پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۶۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
مسوول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند گفت: ساز و کار نظارتی برای استخراج سنگ طلا از معدن اندریان وجود ندارد و در این رابطه دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند و پاسخگو باشند.

شعار سال: محمد صالح ترکمان، مسوول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به آخرین وضعیت معدن اندریان گفت: در مورد معدن اندریان سه اصل وجود دارد، نحوه واگذاری، آلودگی محیط زیست وفرایند نظارت برداشت طلا از معدن، که این موارد از سوی بسیج دانشجویی مورد بررسی قرار گرفته است.

ترکمان مطرح کرد: معدن طلای اندریان به خاطر استفاده سیانور در استخراج طلا موجب آلودگی محیط زیست می‌شود با وجود اینکه این آلودگی باعث مسمومیت آب و هوا و از بین رفتن احشام شده است، اما محیط زیست استان ادعا می‌کند که با توجه به آزمایشاتی که انجام شده درصد سیانور در معدن معقول است، اما مردمی بومی منطقه این نظر را ندارند.

مسوول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در ادامه تصریح کرد: به خاطر آلودگی محیط زیستی ناشی از سیانور در این منطقه وجود حتی شنیده شده افرادی مسوولیت دفن احشامی که در اطراف معدن بر اثر سیانور میمیرند را به عهده دارند تا ساکنین متوجه درصد بالای سیانور نشوند.
وی با اشاره به نحوه واگذاری معدن اندریان گفت: شرکت‌های ایرانی توانایی استخراج طلا از معدن را دارند مثلا در معدن زرشوران استخراج طلا به مراتب سخت‌تر از معدن طلای اندریان است توسط شرکت‌های ایرانی استخراج می‌شود.

ترکمان اظهار کرد: استدلالی برای واگذاری معادن به شرکت خارجی وجود ندارد؛ شفافیتی درمورد نحوه واگذاری و قرار داده معادن طلا مانند اندریان، ساری‌گونی و شادی به شرکت‌های خارجی در دسترس نیست و در این رابطه سوال مهمی وجود دارد اینکه چرا معادن طلا باید به شرکت‌های خارجی واگذار شود؟
مسوول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند خاطرنشان کرد: بعد واگذاری معدن به شرکت‌های خارجی به خاطر مسائل محیط زیستی بخشی از مراتع و زمین‌های کشاورزی ازبین رفت و مردم مشاغل خود را از دست دادند متاسفانه بعضی افراد از این فرصت استفاد و اقدام به برداشت غیر مجاز طلا از معدن کردند و ابهاماتی در باره این موضوع وجود دارد مشخص نیست که سنگ طلا به چه کسی فروخته می‌شود.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در مورد معدن طلا اندریان وجود دارد معلوم نبودن ساز و کار نظارتی برای استخراج سنگ طلا از معدن است درصد خلوصی که از استخراج طلا سنجیده می‌شود بر چه اساسیه و این فرایندی است که دستگاه‌های نظارتی باید به آن ورود کنند و پاسخگو باشند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری می متالز، تاریخ انتشار 20 مهر    99، کد خبر:   135941، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
ایران خدایی کشور ثروتمندی هست . معادن طلا هم که جای خود داره :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
يعني خدا به ما معدن طلا هم بده ازش نميتونيم استفاده كنيم؟ همين معادن ميتونه ارزش پوب ملي رو افزايش بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین