پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۰۳۹۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
عیسی کلانتری از جمله مدیرانی است که تجربه ثابت کرده که ، حرف بی حساب زیاد می زند ، اما بی حساب حرف نمی زند. نقد عیسی کلانتری بر عملکرد مدارس طبیعت ، نقدی نسبتا درست است ، البته تا وقتی که با موضوع حمایت از کاوه مدنی ، ترکیب نشده بود.

شعار سال: مدرسه طبیعت، یک نمونه ارائه آموزش در فضای کاربردی بود که دانش آموزان برای یادگیری مهارت‌های اجتماعی و فنی از فضاهای طبیعی از آن بازدید می‌کردند. مقرر بود این کار فرایندی الهام بخش باشد که به کودکان فرصت‌هایی برای رشد اعتماد به نفس از طریق یادگیری در فضای طبیعی ارائه دهد اما به گفته مسئولین مربوطه این مدارس از مسیر ترسیم شده منحرف شدند و حتی بسیاری از آن‌ها مجوز لازم را نداشتند و اقدام به فعالیت‌های دیگری خارج از هدف اولیه می‌کردند.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: مدارس طبیعت تبدیل به مدارس ضد خدا شده بودند. در بررسی‌های ما مشخص شد برخی افراد در این مدارس، خدا را کنار گذاشته بودند. مثلا در این مدارس به کودکان گفته می‌شد که این سگ، برادر تو و این گربه خواهرت است که این آموزش‌ها صحیح نبود.

او افزود: مدارس طبیعت، محل وارد کردن باورهای کمونیستی به ذهن کودکان بود. این مدارس، حتی مجوز نداشتند و مسئولان به این اجماع رسیدند که این مدارس ضد باورهای دینی و خداباوری است. با پول مردم نباید کودکان را ضد خدا تربیت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: اولین شخصی که این مقوله را به ما متذکر شد، آقای کاوه مدنی بود. او پس از بازدید از چند مدرسه طبیعت به ما گفت که در این مدارس فقط مقوله‌های ضد دینی تبلیغ می‌شود.

کلانتری در مورد همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش افزود: ما به وزارت آموزش و پرورش این پیشنهاد را داده‌ایم که حاضریم تمامی امکانات سازمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. امکانات را در اختیار قرار می‌دهیم و وزارت آموزش و پرورش، مسئولیت را به عهده بگیرد تا دانش آموزان را یک روز در ماه به طبیعت آورده، آن‌ها را با طبیعت آشنا کند. در چنین شرایطی دیگر نیازی به مدارس طبیعت نیست.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: خیلی خوب است که این اتفاق رقم بخورد و می‌توان از ظرفیت محیط‌بان‌ها برای آموزش در این عرصه استفاده کرد.

او در پایان گفت: آموزش و پرورش در این زمینه باید برنامه ریزی کند. من در حوزه آموزش تخصص ندارم اما امکانات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهم. این روش می‌تواند درست باشد، نه اینکه مدارسی تشکیل و در آن‌ها به دانش آموزان باورهای ضد دینی آموزش داده شود، این در هیچ جامعه‌ای مورد پذیرش نیست و صرفا شاید جوامع کمونیستی با این قبیل مدارس موافق باشند.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا، تاریخ انتشار خبر: ۱۴ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۷۸۵۴۵، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
من که نه سر از کارای این کلانتری در میارم نه فهمیدم کاوه مدنی که بود و چه کرد! فقط میدونم واقعا تو محیط زیست یه خبرایی هست که تا هرکسی میاد سریع بیرونش میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
واقعاً شاید تفسیر های اشتباه ازین آموزش و کارها شده و صرف گفتن این جمله نمیشه گفت اینها ترویج بی خدایی می‌کنند یکم روشن فکرانه تر عمل کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین