پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
رییس سازمان بازرسی کل کشور از بهبود 14 پله‌ای رتبه ایران در سازمان شفافیت در دو سال اخیر خبر داد.

شعار سال: ناصر سراج در حاشیه افتتاح ساختمان اداره کل بازرسی استان سمنان اظهار کرد: با اقداماتی که در این سال‌ها انجام شده در آینده شاهد ارتقاء جایگاه ایران در این رده‌بندی بین‌المللی نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رتبه 130 دنیا در شأن ایران اسلامی نیست، افزود: البته متاسفانه اطلاعات مربوط به ایران تاکنون از طریق اپوزیسیون و نیروهای خارج کشور به این نهاد بین‌المللی ارسال می‌شده که در همین ارتباط مذاکراتی با سازمان شفافیت انجام شده که این روش اصلاح شود تا اطلاعات درست و دقیق ارسال شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از انقعاد تفاهم‌نامه‌هایی با هدف بهبود وضعیت ایران اسلامی خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات دقیق و موثقی تهیه شده که در اختیار سازمان شفافیت قرار گیرد. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با برخی کشورهای جهان در این ارتباط منعقد شده که از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.

سراج به سفر اخیر خود و دیدار با بازرسی دانمارک اشاره کرد و گفت: اخیرا دیداری با مسئولان کشور دانمارک که در رتبه اول شفافیت دنیا قرار دارد، داشتیم.

وی ادامه داد: دانمارکی‌ها در این دیدار تاکید کردند که کشور دانمارک بعد از جنگ جهانی دوم و به دلیل اینکه مردم این کشور احساس امنیت اقتصادی مناسبی نداشتند به اموال عمومی و دولتی دست‌درازی‌هایی داشتند که با احساس خطری که حاکمیت داشت یک قانون 8 ماده‌ای تدوین و اجرایی شد و کم‌کم این کشور از رتبه 100 شفافیت به رتبه اول رنیا ارتقاء پیدا کرد.

قانون حفره‌های زیادی دارد

وی بر برخورد جدی و قانونی با متخلفین در هر سطحی تاکید کرد و افزود: همه آنهایی که مرتکب جرمی شوند با آنها برخورد و به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.

سراج با بیان اینکه قانون ما حفره‌های زیادی دارد تصریح کرد: هم دولت تدبیر و امید و هم دستگاه قضایی و هم نمایندگان مردم به‌دنبال وضع قوانینی مناسب برای برخورد با متخلفین و بستن این حفره‌های قانونی هستند.

وی با بیان اینکه باید قوانین جامعی برای برخورد در این موارد وضع شود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر روسای قوای سه‌گانه در برخورد با افراد فاسد و متخلف و بستن حفره‌های قانونی اتفاق‌نظر دارند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بر قانون‌مداری در کشور تاکید کرد و افزود: همه مشکلات از قانون‌گریزی شروع می شود.

عده‌ای در یک دوره‌ می‌خواستند قانون‌گریزی را به یک فرهنگ در کشور تبدیل کنند

وی تصریح کرد: متاسفانه در یک دوره‌ای می‌خواستند قانون‌گریزی را در کشور به یک فرهنگ تبدیل کنند، اما در حال حاضر از دکتر روحانی رئیس‌جمهور گرفته تا آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس در هماهنگی و تعامل با همدیگر قانون‌مداری را در سرلوحه کار خود و دستگاه‌های زیرمجموعه خود قرار دادند.

سراج با بیان اینکه باید قبل از تبدیل قانون‌گریزی به سونامی قانون‌گریزی مانع از آن شد، گفت: امروزه در کشور چین یک شعار محوری دارند که آن"جنگ با ببرها و با پشه‌ها" است، یعنی در مبارزه با فساد و قانون‌گریزی باید با دانه‌درشت‌ها و کوچک‌ترها مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی نیز در صدد مبارزه جدی با همه افراد فاسد است اضافه کرد: با این عزمی که در مسئولان ارشد کشور وجود دارد می‌توانیم در مبارزه با فساد دستاوردهای زیادی داشته باشیم.

امضای تفاهمنامه‌ مبارزه با فساد با 8 کشور

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اذعان به اینکه نظام به‌دنبال مبارزه با هر نوع سوءاستفاده‌ای است، افزود: در همین ارتباط برنامه‌های زیادی پیش‌بینی شده که انعقاد تفاهم‌نامه با برخی کشورها از این جمله است.

وی از انعقاد تفاهمنامه با وزارت نظارت کشور چین خبر داد و گفت: وزارت نظارت چین 8 میلیون عضو و نیرو دارد و کار نظارت را در این کشور زیر نظر دارند.

سراج گفت: علاوه بر چین در همین راستا با 7 کشور دیگر جهان تفاهم‌نامه‌هایی امضاء کردیم تا شرایط را برای مبارزه بهتر با فساد ایجاد کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ انتشار 4 مهر95 ، کد مطلب: 95070401862: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین