پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۲۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
شهردار منطقه ۲۱ تهران از تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی در جنوب پایتخت خبر داد.
شعار سال: رضا رجب زاده درباره تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی در جنوب پایتخت، گفت: موضوع هوشمند سازی شهر تهران جزو اولویت‌های مدیریت شهری فعلی است و دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای بوده و بستر تخلفات سازماندهی شده را هم از بین می‌برود.
وی به کار‌های منطقه ۲۱ در حوزه هوشمند سازی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در شهر تهران زباله خشک که هم اکنون به صورت دستی تفکیک می‌شود، با استفاده از هوش مصنوعی و توسط ربات انجام خواهد شد.
شهردار منطقه ۲۱ افزود: هم اکنون، مجوز و اعتبار لازم برای ساخت این ربات از سازمان فناوری اطلاعات دریافت شده و ربات هوشمند تفکیک زباله، توسط یک مجموعه دانش بنیان در حال آماده سازی است و تا پایان سال استفاده از آن در منطقه ۲۱ عملیاتی می‌شود.
وی از اقدام دیگر منطقه در حوزه هوشمند سازی خبر داد و گفت: در حال حاضر، مخازن زباله با بکارگیری هوشمند سازی و استفاده از آب گرم شست وشو می‌شوند.
رجب زاده با اشاره به ویروس کرونا و اهمیت و ضرورت تسریع در روند هوشمند سازی اشاره کرد و افزود: کرونا با وجود تهدید‌هایی که به وجود آورد، باعث شده است در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت فوق العاده‌ای داشته باشیم و تسریع در این روند را اولویت بدانیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 20 مهر  1399، کد خبر: 2856538،  www.irirbnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
تفکیک زباله از مبدا که هنوز بین مردم جا نیفتاده و انجام نمیشه امیدوارم با استفاده از زبات و هوش مصنوعی این کار انجام بشه و مردم هم الگوبرداری کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
اگر اين طرح اجرايي بشه به راحتي ميتونيم با توليد اشتغال بهخ استان هاي ديگه هم صادرش كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین