پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۲۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: هزینه‌های بیماران کرونایی بسیار سرسام آور بوده وامکانات و تجهیزات حفاظتی ازجمله اسکن و دستگاه اکسیژن ساز بار مالی بالایی به بیمارستان‌ها تحمیل کرده است.

شعارسال: معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه دانش آموزان ناقلین خوبی برای کرونا هستند، گفت: ۱۵۸ شهر کشور در شرایط قرمز کرونا قرار دارند.

سیما سادات لاری در حاشیه سفر به مازندران در جمعی از خبرنگاران با تقدیر از آنها که دوشادوش کادر درمان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کم و کاستی‌هایی در حوزه سلامت بوده که اصحاب رسانه با اخبار مطلوب خود کمک کار ما بودند.

وی با اشاره به تجمع صورت گرفته برخی کارکنان کادر سلامتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، تصریح کرد: تجمع تنها مربوط به بابل و دلیل آن کاهش درآمدهای اختصاصی در بیمارستان‌ها بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: هزینه‌های بیماران کرونایی بسیار سرسام آور بوده وامکانات و تجهیزات حفاظتی ازجمله اسکن و دستگاه اکسیژن ساز بار مالی بالایی به بیمارستان ها تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا اضافه کار کادر درمان از کارانه جدا شود و سازمان برنامه و بودجه کمک کرده تا ۲ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ها برای کارانه همکاران دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و تسویه تا پایان اسفند ۹۸ انجام شود.

لاری با اشاره به اقداماتی که برای واکسن کرونا صورت گرفته است، افزود: ایران در جمع ۱۸۰ کشور عضو طرح "کواکس" قرار گرفته زیرا بهترین راه دستیابی عادلانه در واکسن سرمایه‌گذاری در مشارکت خرید آن است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت یا بیان اینکه برای تهیه واکسن ۱۵ درصد پیش پرداخت گرفته می‌شود، گفت: اگر شرکت ها نتوانند به تعهد خود عمل کنند، هزینه عودت می‌شود.

وی افزود: کواکس بهترین مکان برای سرمایه گذاری تولید واکسن بوده و ما دنبال کارآزمایی بالینی واکسن ‌نیستیم بلکه به دنبال خرید دانش تولید واکسن هستیم؛اگر واکسنی تولید شود شامل گروه های اسیب پذیر می‌شود.

لاری با بیان اینکه ۱۵۸ شهر کشور اکنون در شرایط قرمز شیوع کرونا است، تصریح کرد: مازندران پیک کرونا را طی کرده و شرایط آن پایدارتر است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین ۱۰ درصد بستری‌های کرونایی فوتی است،گفت: این میزان در مازندران ۸ درصد بوده که ۲ درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه پیگیر تعطیلی تهران هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد، افزود: حضور دانش آموزان در مدارس جدی نبوده و زیر ۱۵ درصد است و الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس را نداریم.

لاری با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ همه را درگیر می‌کند،گفت:۵۰ درصد افراد بستری شده دارای بیماری زمینه ای بودند و ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا بالای ۶۰ سال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کودکان نیم درصد فوتی‌های ۶ تا ۱۸ سال بودند و فوتی در دانش آموزان به ندرت اتفاق افتاده اما آنچه که مهم است این بوده که دانش آموزان ناقلین خوبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه خط قرمز ما پروتکل است، اظهار کرد:امسال ۲و نیم میلیون واکسن انفولانزا پیش بینی شد اما ۱ونیم میلیون واکسن با اولویت خانم های باردار، بیماران صعب العلاج ، بهزیستی، زندان ها و گروه های پر خطر توزیع می‌شود.

وی افزود:ارز ما به دلیل تحریم ها برگشت خورد و در حال رایزنی هستیم تا با ارز دولتی  و ارز نیمایی واکسن وارد کنیم؛ ما ۱ونیم میلیون واکسن داریم که فعلا در دانشگاه ها توزیع کردیم و واکسن دیگری نیست که کلاه برداری شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در پاسخ به سوال در تناقض آزمایش تست کرونا و اسکن ریه در تشخیص و تایید بیماری کرونا در بیمارستان‌ها اظهار کرد: تست کرونا مورد تایید و خطای آن بسیار کم بوده اما درگیری ریه ممکن شاید در برخی رخ ندهد زیرا علایم کرونا متفاوت است.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار خبر: ۱۰ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۹۳۲۴، asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
برسه به گوش اقای وزیر اموزش پرورش که امسال راه بدی رو برای افزایش درخواست ها برای غیر انتفاهی ها انتخاب کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
به همین دلیل است باید مدارس را ببندند چون واقعا نمیشود کودکان را در مدارس کنترل کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
به همین دلیل است باید مدارس را ببندند چون واقعا نمیشود کودکان را در مدارس کنترل کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین