پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
طلا که یکی از گرانقیمت‌ترین فلزات در جهان محسوب می‌شود در ایران نیز یافت می‌شود. ذخیره‌ی قطعی طلا در معدن‌های ایران، هم‌اکنون، ۲۵۰ تن است که ازسوی بخش‌های دولتی، خصوصی و خارجی استخراج می‌شوند.

شعار سال: براساس آخرین آمار به‌دست آمده از شرکت تهیه و تولید در ایران ۳۲ معدن طلا وجود دارد که ۲۱ معدن در حال فعالیت، ۹ معدن غیرفعال و ۲ معدن طلا نیز در حال تجهیز شدن است. در این گزارش سعی داریم با بزرگترین معادن طلای ایران آشنا کنیم با ما همراه شوید:

طلای زرشوران

معدن طلای زرشوران که از سال ۱۳۸۹ کلنگ‌زنی آن آغاز شد به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب و ۱۵ کیلومتری مجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان واقع شده است. گواهی کشف معدن طلای زره‌شوران پس از عملیات اکتشافی گروه‌های داخلی و خارجی به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صادر شده است.

شوربختی‌های معدن طلای زرشوران

واحد فرآوری و استحصال طلا با ظرفیت سالانه سه تن شمش طلا در منطقه زره‌شوران تکاب آغاز خواهد شد. بر اساس مطالعات نهایی ذخیره قطعی معدن طلای زره‌شوران تکاب چهار میلیون تن کانسنگ طلا با عیار ۵.۸ ppm (گرم در تن) برآورد شده است. ذخیره احتمالی این معدن ۳۰ میلیون تن با عیار متوسط ۵ ppm است.

طلای آق دره

معدن طلای آق‌دره به عنوان دومین معدن طلای کشور در بخش تخت سلیمان ۳۰ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع شده‌است.

هیات تحقیق و تفحص از معدن طلای آق دره به تکاب رفتند | خبرگزاری ایلنا

معدن طلای آق‌دره تکاب با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن کنسانتره طلا از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را شروع کرده است.

معدن طلای اق دره تکاب که یکی از معادن بزرگ طلای خاورمیانه محسوب می‌شود بیش از ۵ میلیون تن ذخیره قطعی دارد که در واحد استحصال و فرآوری ان ۷۰۰ کیلوگرم طلا با عیار ۹۹۹.۹ گرم در تن تولید می‌شود.

این معدن در کیلومتر ۵۰ جاده تکاب تخت سلیمان قرار دارد. معدن از نوع سطحی بوده و دارای عیار طلای ۱٫۵ گرم بر تن می‌باشد شرکت‌های فراوری به غیر از طلا نقره و جیوه را نیز از این کانسنگ استخراج می‌نمایند

معدن طلای ساریگونی

بهره‌برداری از طلای ساریگونی در دی ۹۴ در شهرستان قروه آغاز شد. این معدن در ۳ ماه پایانی سال ۹۴ میزان تولید این معدن ۵۰۰ کیلوگرم، سال ۹۵، به میزان ۲ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم، سال ۹۶ به میزان ۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم و سال ۹۷ به میزان ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم تولید داشته است. بزرگ‌ترین معدن طلای کردستان، معدن ساریگونی است که به ۷۰ میلیون تن حجم ذخیره کانسنگ طلا رسیده است.

افتتاح معدن طلای ساریگونی

طلای موته

معدن طلای موته از توابع شهرستان میمه در نزدیکی روستای موته و روستای رباط ترک و در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر میمه قرار دارد. معدن طلای موته که در این محل واقع است به صورت روباز است و دارای ۹ کانسار طلادار می‌باشد.

ذخیره اکسیدی معدن (تا سال ۱۳۸۰) بهره‌برداری شده است. عیار متوسط طلای این معدن ppm ۲ (۲ گرم در تن) می‌باشد که در هر روز ۱ الی ۲ کیلوگرم طلا با درصد خلوص۷۰ ٪ (۱۸ عیار) تا ۹۵٪ (۲۴ عیار) در شمشهای ۲ تا ۱۰ و ۱۳ تا ۱۵ کیلویی تولید می‌شود.

صبح میمه » طلای موته از دوران امیرکبیر تا پیشتازی در صنعت طلا

مجتمع طلای موته که تاکنون فقط امکان تولید شمش‌های یک کیلویی را داشت. با خرید سیستم ذوب ریخته‌گری در سال گذشته، شمش‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی‌ را بر اساس بودجه خریداران تولید خواهد کرد.مجتمع طلای موته در سال ۹۸ تولید ۳۳۰ کیلو شمش طلای خالص با عیار ۹۹۹ را در برنامه داشت، اما این شرکت موفق شد با یک درصد رشد نسبت به برنامه مورد نظر ۳۳۲ کیلو تولید کند. این رکورد در حالی اتفاق افتاد که این مجتمع خرید ماده معدنی نداشت، اما طی سال گذشته توانست بیشترین فرآوری ماده معدنی را به میزان ۲۳۶ هزار تن داشته باشد.

معدن طلای زرمهر

معدن و کارخانه طلای زرمه ر در استان رضوی، شهرستان تربت حیدریه قرار دارد و دارای ذخیره قطعی ۷۲۴ هزار و ۶۰۰ تن سنگ طلا با عیار ۵/۷ گرم در تن است. این معدن که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم طلا تولید می‌کند.

معدن طلای زرمهر - ایزی گلد

معدن طلای خمین

این معدن در استان مرکزی، شهرستان خمین و در نزدیکی روستای خوراوند واقع شده و ظرفیت اسمی آن استخراج ۹۰ هزار تن خاک طلا در سال است و پیشبینی شده که در آینده‌ای نزدیک این ظرفیت به سیصد هزار تن در سال افزایش یابد. لازم به ذکر است که استخراج طلا در معدن طلای خمین با خلوص عیار ۳۶ و سه صدم گرم در تن است.

بي‌توجهي به بزرگترين معدن طلاي کشور - تابناک | TABNAK

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری گسترش، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 99، کد خبر:   96719، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین