پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
رزم حسینی را بنا بر دلایل عدیده می توان بازیکن دقیقه 89 زمین فوتبال محسوب کرد. ده ماه زمان در اختیار و یک دنیا بهم ریختگی درون و برون وزارتی و در بستری از چالش های مبتلابه کشور و مردی با ادعاهای بزرگ و کم تجربه در حوزه صنعت و معدن(صاحب تجربه در تجارت) . مرد برخوردار از پشتیبانی حلقه های کرمان و خراسان در دولت و مجلس. تحلیل میدان نیرو و جایگاه عملکردی رزم حسینی در این میدان بر اساس مختصات ترسیمی،کار چندان سختی نیست. به گفته صاحب ذوقی معلوم، وزیری که نباید وزیر می شد.

شعار سال : رای گیری مجلس برای انتخاب وزیر صمت ، بدون شور و هیجان خاص اما بشکلی پرتنش برگزار گردید و نامزد معرفی شده با رای بالا وارد کابینه شد.اما گذشته و حال و آینده این انتخاب شنیدنی خواهد بود.

با چشمان بسته هم می شد کتاب داستان رزم حسینی را خواند و ورود به مجلس او را پیش بینی کرد. اما رزم حسینی خوشحال امروز در آینده بسیار نزدیک خواهد دید که چطور قربانی غفلت و کم توجهی خود در پاسخ مثبت دادن به یک پیشنهاد شده است.

گزینه های اصلی و وزین مناسب وزارت صمت، به هر دلیل ممکن در عرض شش ماه سر بریده شده بودند .گزینه های وزین محافظه کار مشغول فعالیت در وزارتخانه، مصلحت را بر کناره گیری و ادامه فعالیت تخصصی خود می دیدند.رقیب تراشی برای رزم حسینی بشکل ناشیانه و با معرفی چند مهره سوخته صورت گرفت که در قیاسی مع الفارق، نه بدرد سفره معاویه می خوردند و نه بدرد مسجد علی و .... .

در بعد سیاسی- اقتصادی،آشفتگی فاجعه باری بر این وزارتخانه حاکم است. کشور نیز بشکلی تشدید شده دچار انواع بحران استو بخشی قابل تامل از بار اقتصاد نیز بر عهده این وزارتخانه قرار دارد و ... .

در بعد مدیریتی ، حداکثر زمان صدرات وزیر، حدود 10 ماه است. زمان محدودی که حتی توان شناخت و تحلیل درست از وزارتخانه و ماموریت ها، وظیفه مندی ها ها و چالش های موجود را پیدا نمی کند. فرصت شناخت توانمندی های نیروی انسانی را هم نخواهد یافت و... .

در بعد شخصی ، یک مدیر اجرایی، تاجر و نظامی بازنشسته که سابقه دو دوره استانداری را دارد و ارتباط نسبتا خوبی با دو حلقه خراسان و کرمان برقرار نموده، قصد ورود به مدیریت ارشد در وزارت صمت را دارد. فردی که تیم تخصصی کافی را بنا بر برخی از شواهد ندارد، فاقد بهره مند استاندارد از تفکر راهبردی در حوزه صنعت است، بنظر ضعف مشهود در مدیریت بحران در حوزه وظایف وزارت صمت داشته و.... . واقعا این فرد چگونه قصد وزارت موثر دارد یا وزیر شدن و وزیر بودن و وزیر ماندن ،مفاهیمی یکسان هستند؟

خام بازی های جناب وزیر در ادعای داشتن نسخه حل مشکلات کشور در حوزه صنعت و معدن و تجارت ، خام بازی جهت ورود زود هنگام به مجلس ، عدم برخورداری از عقبه عملکرد شاخص قابل ارایه و دفاع در دو پست استانداری و ...... ، باعث شده که برخی از کارشناسان بیان کنند که رزم حسینی وزیر است که الکی وزیر شده است.

ما نیز همانند برخی از نمایندگان مخالف مجلس، معتقدیم که خون شهدا نباید برای اثبات وضعیت حال ما مورد سو استفاده قرار گیرد . ما هم معتقدیم خیلی باید مواظب باشند تا سر نخورند.

اما پیش بینی ما در خصوص آینده رزم حسینی نیز بنظر جالب خواهد بود. رزم حسینی توان انجام فعالیت های بنیادین در وزارتخانه صمت را نخواهد داشت. توان تیم سازی مدیریتی را نخواهد داشت . توان مقابله با چالش ها را نخواهد داشت. بدلیل برخی از شایعات در خصوص حمایت ماموریتی از وی، بنظر می رسد که در حداکثر شرایط( در صورت صحت شایعات)، در خدمت  و هم راستا با همان ماموریت ها باشد. این حد از عدم کنترل شرایط ، احتمالا منجر به نوعی برخورد و رفتار ملک الطوایفی در زیر بخش ها شده که حتی روحیه و دیسپلین نظامی گری رزم حسینی نیز، توان مدیریت آن را نخواهد داشت.

اما رزم حسینی داستان ما ( بگوئید وزیر جدید) از یک امتیاز خاص برخوردار است وان سرعت تصویب درخواست ها و مصوبات در هیات دولت و حتی مجلس.

هشدار نهائی اینکه ، مجلسی که امروز رای اعتماد داده ، وظیفه نظارتی بر ایشان را نیز عهده دار است. هرگونه ضعف احتمالی در عملکرد آقای وزیر، همزمان به حساب مجلس هم نوشته شده و مطالبه گری رسانه ، نوعی مطالبه گری مستمر دو عاملی خواهد بود. امروز به صراحت گفتیم تا فردا کسی مدعی یا توجیه گر نباشد.

برای آقای وزیر آرزوی موفقیت در خدمت رسانی را داریم.آرزو می کنیم تمامی سیاه گوئی های ما باطل شده و شاهد خدمات رسانی صادقانه ، تخصصی و متعهدانه از جانب ایشان باشیم. معتقدیم که همه ما در یک کشتی حضور داریم و بدخواهی برای کشتی بان ، باعث نابودی همه سرنشینان من جمله ما خواهد شد. اما رسالت رسانه و فعالیت حرفه ای در این حوزه، حکم می کند که هشدارها داده شود و نظارت ها بشکلی مستمر دنباله گیری شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
دراین شرایط نابسمان کشور بهتر است غلط های اشتباه نکنیم که فاجعه به بار نیاید.
ک.ش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین