پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
استاندار آذربایجان غربی گفت: منطقه ویژه اقتصادی در خوی ایجاد می‌شود.
شعارسال: سعادت در جلسه مسئولان و مدیران شهرستان خوی با اشاره به جایگاه ارزشمند شهرستان خوی در سطح استان گفت: در نظر داریم مناطق اطراف فرودگاه خوی را به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کنیم تا مواد اولیه کارگاه‌های صنعتی از این طریق تامین شود.

وی بابیان این‌که مرز رازی ظرفیت و پتانسیلی ارزشمند برای استان و کشور است، تصریح کرد: با توجه به این‌که مرز رازی دروازه ورود کشور به اروپاست و برای این‌که بتوانیم به سطح مبادلات 30 میلیارد دلاری بین دو کشور ایران و ترکیه برسیم تصمیم گرفتیم گمرک رازی شبانه‌روزی شود.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم باید دستگاه‌های مرتبط در مرز، نمایندگی‌های خود را دایر کنند.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از وضعیت نامطلوب جاده خوی رازی و تشبیه این جاده به جاده مرگ اظهار کرد: مقرر شد در مرحله اول این جاده به سه بانده تبدیل شده و 4 پل آن عملیاتی شوند و یک راهدارخانه در این جاده راه‌اندازی شود.

سعادت با اشاره به سیاست‌های کلان دولت در بخش گردشگری نیز اظهار کرد: وجود آب گرم و قلعه کوراوغلی در کنار جاده خوی رازی می‌تواند موجب رونق گردشگری و کسب و کار در این منطقه شود.

وی با اشاره به نرم پایین کشوری استان در بخش فضاهای بیمارستانی و دسترسی مردم به بهداشت عمومی گفت: از زمانی که از ارومیه رفته‌ام اتفاق خاصی در این حوزه در سطح استان اتفاق نیفتاده است.

سعادت افزود: بیمارستان آیت‌الله خویی و 160 تختخوابی نیز باید در اسرع تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

استاندار آذربایجان غربی، خوی را شهر افتخارآفرینی عنوان کرد که موجب شده شاخص‌های استانی در اکثر مواقع صعود کنند.

حجت‌الاسلام شکوری امام جمعه خوی نیز با بیان این‌که در طول 30 سال اولین باری است که از زبان استاندار و یک مقام استانی مشکلات شهرستان و جاده خوی قطور را به صورت شفاف و واضح می‌شنویم، تصریح کرد: مرز رازی به معضل تبدیل شده و مردم نیز نسبت به حل مشکلات آن بدبین شده‌اند.

وی افزود: علاقه داریم جلسات و همایش‌هایی برای بررسی مشکلات در بخش‌های مختلف با حضور مسئولان استانی برگزار شود.

دکتر حسینی صدر نماینده خوی نیز با اشاره به این‌که فضای امید و نشاط در سطح استان ایجاد شده، اظهار کرد: استاندار در خصوص مرز رازی اشراف کامل دارد و می‌داند که با 24 ساعته شدن آن و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در مرز رازی، عرصه اقتصادی استان متحول خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: جمعه 14 آذر 1393 ، کد خبر: 93091408591، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین