پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ارتقای سهم آموزش‌های مهارتی در بودجه ریزی ها، گفت: بیش از ۸۵ درصد بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صرف پرداخت حقوق و دستمزد مربیان می‌شود.
شعار سال: محمد شریعتمداری در جلسه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی گفت: اشتغال و مهارت در کشور در گروی افزایش مهارت‌های شغلی است و با توجه به پوست اندازی بازار کار اگر نتوانیم خود را متناسب با آن هماهنگ کنیم انتظارات جامعه برآورده نمی‌شود.

وی تدوین گری و تسهیل گری در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نظارت بر بودجه ریزی در این حوزه را امری ضروری دانست و تضمین کیفیت آموزش‌ها و سنجش و ارزیابی از فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه ای، طراحی زیرساخت‌های مناسب برای این منظور و نظارت بر اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای را از جمله مسئولیت‌های سنگین شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی برشمرد.

وزیر کار تصریح کرد: براساس آخرین آمارهاهشت هزار و پانصد میلیارد تومان در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تمام وزارتخانه‌ها هزینه می‌شود که بیش از ۸۵ درصد این بودجه صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود و حقوق معلمین هنرستان‌ها و مربیان و کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای جزو این رقم است.

محمد رضا سپهری دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی نیز در ادامه این جلسه، سهم آموزش‌های مهارتی از کل بودجه آموزش و پژوهش را زیر ۱۰ درصد و حدود ۹.۳ درصد اعلام کرد.

به گفته وی در حال حاضر ۳.۴ درصد از بودجه فنی و حرفه‌ای برای تجهیز کارگاه‌ها و هنرستان‌ها اختصاص می‌یابد و از طریق صندوق توسعه ملی و مشارکت خیرین و بنگاه‌های اقتصادی درصدد ارتقای سهم بودجه آموزش‌های مهارتی در کشور هستیم.

وی افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در برنامه‌های توسعه‌ای را خواستار شد و گفت متاسفانه به اهداف پیش بینی شده در حوزه فنی و حرفه‌ای در برنامه ششم دست پیدا نکردیم، ولی در برنامه هفتم توسعه افزایش این سهم در حال تدوین است.

سردار مهدی فرحی - فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح نیز در این نشست از صدور ۶۰۰۰ گواهی نامه فنی و حرفه‌ای تا نیمه نخست سال خبر داد و گفت پیش بینی شده که تا پایان سال برای پانزده هزار نفر گواهی نامه صادر شود.

وی افزود: مقرر شده در اصلاح قانون سربازی اصل مهارت آموزی بعنوان اصلی مهم دیده شود و ایجاد صندوق مهارت سربازان توسط سردار باقری ابلاغ شده و بنا است صندوق در وزارت دفاع فعال و بحث حمایت‌های مالی آن نیز پیش بینی شود.

سردار فرحی مهارت آموزی سربازان را بعنوان قشری عظیم و جوان یک فرصت طلایی دانست و گفت: جامعه پانصد هزار نفری سربازان بین ۱۸ تا ۲۸ سال سن دارند و نیمی از آن‌ها دارای تحصیلات عالیه هستند، ولی پس از پایان خدمت عمدتا به دلیل نداشتن مهارت بیکارند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح تصریح کرد:خوشبختانه با تعامل خوبی که با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاونت اشتغال وزارت کار داریم بحث اشتغال و مهارت را پیگیری کردیم و تاکید داریم که در مقوله سیاست‌های کلان فصلی تحت عنوان آموزش‌های مهارتی سربازان گشوده شود چرا که یک بستر آماده است و زمینه‌های آن اعم از جمعیت و پادگان‌ها را در اختیار داریم.

به گفته وی تاکنون ۳۰۰۰ کارگاه در فنی و حرفه‌ای ثبت شده و سربازان در متن پادگان‌ها در حال کار و آموزش هستند و پیش بینی شده سالیانه ۴۰ هزار سرباز از این طریق گواهی نامه مهارتی دریافت کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۷۰۸۰۶۴۰۹، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
نه که شما خیلی حقوق و دستمزد هم میدین برای دبیری در فنی حرفه ای! واقعا قیمت های دسنمزد رو بدونید همزمان هم گریه میکنید هم خنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین