پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
رئیس سازمان غذا و دارو به تشریح جزئیات سرمایه‌گذاری خارجی در راه‌اندازی کارخانه تولید قلم انسولین در ایران پرداخت.
شعارسال: محمدرضا شانه‌ساز، روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین در ایران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: کنترل دیابت به عنوان یک بیماری پیش رونده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که انسولین به شکل قلم می‌تواند به عنوان یک شیوه و روش جدید کنترل دیابت تلقی شود.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص و کنترل بیماری دیابت در کشور، افزود: بعد از اجرای برنامه کنترل فشار خون، در نظر داشتیم که طرح سنجش قند خون را در کشور اجرا کنیم که به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاد. اما، یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است که حتماً اجرا خواهد شد.

شانه‌ساز با اشاره به نیاز کشور به انسولین، گفت: تأمین انسولین افراد دیابتی، ارزبری بالایی برای کشور دارد که در شرایط کنونی با دشواری‌هایی نیز همراه است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اعلام اینکه ماهانه ۸۰۰ هزار قلم انسولین نیاز کشور است، افزود: با افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین، طبق توافقی که از سوی این کارخانه شده در سال اول ۲۵ میلیون یورو و در سال دوم نیز ۴۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای ما حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که ایران به عنوان سایت تولید قلم انسولین در منطقه بتواند صادر کننده این محصول باشد تا از این طریق، تراز مثبت حاصل شود.

شانه‌ساز گفت: تعامل ما با این شرکت، به شکل همکاری برد-برد خواهد بود. زیرا، هزینه تولید در ایران بسیار پایین‌تر از سایر کشور‌های منطقه خواهد بود.

وی افزود: هیچ کشوری به لحاظ نیرو‌های داروسازی، غنای ایران را ندارد.

شانه‌ساز گفت: انسولین قلمی از پوشش ۹۰ درصدی بیمه برخوردار است.

شعار سال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر:۳۰۲۲۱:www.phana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین