پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
بهزیستی بحث مجوز نداشتن را پیش کشیده و یکی دیگر، غیر عمدی بودن آتش سوزی را توجیح می کند و هیچ کس به فکر کودکی نیست که با ناتوانی جسمانی و روانی خود، توان فرار نداشت و زنده زنده در آتش اهمال ها و غفلت ها سوخت.

شعار سال : سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به اشاره به وقوع این حادثه، اظهار داشت: این حادثه حوالی ساعت ۱۵ امروز به آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله چند تیم آتش نشانی به محل حادثه در شمال تهران اعزام شدند.
سیدجلال ملکی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که در یک سوییت به دلایل نامشخص آتش‌سوزی رخ داده و ۱۵ فرد مبتلا به اوتیسم در محل حادثه گرفتار شده‌اند.
ملکی ادامه داد: در این حادثه یک جوان ۲۶ در این حادثه به دلیل شدت سوختگی جان باخت و همچنین یک فرد ۱۹ ساله نیز با ۷۰ درصد سوختگی توسط عوامل اورژانس به دلیل سوختگی روانه بیمارستان شهید مطهری شد.



وی خاطر نشان کرد: سایر افراد در وضعیت مناسبی قرار داشتند که در محل توسط عوامل اورژانس مداوا شدند.
به گفته «ملکی» آتش‌نشانان این حریق را خاموش کردند، اما علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
وی یادآور شد: افراد حاضر در این خوابگاه در سنین ۱۹ تا ۲۶ ساله بودند که مبتلا به بیماری اوتیسم هستند.
خوابگاه دانش‌آموزی شهید باهنر در شمال تهران قرار دارد.

اداره کل بهزیستی استان تهران در خصوص آتش سوزی اخیر در اردوگاه شهید باهنر تهران اطلاعیه داد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: «ضمن ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی ضایعه بار تاریخ هفدهم مهرماه جاری در اردوگاه شهید باهنر آموزش و پرورش که منجر به جان باختن یک فرد دارای معلولیت اوتیسم شده، ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم متوفی، به اطلاع می‌رساند؛ با عنایت به اینکه سازمان بهزیستی متولی مددجویان دارای انواع معلولیت‌ها اعم از جسمی و ذهنی می‌باشد، در بررسی‌های اولیه مشخص شد، موسسه‌ای که پروانه و مجوز فعالیت آن از طرف بهزیستی صادر نشده بوده است، اقدام به برگزاری اردو برای تعداد ۱۴ تن از معلولین اتیسم در اردوگاه تفریحی آموزشی شهید باهنر می‌نماید.

بنا بر اظهارات اولیه متصدیان برگزاری اردو متأسفانه در اثر انفجار و ایجاد آتش سوزی در یکی از سوئیت‌های خوابگاه، یک نفر فوت و یک نفر دچار سوختگی شدید می‌شود که برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

با توجه به اهمیت موضوع، جزئیات حادثه توسط دستگاه‌های مسئول در دست بررسی و پیگیری است.

نظر به مداخله موسسه‌ای فاقد مجوز از بهزیستی در امر خدمت رسانی به مددجویان سازمان بهزیستی، همانگونه که بار‌ها اعلام شده است، بهزیستی به عنوان متولی صدور مجوز فعالیت موسسات متقاضی خدمت به مددجویان، رأسا پیگیری قانونی لازم را در این مورد خاص انجام می‌دهد.

دیگر بار تأکید می‌شود دلسوزان و متقاضیان ارایه خدمات در حوزه‌های تخصصی بهزیستی ضروری است برای دریافت مجوز‌های لازم به ادارات بهزیستی مراجعه نمایند تا ضمن اخذ مجوز فعالیت از آموزش‌های حرفه‌ای نیز برخوردار گردند.

ضمن ابزار تأسف و تأثر مجدد از دست دادن یکی از مددجویان سازمان، مؤکداً به آن دسته از مؤسساتی که فاقد مجوز از سوی بهزیستی می‌باشند و مربیان آموزش دیده شناسنامه دار از سازمان بهزیستی را در اختیار ندارند، اعلام می‌نماید نسبت به دریافت مجوز‌های قانونی لازم از سازمان بهزیستی اقدام کنند تا شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم.»

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 17 مهر    99، کد خبر:   84069353، www.irna.ir

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت سازمان بهزیستی کشور، تاریخ انتشار 18 مهر    99، کد خبر:   24245، www.behzisti.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
الان همونطور كه ميدونيد مردم غرق در مشكلات اقتصادي هستن و در اين شرايط حتي بدترين اتفاق براي هم ميهن هاي خودشون رو هم از ياد ميبرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین