پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
تعداد افراد زیادی را می توان یافت که دوست دارند مدیر یک جامعه ای باشند و خیال کنند که توانایی آن را دارند که یک مدیری توانا باشند . اما در حقیقت می شود گفت موفقیت در این امر ویژگی های خاصی می طلبد که عدم برخورداری از این ویژگی ها باعث ناکامی فرد در مدیریت و زیر دستان وی می شود. اما کدام ویژگی ها باعث می شود افراد در آینده به مدیران خوبی تبدیل نشوند و بی کفایتی آنها مشهود باشد.

شعار سال: تعداد افراد زیادی را می توان یافت که دوست دارند مدیر یک جامعه ای باشند و خیال کنند که توانایی آن را دارند که یک مدیری توانا باشند . اما در حقیقت می شود گفت موفقیت در این امر ویژگی های خاصی می طلبد که عدم برخورداری از این ویژگی ها باعث ناکامی فرد در مدیریت و زیر دستان وی می شود. اما کدام ویژگی ها باعث می شود افراد در آینده به مدیران خوبی تبدیل نشوند و بی کفایتی آنها مشهود باشد.

*وعده های پوچ

مدیران ناکارآمد اکثرا دم از وعده های پوچ می دهند که این امر شاید در کوتاه مدت زیردستان وی و برخی دیگر را فریب دهد اما در دراز مدت باعث سلب اعتماد از وی می شود و سرخوردگی وی را به همراه خواهد داشت.

*ناکارآمدی در زمان مشکلات

افراد انتظار دارند در زمان وقوع مشکلات مدیر در خط مقدم مقابله با آن قرار گیرد و راه حل هایی حساب شده، دقیق و بدون کمترین آسیبی برای برون رفت از آن را ارائه دهد . اگر آن مدیر جزو افرادی باشد که در زمان وقوع مشکلات قدرت تصمیم گیری نداشته باشد و یا برای برون رفت از آن دلایل سلب مسئولیت کننده ای ارائه دهد این امر باعث خواهد شد حضور وی به عنوان اصلی ترین فرد مجموعه کم رنگ تر شود و افراد در شرایط مشابه روی وی حساب باز نخواهند کرد در حقیقت وی مدیر قابل اطمینانی نخواهد بود و حتما این مورد هم یکی از مواردی خواهد بود که از وی سلب اعتماد می کند.

*فرار از پاسخگویی

وقتی یک مشکلی در یک جامعه ای کوچک یا بزرگ به وجود می آید مدیر باید مسئولیت این امر را بر عهده بگیرد و در جهت بهبود آن ها تلاش کند. مدیرانی که در چنین شرایطی، تقصیر را به گردن دیگران می‏اندازند و از پاسخگو بودن طفره می‏روند باعث می‏شوند که این نارضایتی همچنان در جامعه بماند و مشکلات بعدی را به وجود آورد.

*ضعف در تصمیم گیری

اگر یک مدیر در مورد تصمیم گیری حول محور یک امر دچار تردید شود و یا این امر را بارها به تعویق بیندازد طوری که کار از کار بگذرد نتایج آن بالطبع مخرب تر خواهد بود و این امر اثرات شدید تری برای قشر آسیب پذیر به وجود خواهد آورد .

*انتظارات نامشخص

افرادی که با وعده های پوچ و یا وعده هایی که بعدا از انجام آن ترس داشته باشند و یا کار آمدی لازم برای آن امر را نداشته باشند روی کار بیایند می توان این نتیجه را گرفت که این مدیر تصویری روشن از آینده نداشته و صرفا برای فریب افکار عمومی، وعده های واهی داده است. در واقع این مدیر نمی داند که در میان مدت و بلند مدت چه اهدافی را باید طی کند چرا که یک مدیر لایق می تواند فراتر از روزمره به مسائل نگاه کند و اهدافی بلند مدت و البته واقع بینانه را برای خود تعیین کند و استراتژی هایی را برای رسیدن به این اهداف تدوین کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري هشترود نيوز، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394، کد مطلب: - :www. 8roodnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
الان اگه مدیر کارامد پیدا کردین بگین ما بشناسیم م.ق71
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
الان اگه مدیر کارامد دیدین بگین ما بشناسیم ناکارامد که زیاده م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین