پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۲۵۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
۱۵۰ مدرسه جدید درمناطق کم‌برخوردار کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد.
  شعار سال:صبح امروز در مراسمی با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و حضور ویدئوکنفرانسی نمایندگان ولی‌فقیه و استانداران استان‌های زنجان، خوزستان و خراسان شمالی، ۱۵۰ مدرسه جدید در ۲۲ استان کشور افتتاح شد.
 
همچنین در این مراسم که در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران برگزار می‌شد، ۱۵ مدرسه کانکسی مجهز به عشایر کرمانشاه، ۱۰ دستگاه ون برای بازماندگان از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان و ۵۰ هزار بسته نوشت‌افزار برای توزیع در مناطق محروم استان تهران تحویل وزارت آموزش و پرورش شد.
 
آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام‌معظم‌رهبری در این مراسم گفت: خداقوت میگویم به مجموعه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام و دکتر مخبر که امروز دیدم بعد از گذراندن دوران نقاهت بیماری سخت کرونا پرانرژی‌تر از قبل در میدان حاضر شده‌اند و خوشحالم که می‌بینم ویروس کرونا هم نتوانسته در عزم ایشان خدشه‌ای وارد کند و مثل قبل پرتوان در خدمت‌رسانی به مردم و مناطق محروم فعال هستند.
 
وی افزود: مردم ایران در ماجرای کرونا و راه‌اندازی موج همدلی و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی و بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا شاهکار کردند و چشم دنیا را به خود خیره کردند.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات و دستاوردهای گسترده ستاد اجرایی به ویژه در ایام کرونا خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام، امروز آبروی نظام است و حضور این ستاد و بنیاد برکتش در مناطق محروم حقاً و انصافاً موجب ایجاد برکت در این مناطق بوده است.
 
وی عنوان کرد: ساخت مدرسه و کمک به پرورش نسل آینده، نیاز امروز کشور و اولویت اول شماست، استعدادهای درخشان فراوانی در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم داریم و هرقدر در این خصوص خدمت کنید و سرمایه و زمان و توجه بگذارید ارزشمند است و جای کار دارد.
 
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم با تبریک ایام گرامیداشت دفاع مقدس گفت: در جنگ ۸ ساله هیچوقت ما به لحاظ لجستیکی و تجهیزات و ادوات با دشمن برابر نبودیم و قدرت جنگ کلاسیک با او را نداشتیم.
 
وی افزود: در آن زمان با دستور و تدبیر امام، رزمندگان ما با استفاده از شیوه جهادی و فرهنگ بسیج توانستند دشمن تا دندان مسلح را از پا دربیاورند و با روش‌های غیر کلاسیک پیروز شدیم.
 
رئیس ستاد اجرایی تأکید کرد: امروز هم اگر کسی فکر کند که مشکلات اقتصادی و معضلات بزرگ کشور را با وجود تحریم‌ها می‌توان از طریق کلاسیک حل کرد اشتباه کرده، در این میدان هم باید با فرهنگ جهادی و به میدان آوردن توان داخلی ورود کرد و قطعاً از این راه می‌شود در این میدان پیروز شد.
 
مخبر با اشاره به اقدامات ستاد افزود: ما در ستاد اجرایی برای ایجاد اشتغال و احیای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل شده، توان انبوه خود مردم را به میدان آورده‌ایم و موفق شدیم سال گذشته ۱۶۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم که تا پایان امسال این رقم به بیش از ۳۰۰ هزار شغل در کشور خواهد رسید.
 
وی با اشاره به افتتاح ۱۵۰ مدرسه جدید افزود: رهبر معظم انقلاب چندسال پیش، از ستاد اجرایی خواستند تا ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم بسازیم و ما تا امروز موفق شدیم ۱۴۰۰ مدرسه بسازیم و به لطف خدا تا پایان سال آینده تعداد این مدارس را به ۲۰۰۰ مدرسه خواهیم رساند.
 
مخبر افزود: اقدامات ستاد در این حوزه به ساخت مدرسه محدود نمی‌شود و اهدای مدارس کانکسی، اهدای ون و مینی‌ون جهت برگزاری کلاس برای بازماندگان از تحصیل، اهدای تبلت دانش‌آموزی و بسته‌های نوشت افزاری در مناطق محروم هم جزو برنامه‌های ثابت ستاد اجرایی فرمان امام است و سالی یک میلیون بسته لوازم‌تحریر در این مناطق توزیع می‌کنیم.
 
رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: از دکتر مخبر بخاطر زحمات جهادی و تلاش
های شبانه‌روزی ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت مدارس جدید در مناطق محروم کشور و اختصاص اعتبارات قابل‌توجه قدردانی و تشکر می‌کنم.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: هرجا ما برای پروژه‌های مربوط به ساخت مدارس و حتی طرح‌های نیمه‌تمام و بر زمین مانده سراغ ستاد اجرایی و بنیاد برکت رفتیم، این دوستان به یاری ما شتافتند و با دست باز در این حوزه ورود کردند.
 
وی افزود: در همه این ۱۵۰ مدرسه بنیاد برکت که امروز افتتاح می‌شود، نکات تربیتی و پرورشی و شاخص‌های سند تحول بنیادین آموزش رعایت شده است و این مدارس به آزمایشگاه و نمازخانه و امکانات کامل مجهز هستند.
 
در ادامه این مراسم، در ارتباطی ویدئوکنفرانسی چهار مدرسه در رباط کریم استان تهران، خراسان شمالی، زنجان و خوزستان با دستور رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شدند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری مهر  ، تاریخ انتشار: 6 مهر  1399  ، کدخبر: 5034231 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
واقعا ایرانی ها اگر دست تو دست همدیگه بذارن میتونیم از این شرایط اقتصادی عبور کنیم و از لحاظ فرهنگی هم به اون چیزی که میخوایم برسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
انشالله روزی برسه که دانش آموزی به دلیل محدودیت مدرسه از تحصیل باز نمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین