت‌آمیز با این مهمان ناخوانده برسند که این موضوع در کلانشهرها به‌ویژه تهران بسیار ملموس بود.

رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و ... بخشی از مواردی بود که با گذشت زمان از اسفند ماه تاکنون با مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی مردم محقق و باعث کاهش آمار ابتلا به کرونا شد البته در مواردی بی‌توجهی‌هایی همچون پرهیز از ترددهای غیرضرور برون‌شهری از سوی برخی از مردم آمار مبتلایان و تلفات کووید-۱۹ را افزایش داد اما به هر حال با توجه به پیش‌بینی کارشناسان امر که حضور این ویروس را حداقل تا پایان سال عنوان کرده‌اند باعث خواهد شد تا به‌تدریج همه مردم بیش از گذشته نسبت به الزامات بهداشتی برای مقابله با این ویروس همه‌گیر حساس شوند.

یکی از مواردی که مردم بیش از پیش توانستند در مواجهه با کرونا با آن به همزیستی برسند موضوع محرم و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین بود، به‌طوری‌که نگرانی دوستداران آن حضرت نسبت به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری‌ در هیئات و دسته‌جات، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را بر آن داشت تا با تدوین پروتکل‌های ویژه برای عزاداری مجوز برگزاری مراسمات ماه عزا را برای دوستداران آن حضرت صادر کند.

در این میان اما به‌نظر برخی از سازمان‌های خدمت‌رسان همچون شهرداری به نوعی با دریافت عوارض و مالیات از جیب مردم وظیفه ارائه خدمات گوناگون اجتماعی و فرهنگی را بر عهده داشتند نتوانستند حتی با گذشت بیش از ۶ ماه از شیوع کرونا فعالیت‌هایشان را سروسامان داده و به نوعی با کرونا به همزیستی برسند.

یکی از وظایفی که مدیریت شهری هرساله برای آن بودجه تخصیص داده و بنا به مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی اقدام به اجرای برنامه‌های ویژه و آماده کردن شهر در این خصوص کند مربوط به ماه محرم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی است که علاوه بر این‌که مردم به‌صورت خودجوش با سیاهپوش کردن محله‌ها، شهر را برای برگزاری مراسمات عزاداری آماده می‌کنند شهرداری هم موظف است در سطح کلان به این مهم اهتمام ویژه داشته باشد موضوعی که علی‌رغم اظهارات شهرداری تهران مبنی بر افزایش فعالیت‌ها در راستای آماده کردن شهر برای ماه عزا چندان به چشم نمی‌آید و بارها برخی از رسانه‌ها به‌عنوان واسطه‌ای برای انتقال صدای افکارعمومی آن را متذکر شدند ولی متأسفانه مدیریت شهری در شورا و شهرداری تهران ضمن توجیه، آن را رد کردند.

در جدیدترین اظهارنظر محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به این مطلب که سیاه‌پوش کردن معابر شهری وظیفه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیست و در سال‌های گذشته نهادهای دیگر به همراه هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی این اقدام را انجام می‌دادند، می‌گوید که میزان سیاه‌پوش کردن شهر تاکنون ۲ برابر سال گذشته بوده است و باز هم در این زمینه فعالیت می‌کنیم اما جای خالی هیئت‌ها پر نمی‌شود و این نکته مهمی این است که ما هم متوجه می‌شویم شهر رنگ عزا ندارد.

علاوه بر این علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در اظهارنظری جالب‌تر در حساب شخصی توئیتر خود عنوان کرد که «چرا عده‌اى معدود اما پر سروصدا، مى‌خواهند كاهش اجتناب‌ناپذير عزادارى‌هاى هيئات مذهبى مردمى در سطح شهر را به پاى مديريت شهرى بنويسند؟»
 
القای کاهش عزاداری‌ها خیانت تازه برخی مدیران شهری!

نقطه اشتراک و جالب توجه در اظهارات این دو عضو محترم مدیریت شهری این است که گویا واقعاً در بطن جامعه حضور ندارند. آقایان جوادی یگانه که جامعه‌شناس و اعطا که مدعی هستند روزنامه‌نگار می‌باشند گویا چندان به رسالت‌شان که بودن در بطن جامعه است توجهی نمی‌کنند و نمی‌بینند که حتی در این شرایط کرونایی هم مردم حتی با شور و اشتیاق بیشتر و به‌صورت سازمان‌یافته‌تر اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کرده‌اند و عدم حضور دسته‌جات به‌معنای کاهش به قول آقای اعطا اجتناب‌ناپذیر عزاداری‌ها نشده است. بنابراین باید با صراحت گفت خاک بر دهان منتقدی که تلاشش برای القاء کاهش عزاداری‌ها در این ایام عزاست و ننگ‌بارتر این‌که چنین افرادی به‌عنوان مدیران شهری در پایتخت صاحب منصب و مسند هستند.

اگر این مدیران شهری کمی به محله‌ها، خیابان‌ها و امام‌زاده‌ها همچون میدان امام حسین، پارک ارم، پادگان ۰۶، امام‌زاده صالح و ... سری بزنند متوجه شور حسینی مردم همیشه در صحنه خواهند شد و خواهند دید که آنچه از لسان برخی رسانه‌ها که نقش تریبون را برای آنها بازی نمی‌کنند کاهش عزاداری‌ها نبوده بلکه کم‌کاری مدیریت شهری در آماده‌سازی فضای محرم بوده است. موضوعی که شاید با قبول آن و عذرخواهی از افکارعمومی کمی از ناراحتی مردم در این خصوص بکاهد.

در ادامه تصاویر عزاداری‌های پرشور حسینی در شهر تهران خواهد آمد که به نوعی نقض ادعای این مدیران و برنامه‌ریزان پایتخت است:

القای کاهش عزاداری‌ها خیانت تازه برخی مدیران شهری!
 
القای کاهش عزاداری‌ها خیانت تازه برخی مدیران شهری!
 
القای کاهش عزاداری‌ها خیانت تازه برخی مدیران شهری!
 
القای کاهش عزاداری‌ها خیانت تازه برخی مدیران شهری!
 
القای کاهش عزاداری‌ها خیانت تازه برخی مدیران شهری!
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 7 شهریور،1399، کدخبر: ana.press/511071
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین