پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۰۵۶۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
هرچند پس از اعلام نتیجه آزمون‌های سراسری برنامه نهایی دانشگاه‌ها در اختیار ورودی‌های جدید قرار می‌گیرد؛ اما آنچه مشخص است اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌ها شیوه مجازی را برای آموزش دانشجویان خود برگزیده اند.
شعار سال: هر چه که به پایان مهرماه نزدیک می‌شویم انتظار داوطلبان آزمون‌های سراسری به اتمام می‌رسد چرا که قرار است نتایج آزمون‌های سراسری اعلام شود.
پس از اعلام نتایج سه آزمون مهم کشوری یعنی کنکور، کارشناسی ارشد و دکتری زمان ثبت‌نام در دانشگاه‌ها فرا می‌رسد. هر یک از دانشگاه‌ها در این زمینه مقدماتی را در نظر گرفته‌اند. محمدرضا آهنچیان مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این باره می‌گوید: پس از اعلام نتایج آزمون‌ها، دانشگاه‌ها چند روزی را برای ثبت‌نام نیاز دارند. از طرفی ثبت‌نام‌ها الکترونیکی خواهد بود تا دانشجویان بتوانند از راه دور مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند که در صورت لزوم شرایط هر دانشگاه تغییر می‌کند.

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای نوورود‌ها
دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و پرجمعیت کشور ستاد استقبال از دانشجویان جدید را راه‌اندازی می‌کند تا پس از استقبال از این دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراحل ثبت‌نام را اجرایی کند. برنامه واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و این دانشگاه همچنین قصد دارد آموزش‌ها را به دو صورت مجازی و حضوری به این دانشجویان ارائه دهد.
بر اساس اعلام معاونان علوم انسانی و علوم پایه و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطقی که به لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیت سفید است، آموزش‌های حضوری در دستور کار قرار گیرد. در بقیه مناطق بر اساس وضعیت شیوع بیماری آموزش مجازی یا ترکیبی از حضوری و مجازی خواهد بود. هنوز زمان ثبت‌نام و آغاز کلاس دانشجویان جدید از طریق دانشگاه اعلام نشده است. البته بر اساس اعلام دانشگاه همه دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه آموزشیار ثبت‌نام می‌کنند.

نحوه حضور دانشجویان جدید در دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه علم و صنعت نیز قصد دارد از سوم آبان ماه کلاس‌ها را آغاز کند. البته به دلیل مشخص نبودن زمان دقیق اعلام نتایج هنوز زمان ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان مشخص نیست. این دانشگاه برنامه‌ریزی کرده تا دانشجویان برای ثبت‌نام نیازی به حضور نداشته باشند و اقدامات لازم را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

چگونگی حضور نو دانشجویان در دانشگاه تهران
دانشگاه تهران نیز پس از اعلام نتایج سه آزمون سراسری، زمان ثبت‌نام و انتخاب واحد این دانشجویان اعلام می‌کند و پس از اتمام بازه ثبت‌نام و انتخاب واحد، کلاس‌های دانشجویان آغاز خواهد شد. در حال حاضر دانشگاه آموزش را برای دانشجویان فعال مجازی کرده و به نظر می‌رسد که با پیک سوم بیماری کرونا، آموزش دانشجویان جدید نیز مجازی باشد. البته هنوز دانشگاه در این باره اطلاع‌رسانی قطعی انجام نداده است.

استقبال از نوورود‌ها در دانشگاه امیرکبیر
در این میان دانشگاه امیرکبیر نیز تصمیم دارد پس از اعلام نتایج، ثبت‌نام دانشجویان را از سوم آبان ماه آغاز کند. مسئولان دانشگاه قصد دارند به مدت ۲ هفته آموزش حضوری به دانشجویان جدید ارائه دهند. در این زمینه هماهنگی با مسئولان خوابگاه نیز صورت گرفته است.
عباس احمدی مدیرکل آموزشی دانشگاه امیرکبیر درباره نحوه ثبت‌نام دانشجویان جدید می‌گوید: به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دانشجویان در دسته‌های مختلف در دانشگاه حضور یابند تا از تراکم جمعیت جلوگیری شود.

حضور دانشجویان جدید در دانشگاه خوارزمی
محمد دلنواز مدیر آموزشی دانشگاه خوارزمی نیز درباره ثبت‌نام ورودی‌های جدید دانشگاه می‌گوید: پس از اعلام نتایج آزمون‌های سراسری از اوایل آبان ماه ثبت‌نام را آغاز می‌کنیم. وی احتمال می‌دهد که از ۱۰ آبان ماه ترم تحصیلی دانشجویان جدید آغاز شود.
قرار است مسئولان دانشگاه برای نحوه برگزاری کلاس تا زمان آغاز ترم صبر کنند و بر اساس شرایط تصمیم‌گیری کنند. البته دلنواز درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها می‌افزاید: کلاس دانشجویان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، ولی برای آشنایی دانشجویان با سامانه‌های آموزش مجازی قصد داریم کلاس‌ها را با تأخیر برگزار کنیم.
با این حال از میان دانشگاه‌های تهران دانشگاه‌های شهید بهشتی، شریف، تربیت مدرس، خواجه‌نصیرالدین طوسی و الزهرا هنوز برنامه مشخصی را در این زمینه تدوین نکرده‌اند. البته ناگفته نماند که همه این دانشگاه‌ها آموزش‌های غیرحضوری را برای دانشجویان فعلی خود برگزیده‌اند و به نظر می‌رسد که اکثر دانشگاه‌های تهران آموزش دانشجویان جدید را به صورت الکترونیکی برگزار کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۲۳۰۲۹، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
یعنی واقعا وسط موج سوم کرونا کدون دانشگاهی میخواد این همه دانشجو رو بکشه تو دانشگاه و آموزش رو حضوری اعلام کنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
واقعا در بي برنامه ترين كشور تاريخ خودمون قرار داريم و براين خروج از اين وضع بايد كحرونا كمي بهمون مهعلت بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
امیر کبیر واقعا کار وحشتناکی داره تو این وضعیت انجام میده یعنی چی که دانشجویان جدید باید دو هفته حضوری بیان؟ با چه منطقی این حرفو میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین