پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در مورد مربیگری رحمتی و نویدکیا گفت: شروع کار این دو مربی با لیگ قهرمانان آسیاست که می‌تواند تجربه خوبی برای آن‌ها باشد.
شعار سال: سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور، با اشاره به نتایج سپاهان و شهر خودرو در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این روز‌ها برخی در حالی از سیدمهدی رحمتی و محرم نویدکیا به خاطر نتایج شهرخودرو و سپاهان انتقاد می‌کنند که انگار بقیه مربیان چه گلی به سر فوتبال ایران زده‌اند! مگر رحمتی و نویدکیا چند روز است شهرخودرو و سپاهان را تحویل گرفته‌اند و آیا خودشان همین تیم را بسته‌اند که همه از آن‌ها توقع برد‌های پی‌درپی دارند؟ حتی بهترین مربیان جهان هم نمی‌توانند در طول کمتر از یک ماه شرایط خوبی را در یک تیم ایجاد کنند پس انتظاراتی که از این دو سرمربی دارند منطقی نیست.
مهاجم اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان ادامه داد: سپاهان در سه بازی سه ترکیب متفاوت را با یک سیستم داشته است. به نظر من نویدکیا کاملا می‌دانست از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا چه می‌خواهد. بازی‌های آسیایی برای رحمتی و نویدکیا بهترین فرصت بود برای اینکه عیار بازیکنان خود را بسنجند و بدانند کدام بازیکنان بیشتر و بهتر در پازل تاکتیکی آن‌ها جای می‌گیرند. برای این دو سرمربی جوان سخت بود که اولین تجربه مربیگری خود را در لیگ قهرمانان سپری کنند، اما همین موضوع توفیق اجباری بود برای این دو مربی تا پی به ویژگی‌ها و خصوصیات همه بازیکنان‌شان ببرند و اطلاعات کاملی از آن‌ها به‌دست بیاورند. بازی مقابل تیم‌های گردن کلفت آسیایی به اندازه ۱۰ دیدار تدارکاتی می‌ارزد و من اطمینان دارم نویدکیا و رحمتی بعد از پایان بازی‌های آسیایی تجربیات ارزنده‌ای به دست می‌آورند.
سیدصالحی در ادامه خاطرنشان کرد: بازیکنان خارجی النصر تنها تفاوت این تیم با سپاهان بودند. کیفیت خارجی‌های النصر یک سر و گردن بالاتر از فوتبال آسیاست و دقیقا درخشش همان‌ها باعث شد سپاهان در دو بازی مقابل النصر شکست بخورد ضمن اینکه بازیکنان سپاهان هم موقعیت سوزی‌های زیادی در این دیدار داشتند و شاید اگر موقعیت‌های آن‌ها گل می‌شد الان شرایط برای سپاهان تغییر می‌کرد. به نظر من، چون خود نویدکیا در دوران بازیگری‌اش روی زمین بازی می‌کرد و تفکرات هجومی داشت می‌خواست قدرت تیمش را در این بخش محک بزند به همین دلیل تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرد.
او با اشاره به اینکه رحمتی ابزار مناسب را برای موفقیت در آسیا نداشت، افزود: سیدمهدی رحمتی علاوه بر اینکه دو بازیکن موثر تیمش در فصل گذشته را در اختیار نداشت نتوانست از خرید‌ها جدیدش استفاده کند. با این شرایط عجیب است که برخی از او انتظار داشتند تیمش را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان برساند. فوتبال ایران برای پوست‌اندازی به مربیان جوانی مثل نویدکیا و رحمتی نیاز دارد و حرف من این است که چرا فکر می‌کنید مربیان باید در ۵۰ سالگی وارد فوتبال شوند. البته تا زمانی که فوتبال ما براساس رابطه و خواسته دلال‌ها پیش برود اوضاع بر همین منوال خواهد بود.
سیدصالحی در ادامه خاطرنشان کرد: فوتبال ایران باید از دلال‌ها نجات داده شود. باید به مربیان جوان فرصت داده شود بیایند و کار را به دست گیرند. به نظر من افرادی مثل نویدکیا و رحمتی که سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران درخشیده‌اند برای موفقیت در مربیگری فقط به مدیریت نیاز دارند، چون در فوتبال ما موفقیت و قهرمانی با تاکتیک فوتبال به دست نمی‌آید و مربیانی که بتوانند تیم‌شان را مدیریت کنند موفق می‌شوند. فکر می‌کنم هواداران سپاهان هم با توجه به اینکه محرم از جنس فوتبال اصفهان است به او فرصت خواهند داد.
بازیکن اسبق تیم‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور در پایان گفت: واقعیت این است که سطح کیفی فوتبال ایران بعد از شیوع کرونا از قبل هم پائین‌تر آمده و اگر به همین منوال پیش برویم مقابل تیم‌هایی مثل مالزی و مالدیو هم شکست می‌خوریم چه برسد به تیم‌های غرب آسیا. نتایج تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان نشان داد مدیریت فوتبال مسیر غلطی را پیش می‌رود و هر روز و هر روز تنها بر تعداد دلالان افزوده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۶۳۱۴۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
مه فقط فوتبال مارو بلکه تموم اقتصاد مارو هم دلال ها دارن پیش می برن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین