پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۵۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
احمدحسین فلاحی گفت: جدا از خانواده و آموزش و پرورش که دو نهاد اصلی در ارائه آموزش به کودکان هستند، رسانه ملی نقش بسیار مهمی دارد که متاسفانه تاکنون موفق عمل نکرده است.
شعار سال: موضوع آموزش به کودکان همیشه مورد بحث بوده است. عده‌ای می‌گویند باید آموزش به کودکان را از سنین پایین آغاز کرد و تمام نهادها از جمله آموزش و پرورش، مهدهای کودک، خانواده و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در این مسیر همراهی کنند اما عده‌ای دیگر هم برخی کشورهای اروپایی را مثال می‌زنند که تا 8 سالگی کودکانشان را تحت هیچگونه آموزش قرار نمی‌دهند.

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص اهمیت آموزش به کودکان گفت: ما مخالف این عقیده هستیم که تا یک سن معین هیچ آموزشی به کودکان ارائه نشود چراکه چنین موضوعی از لحاظ شرعی و حتی علمی هم مورد پذیرش نیست.

او افزود: برخی از کشورها با تکیه بر تحقیقات علمی از 4 سالگی شروع به آموزش می‌کنند اما ما طبق شرع و تحقیقات علمی به دست آمده، شروع سن آموزش را 5 سالگی قرار دادیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند مهدهای کودک باید ساماندهی شوند و به عنوان نهاد آموزشی و پرورشی کار کنند، این برداشت از سخنان ایشان یعنی اینکه آموزش به کودکان پیش از دبستان هم باید وجود داشته باشد و آنها در مهدهای کودک و تحت نظارت مربیان و معلمان، تحت آموزش قرار گیرند.

فلاحی درخصوص آخرین اخبار از واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش گفت: ما پیرو سخنان رهبر، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بهزیستی را به کمیسیون آموزش دعوت کردیم تا زیرساخت‌های لازم برای این واگذاری ایجاد شود، اکنون مقدمات ضروری طی شده و به زودی به مرحله اجرا می‌رسد و کلیه مهدهای کودک تحت نظارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت رسانه ملی درخصوص آموزش به کودکان بیان کرد: جدا از خانواده و آموزش و پرورش که دو نهاد اصلی در ارائه آموزش به کودکان هستند، رسانه ملی (صدا و سیما) نقش بسیار مهمی دارد که متاسفانه تاکنون موفق عمل نکرده است و همان یک شبکه پویا هم که برای کودکان درنظر گرفته شده است، تاکنون عملکرد خوبی نداشته است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در دستورکار خود داریم که از آقای علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما بخواهیم به کمیسیون بیایند و درخصوص این موضوع گفتگویی داشته باشیم تا برنامه ریزی‌های مناسبی انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 22 مهر 1399، کد خبر: 1071772،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
به نظر من كه فرايند اموزش از همون سال هاي اول زندگي شروع ميشه و بد نيست در صورت عدم وجود كرونا به اموزش هاي دسته جمعي از سن پايين تر اقدام بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین