پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۷۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال آن هستیم تا با ایجاد شرکت های مهندسی کشاورزی با سازوکار های مشخص، فارغ التحصیلان بخش های کشاورزی اعم از امور زراعی و باغبانی تا آب و خاک برای ورود به بازار کار در این شرکت ها ثبت نام کنند.

شعار سال: علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پیوند تحقیقات و علم و فن آوری با مزرعه و تولیدکنندگان گفت: متاسفانه آنچه سالهاست در حوزه کشاورزی که از اهمیت بالایی در تولید و اشتغال‌زایی دارد، رخ می‌دهد این است که عملا کشاورزان مسیر خود را طی می‌کنند و مراکز علمی و فن آوری در این حوزه کار خودشان را انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون کشاوری، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه سالهاست که در بخش‌های مختلف بر پایان دادن شیوه سنتی کشاورزی و انجام این مهم به شیوه مدرن تاکید شده است، اما متاسفانه پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه نداشتیم عنوان کرد: عدم پیوند مزرعه و بخش فن آوری‌های کشاورزی تداوم کشاورزی به شیوه سنتی است که این امر خسارات بسیاری را برای کشور به دنبال داشته و موجب کاهش بهره وری در بخش تولید و عرضه خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با هدف پر کردن این خلا و ایجاد حلقه مفقودی ارتباط مزرعه با فن آوری‌های کشاوری طرحی با این عنوان آماده شده است گفت: این طرح به عنوان قانون تاسیس شرکت‌های مهندسی آماده اعلام وصول در مجلس است.

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در این طرح به دنبال آن هستیم تا با ایجاد شرکت‌های مهندسی کشاورزی با سازوکار‌های مشخص، فارغ التحصیلان بخش‌های کشاورزی ائم از امور زراعی و باغبانی تا آب و خاک برای ورود به بازار کار در این شرکت‌ها ثبت نام کنند.

نظری ادامه داد: از سوی دیگر کشاورزان ملزم خواهند شد برای انجام کشت با مهندسین کشاورزی در این شرکت‌ها طرف قرارداد باشند و به تناسب حجم مزرعه با یکی از مهندسین این شرکت‌ها همکاری داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ویژگی‌های قرادادی بین کشاورزان و شرکت‌های مهندسی گفت: قرارداد به این صورت است که هر مقداری که از سطح متعارف میانگین هر سال افزایش درآمدی داشتند، درصدی از آن به کشاورز و درصدی از آن به مهندسین شرکت‌های مهندسی اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از این طریق فن آوری و علوم روز در حوزه کشاورزی به مزرعه منتقل خواهد شد تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح در مجلس زمینه‌ای فراهم می‌شود تا رونق کشاورزی مدرن در کشور، سطح بهره وری افزایش یافته و برای بیش از ۱۵۰ هزار نفر ار فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی اشتغال زایی به وجود آید.

نظری تاکید کرد: براساس این طرح مقرر خواهد شد ارائه هرگونه تسهیلات به کشاورزان از طریق وزات جهاد کشاورزی مستلزم انعقاد این قرارداد باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح پیشنهادی ما به مجلس می‌تواند نقص ارتباط دانشگاه با مزرعه را برطرف کند، گفت: در این طرح به دنبال آن هستیم که کشاورزان را به سمت شرکت‌های مهندسی سوق داده تا با بهره گیری از علوم روز به سمت کشاورزی مدرن و افزایش بهره وری در این حوزه پراهمیت حرکت کنیم. ضمن اینکه زمینه کوچ سازی دولت نیز فراهم خواهد شد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دانا، تاریخ انتشار 7 مهر    99، کد خبر:   1651682، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
کشاورزی تو ایران واقعا نیاز داره به تحول اساسی رو داشته باشه وگرنه تا ابد کشاورز های ایرانی بدبخت و بیچاره میمونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
انقدر که بازار کاررتو رشته های کشاورزی کمه که کسی راغب نیست به این رشته پا بزاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین