پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
حجت الاسلام یاسین شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس در شهرقدس اظهار کرد: بزرگترین مشکل شهرقدس عدم وجود اسناد مالکیت است و قالب مردم با یک قولنامه عادی اقدام به خرید و فروش املاک می‌کنند.
شعار سال:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس با اشاره به وجود دلالان، بروکراسی‌های اداری و اختلافات ادارات به عنوان علل عدم استقبال مردم از طرح ویژه تبدیل به احسن اراضی موقوفه شهرقدس، گفت: طی بازه یکساله اجرای این طرح با قیمت‌های نازل تنها حدود ۲۰۰ نفر سند مالکیتی شش دانگ عرصه و اعیان املاک خود را دریافت کردند.

حجت الاسلام یاسین شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس در شهرقدس اظهار کرد: بزرگترین مشکل شهرقدس عدم وجود اسناد مالکیت است و قالب مردم با یک قولنامه عادی اقدام به خرید و فروش املاک می‌کنند.
 
وی گفت: لذا پرونده‌های دادگستری به دلیل کلاهبرداری و تقلب زیاد است و اگر سند مالکیت وجود داشته باشد بسیاری از این معضلات کاسته خواهد شد و با توجه به اطلاع از این مشکلات درصدد حل آن برآمدیم.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس بیان کرد: رهبری انقلاب در سال ۸۶ مجوز تبدیل به احسن بخش خاص موقوفه شهرقدس را صادر کردند اما مردم از این طرح استقبال نکردند که با برگزاری جلسات قیمت بالای اداره اوقاف علت عدم استقبال اداره اوقاف اعلام شد.
 
حجت الاسلام شریفی ادامه داد: پس از آن اداره اوقاف با کاهش قیمت، قیمت منطقه‌ای را برای فروش و تبدیل به احسن قرار داد اما بازهم استقبال نشد و پس از آن شورای تأمین شهرستان قدس مصوبه‌ای را مبنی بر فروش املاک مسکونی به قیمت هر متر ۱۰ هزار تومان، املاک صنعتی ۲۰۰ هزار تومان و املاک تجاری متری یک میلیون تومان داشت که این موضوع با اداره کل اوقاف استان تهران مطرح شد.
 
وی اضافه کرد: این طرح پس از طی مراحل به تایید رئیس سازمان اوقاف و نماینده ولی فقیه رسید و اعلام شد که مردم با قیمت‌های مذکور اقدام به تبدیل احسن املاک خود کنند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: متأسفانه مجدداً به جهات مختلف استقبال نشد، یکی از دلایل وجود دلالانی است که سود آن‌ها در نابسامانی شهرقدس است و با اخبار و اطلاعات ناصحیح مردم را تشویق به عدم اخذ سند می‌کردند.
 
حجت الاسلام شریفی گفت: دلیل دیگر عدم استطاعت مالی برخی از مردم است که علاوه بر مبلغ پرداخت شده در اداره اوقاف باید مبالغی را برای اخذ سند در اداره ثبت اسناد، اداره دارایی و دفترخانه اسناد رسمی پرداخت کنند که این موضوع نیز یکی از دلایل عدم استقبال بود.
 
وی اضافه کرد: بروکراسی‌های اداری نیز یکی دیگر از دلایل عدم استقبال بود و موضوع دیگر اختلافات بین ادارات و دستگاه‌ها بود که به طور مثال اختلاف اداره اوقاف با اداره راه و شهرسازی و این که این اداره اعلام کرده بود که ۳ نقطه از شهرقدس موات است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس عنوان کرد: در ۲ نقطه رأی به نفع وقفیت اراضی توسط دادگاه صادر شد که علی‌رغم این موضوع، اسناد مالیکتی مردم در ۲ نقطه مذکور به علت جلوگیری اداره راه و شهرسازی، اعمال ماده ۴۷۷ و اعاده دادرسی صادر نمی‌شود.
 
حجت الاسلام شریفی ابراز کرد: اداره آب منطقه‌ای استان تهران نیز در بسیاری نقاط اعلام کرده که ملک در حریم و بستر رودخانه است و از صدور سند جلوگیری می‌کند که علی‌رغم جلسات متعدد به نتیجه مشخص نرسیده و قرار بر آن شد تا موضوع از سوی دادستانی شهرستان قدس پیگیری شد.
 
وی اعلام کرد: اداره اوقاف تعامل مناسب را برای صدور اسناد مالکیتی دارد اما به جهات مختلف از این طرح استقبال نشد و طی بازه یکساله اعلام شده حدود ۲۰۰ نفر موفق به اخذ سند شش دانگ عرصه و اعیان ملک خود شدند.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان قدس با اشاره به شایعه دریافت مبالغ بیشتر از تعرفه توسط اوقاف بیان کرد: به جدیت اعلام می‌کنم که مبلغی بیشتر از تعرفه مصوب از مردم مصوب نشد و تنها مبلغی بابت کارشناسی دادگستری ملک پرداخت می‌شد و هزینه‌های بیشتر بابت مبالغی است که در ادارات دیگر هم‌چون اداره ثبت و دفترخانه دریافت می‌شد و بعضاً حتی مبالغ دریافت شده در ادارت دیگر از مبلغ دریافت شده اوقاف به عنوان مالک بیشتر بود.
 
حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: در خصوص تمدید مجوز تبدیل به احسن شهرقدس با پیگیری‌های متعدد انجام شده منتظر اعلام سازمان اوقاف برای اجرا هستیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  فارس، تاریخ انتشار: 8 آبان  1399  ، کدخبر: 13990808000363 ،  www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
باید این مشکل بزرگ رو در شهر قدس حل کرد وگرنه در اینده برای مالکیت این خانه و زمین ها مردم به مشکل میخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
تا کی میخویاد این منظقه رو از نظر اسنادی به این وضعیت بذارید باقی بمونه خیلی شرایط بدی رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
تبدیل به احسن در کشور ما؟ اونم تهران؟ اونم شهر قدس؟ از قبل به من میگفتین بهتون میگفتم نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین