پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۲۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
آمار ارائه شده در خصوص میزان بدهی خانوار آمریکایی از سال ۲۰۰۳ تاکنون نشان می‌دهد که میزان بدهی وام‌های دانشجویی به دلیل افزایش روزافزون هزینه‌های تحصیل، در طول ۱۷ سال به میزان ۳۵۰درصد رشد داشته است.
  شعار سال: بدهی وام‌های دانشجویی در ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده و در طول دو دهه گذشته با سرعتی بی‌سابقه در حال افزایش بوده است. داده‌های جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر بدهی دانشجویان به میزان قابل توجهی از سایر بدهی‌های خانوار مانند مسکن، خودرو و کارت‌های اعتباری پیشی گرفته است.
 
در آمار پنل اعتبار مصرف‌کننده که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، بدهی وام‌های دانشجویی ایالات متحده در طول 17سال گذشته، 350درصد افزایش یافته است. این میزان تقریبا 10برابر بیشتر از افزایش 40درصدی در بدهی وام‌های خودرو و مسکن است.
 
تنها نکته مثبت این است که بدهی کارت‌های اعتباری از سال 2003 تا کنون به میزان اندک 15درصد کاهش یافته است.
 
افزایش نجومی بدهی وام دانشجویان مطابق با افزایش سر به فلک کشیده شهریه دانشگاه‌های خصوصی و دولتی در یک بازه زمانی مشابه است.
 
به رغم جامعه‌ای که اساسا فارغ‌التحصیلان دبیرستان برای اکثر مشاغل به مدرک دانشگاهی نیاز دارند، میزان شهریه، هزینه مکان و خورد و خوراک و سایر هزینه‌های کالج‌ها به صورت سالانه مدام در حال افزایش است.
 
در خصوص دانشگاه‌های دولتی باید گفت که بسیاری از آنها به دلیل کاهش بودجه آموزشی دولت، مجبور به افزایش شهریه هستند. در دانشگاه‌های خصوصی، افزایش روزافزون رقابت، سبب رشد شهریه‌ها شده است.
 
در مجموع، گزارش شده که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایالات متحده، تقریبا 1.5تریلیون دلار بدهکار هستند.
 
در نمودار ارائه شده، میزان تغییر در بدهی خانوار آمریکایی از سال 2003 تا کنون را مشاهده می‌کنید؛
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار:  5 مهر  1399  ، کدخبر:  469701 ،www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین