پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
به دلیل تنوع محصولات معدنی، استان خراسان جنوبی در میان سایر استان‌ها زبان‌زد است چرا که حدود ۴۹ تا ۵۰ محصول معدنی فلزی و غیرفلزی از معادن این استان استخراج می‌شود.

شعار سال: محمدصادق معتمدیان با اشاره به معادن غنی استان خراسان جنوبی و برنامه‌ریزی‌هایی که جهت فعال کردن این ظرفیت‌ها صورت گرفته است، اظهارداشت: یکی از مزیت‌های نسبی این استان نسبت به دیگر استان‌ها در بخش معادن است.

وی افزود: به دلیل تنوع محصولات معدنی، استان خراسان جنوبی در میان سایر استان‌ها زبان‌زد است چرا که حدود ۴۹ تا ۵۰ محصول معدنی فلزی و غیرفلزی از معادن این استان استخراج می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبیعتاً به دلیل پهناوری این استان که سومین استان پهناور کشور نیز هست از نظر اشتغال افراد در بخش معادن نیز چهارمین استان کشور هستیم.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های توسعه‌ای ما در بخش معدن است، خاطر نشان کرد: لذا تلاش کرده‌ایم در وهله اول بتوانیم مطالعات گسترده‌ای را در در بخش معادن در پهنه استان گسترش دهیم و در حوزه‌های اکتشاف، استخراج و خصوصاً فرآوری محصولات معدنی که مهم‌ترین بخش در تولید محصولات است و به افزایش درآمد، ثروت و ایجاد اشتغال نیز منجر می‌شود، سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: در ۲ سال اخیر چند جهت‌گیری در حوزه معادن داشته‌ایم، یکی اینکه مطالعات در این زمینه را افزایش داده‌ایم، از سازمان زمین‌شناسی کشور خواسته‌ایم به این موضوع ورود پیدا کند و ۵۰ درصد مساحت استان را از طریق ژئوفیزیک هوایی مورد مطالعه قرار دادند و برای اولین بار چنین اتفاقی در استان رخ داد.

معتمدیان با اشاره به انعقاد قرارداد‌های مختلف با ایمیدرو، گفت: ایمیدرو نیز اعتباراتی را در زمینه‌های مطالعه و اکتشاف دربخش معدن سرمایه‌گذاری کرده است، همچنین دنبال مشارکت بخش خصوصی در این صنعت مهم و گران‌سنگ هستیم تا در پهنه‌های آزاد شده، مطالعه و اکتشافات لازم را به عمل بیاورند و از ظرفیت‌های این بخش نیز در حوزه معدن بهره‌مند شویم.


وی عنوان کرد: یکی از موضوعات دیگری که در حوزه معدن به آن پرداخته‌ایم، انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بود که ان‌شاءالله بتوانیم از ظرفیت‌های این قرارگاه نیز در بخش معدنی استان بهره‌مند شویم.


معتمدیان با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های معادن، گفت: کمی از جهت زیرساخت‌های معادن با مشکلات روبرو هستیم، اما خوشبختانه با تفاهم‌نامه‌ای که به امضای بنده، مدیرکل ایمیدرو و رییس شرکت توانیر استان رسید، توافق‌نامه‌ای برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه معدنی در نهبندان انجام گرفت،۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال میزان این تفاهم‌نامه است که در چند سال انجام خواهد شد، انتقال خط برق و ایجاد پست برق با همکاری این سه قطب عملیاتی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بیش از ۵۰ معدن سنگ از جمله گرانیت در این مناطق داریم که بیشتر به صورت سنتی استخراج می‌شوند و با ژنراتور تأمین برق‌شان صورت می‌گیرد. در بحث فرآوری نبود برق، مشکلاتی برای معدن‌داران ایجاد کرده بود که با اجرای این طرح ان‌شاءلله شاهد کاهش هزینه‌ها و نیز کاهش قیمت محصولات استخراج شده و نیز توسعه فرآوری در بخش محصولات معدنی خواهیم بود.

وی با اشاره به معادن زغال‌سنگ این استان، گفت: بزرگ‌ترین معادن زغال‌سنگ کشور در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس واقع شده است، ۷۶ درصد زغال‌سنگ کشور در طبس استخراج می‌شود و بیش از ۳ میلیارد تن ذخایر قطعی زغال سنگ داریم و همین مقدار هم برآور ذخایر احتمالی است.

معتمدیان گفت: شستا از شرکت‌های بزرگی است که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است چنانچه اخیراً قراردادی به ارزش یک هزار میلیارد تومان با مدیرعامل این شرکت امضا کردیم تا در شهرستان طبس جهت توسعه زیرساخت‌ها و فرآوری محصولات سرمایه گذاری و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در بخش سرب و روی در شهرستان‌های بشرویه و طبس نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با توسعه این منطقه بتوانیم هم در ایجاد اشتغال و هم افزایش کیفیت محصولات معدنی اقدامات لازم را صورت دهیم.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری می متالز، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1399، کد خبر: 130853، me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
استاني در ايران هست كه معدن درونش وجود نداشته باشه؟ ماشالله همشونم كه از كار افتاده دارن ميشن و كسي توشون كار نميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین