پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۷۰۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
همه‌گیری ویروس کرونا و شروع کلاس‌های آنلاین در پی تعطیلی دانشگاه‌ها تنها مختص ایران نیست و بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا اقدامات مختلفی را برای پیشگیری از شیوع کرونا پیش گرفته‌اند.

شعارسال: همه‌گیری ویروس کرونا و شروع کلاس‌های آنلاین در پی تعطیلی دانشگاه‌ها تنها مختص ایران نیست و بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا اقدامات مختلفی را برای پیشگیری از شیوع کرونا پیش گرفته‌اند.
 
شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به بحرانی نگران کننده تبدیل شده و جوامع در حال انجام اقدامات شدیدی برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستند. به همین منظور بسیاری از دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات علمی در دنیا تعطیل شدند و فعالیت‌های آموزشی و اداری خود را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند. بسیاری از این دانشگاه‌ها نیز قصد دارند ترم‌های بهار و حتی تابستان ۲۰۲۰ را کاملا آنلاین برگزار کرده و از پذیرش حضوری دانشجویان خودداری کنند. در اینجا به برخی اقدامات انجام شده توسط دانشگاه‌‌های دنیا برای مقابله با این ویروس اشاره می‌کنیم:

دانشگاه هاروارد ،ایالت ماساچوست آمریکا

با شیوع ویروس کرونا دانشگاه هاروارد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی کلاس‌های دانشگاهی و مدارس خود را تا اطلاع ثانوی بصورت مجازی برگزار خواهد کرد و از دانشجویان خواست تا در طول ترم بهار و بعد از آن نیز به محیط دانشگاه مراجعه نکنند. این دانشگاه اعلام کرد دانشجویان مهمان که نمی‌توانند محیط دانشگاه را ترک کنند در خوابگاه‌های خود از آموزش مجازی استفاده کنند.

دانشگاه واشنگتن، ایالت واشنگتن آمریکا

این دانشگاه به دانشجویان خود اطلاع داد که ترم بهار (۳۰ مارس تا ۱۹ ژوئن) را بطور کامل مجازی برگزار خواهند کرد و در صورت نیاز برگزاری کلاس‌های آنلاین در ترم‌های تابستارن و پاییز نیز ادامه خواهد داشت؛ اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، ایالت ماساچوست آمریکا

این موسسه اعلام کرد که با شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های مدارس، ادارات، آزمایشگاه‌ها، دفاتر و مراکز خود را از ۱۵ مارس متوقف کرده است. تمام کلاس‌های حضوری که از ۱۰ مارس معلق شده بودند، بصورت آنلاین دنبال می‌شوند. همچنین این موسسه اعلام کرد که تمامی امتحانات میان ترم همانگونه که برنامه‌ریزی شده بود اجرا خواهد شد و بدین منظور کلاس‌های بزرگی در نظر گرفته شده و در هر کلاس کمتر از ۱۵۰ نفر حضور خواهند داشت.
 

دانشگاه بوستون، ایالت ماساچوست آمریکا
این دانشگاه اطلاعیه جدید خود در را ۷ آپریل منتشر و اعلام کرد تمامی کلاس‌های حضوری دو ترم تابستان (۲۰ می‌تا ۱ جولای و ۶ جولای تا ۱۴ آگوست) تعطیل بوده و بصورت آنلاین برگزار می‌شوند. در این تاریخ تمامی فعالیت‌های تفریحی، اردو‌ها و بازدید‌های علمی بغیراز فعالیت‌های مربوط به دانشجویان پزشکی، لغو خواهند شد.

دانشگاه میشیگان، ایالت میشیگان آمریکا

این دانشگاه اعلام کرد ترم زمستان دانشجویان که تا ۲۱ آپریل ۲۰۲۰ ادامه دارد، ترم بهار و تابستان با روش‌های جایگزین و بدون برگزاری جلسه‌های حضوری پیگیری خواهند شد. این دانشگاه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی رویداد‌های برنامه ریزی شده که بیشتر از ۱۰ نفر شرکت کننده دارند را تا ۳۰ آپریل لغو کرد.

دانشگاه پرینستون، ایالت نیوجرسی آمریکا

دانشگاه پرینستون در سایت رسمی خود اعلام کرد تمامی سخنرانی ها، سمینارها، کلاس‌ها و حتی امتحانات دانشگاه از ۲۳ مارس بصورت مجازی دنبال می‌شوند و این وضعیت تا پایان بهار ادامه دارد. این دانشگاه آموزش‌هایی را برای استفاده از کلاس‌های مجازی در اختیار دانشجویان و اساتید خود قرار داده تا از حضور آن‌ها در محیط دانشگاه جلوگیری کند.

دانشگاه آکسفورد، آکسفوردشایر انگلستان

این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلاس‌های خود را معلق کرده، اما فکر نمی‌کند که آموزش آنلاین موثر باشد و هر زمان که ممکن بود، تدریس و آموزش به شکل آنلاین دنبال می‌شوند. این دانشگاه احتمالا ارزیابی‌های آنلاین را جایگزین امتحانات تابستانی خود خواهد کرد.
 

کالج سلطنتی لندن، انگستان

تمامی کلاس‌های ترم تابستان به نقل از سایت این کالج، بصورت مجازی برگزار می‌شوند. این کالج اعلام کرد به دلیل اینکه امتحان مجازی امکان پذیر نیست برنامه امتحانات تغییر کرده و به اطلاع دانشجویان می‌رسد. همچنین دانشجویان مهمان که به کشور‌های خود بازگشته‌اند نیز می‌توانند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند و مشکلی در گذارندن ترم خود نخواهند داشت.

دانشگاه تورنتو، کانادا

تمام کلاس‌ها و امتحانات حضوری این دانشگاه از ۱۶ مارس تا پایان بهار لغو شده و آموزش با روش‌های جایگزی صورت می‌گیرد. همچنین تمامی رویداد‌های دانشگاه تا ۳۰ اپریل معلق شده است.

دانشگاه کپنهاگن، دانمارک

این دانشگاه در اطلاعیه‌ای از تعطیلی کلاس‌های درسی خود به مدت ۲ هفته خبر داد. این دانشگاه ۱۲ مارس تمامی فعالیت‌های آموزشی خود را معلق کرد و اعلام کرد دانشجویان موظف اند خودشان دروس را در خانه مطالعه کنند. این دانشگاه تا ۱۳ آپریل تعطیل است و کارمندان اداری اجباری برای حضور در دانشگاه ندارند.

انیستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، سوئیس

این دانشگاه فعالیت‌های آموزشی خود از جمله کلیه کلاس‌ها، تمرین‌ها، اردو‌ها و فعالیت‌های آزمایشگاهی را از ۱۶ مارس تا آخر ترم بهار ۲۰۲۰ (ژوئن) معلق کرده و آموزش آنلاین جایگزین آموزش‌های حضوری شده است. این دانشگاه اعلام کرد برای کلاس‌هایی که امکان آموزش حضوری ندارند مانند آزمایشگاه‌ها به زودی برنامه جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
 

دانشگاه هلسینکی، فنلاند

این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از ۱۸ مارس تا ۳۰ می ۲۰۲۰ کلاس‌های آموزشی خود را معلق کرده است و قصد دارد آموزش خود را تا پایان ترم جاری (۳۱ می ۲۰۲۰) بصورت آنلاین دنبال کند. این دانشگاه قصد دارد اعتبار تحصیلات تکمیلی دانشجویان را تا پایان دوره پاییز ۲۰۲۰ تمدید کند.

دانشگاه ملبورن، استرالیا

این دانشگاه به دانشجویان و کارکنان خود اعلام کرده است که به محیط دانشگاه مراجعه نکرده و کار‌های خود را از خانه پیگیری کنند. کلاس‌های این دانشگاه به الگو‌های مجازی تغییر کرده کرده و از ۳۰ مارس تا پایان ترم اول (ژوئن) کلیه کلاس‌ها آنلاین برگزار خواهند شد. همچنین دانشگاه ملبورن اعلام کرد که ترم دوم (ژوئیه - اکتبر) خود را با یک هفته تاخیر آغاز می‌کند.

دانشگاه کیوتو، ژاپن

رئیس این دانشگاه در پیامی به دانشجویان خود اعلام کرد تمام کلاس‌های دانشگاه در ماه آپریل معلق می‌شوند تا خطر ابتلای دانشجویان به بیماری کرونا را کاهش دهد. جوچی یاماگی در پیام خود گفت که کلاس‌های دانشجویان کاملا بصورت آنلاین دنبال خواهند شد تا اختلالی در روند آموزشی آن‌ها ایجاد نشود.

دانشگاه بین المللی سنگاپور (SUTD)، سنگاپور

این دانشگاه در سایت رسمی خود اعلام کرد تمامی فعالیت‌های دانشگاه از فعالیت‌های آموزشی تا تحقیقاتی و اداری از ۷ آپریل تا ۴ می ۲۰۲۰ معلق بوده و از خانه پیگیری می‌شوند. از ۸ آپریل آموزش کاملا الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و بخش-هایی مانند اتاق‌های کنترل، نگهبانی، پذیرش و تعمیرات با حداقل کارمند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  دانشجو ،تاریخ انتشار: 26 فروردین    1399،کدخبر  840316: www.snn.ir 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین