پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۸۸۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
آزادسازی بخشی از ارز‌های بلوکه شده با توجه به تحرکاتی که در دولت و بانک مرکزی با شرکای تجاری عراقی دیدیم و به ویژه بازگشت ارز از کانال صادرکنندگان ارز را در مسیر کاهشی قرار داد.
شعار سال:ریزش قیمت ارز در هفته گذشته از مسیر فاکتور منابع ارزی شکل گرفت. منابع ارزی یک فاکتور اصلی است که به بازار سیگنال می دهد. انتظارات کاذبی که در دو هفته قبل شکل گرفت به دلیل اینکه کمبود ارز وجود دارد و دلار را وارد کانال ۳۰ هزار تومان کرد با گشایش رخ داده ارزی موجبات ثبات نسبی در بازار شد. در واقع گشایش در منابع عرضه ارز اتفاق افتاد و بخشی از ارزهای بلوکه شده با توجه به تحرکاتی که در دولت و بانک مرکزی با شرکای تجاری عراقی دیدیم و به ویژه بازگشت ارز از کانال صادرکنندگان ارز را در مسیر کاهشی قرار داد. صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی با توجه به افزایش قیمت ارز در سامانه نیما رغبت بیشتری پیدا کردند تا ارزهای خود را وارد این سامانه کنند. این دو عامل دست به دست هم داد تا با توجه به پیام هایی که ازسوی بانک مرکزی صادر می شد ارز به کانال های پایین تر وارد شود.

البته انتخابات آمریکا می تواند یک شوک به اقتصاد ما وارد کند. اگر «بایدن» روی کار بیاید، ریزش ارزش ارز شدت خواهد گرفت و حتی ممکن است دلار وارد دامنه ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان شود. چون در واقع ثبات نرخ ارز در دامنه ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان است. با به حقیقت پیوستن این سناریو، فرصتی به وجود خواهد آمد که باید آن را به تنظیم بازار اختصاص داد زیرا با توجه به اینکه دلار کانال ۳۲ هزار تومان را لمس کرده به راحتی ممکن است مجددا وارد آن کانال شود. اینجاست که بازار سرمایه باید تقویت شود.

سناریوی دوم انتخاب مجدد «ترامپ» است که با فرض این سناریو، شرایط ریسکی تری برای ما به وجود می آید؛ یعنی بازارهای دارایی ما دچار مخاطره خواهد شد و حتی بازارهای جهانی هم تحت تاثیر قرار می گیرد. در مجموع انتخاب مجدد «ترامپ» برای اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی ما اصلا خوب نیست.

به واسطه سیاست هایی که دموکرات ها دنبال می کنند و اعتقاد به حل مسائل بین المللی از طریق مذاکره دارند، می توانیم بگوییم که دوره پساکرونا اگر در شرایط دموکرات ها اتفاق بیفتد، می تواند آثار مثبتی هم برای ایران و هم برای اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد؛ ولی عکس این داستان زمانی است که ترامپ برنده شود که با وقوع این احتمال، روند تنش زا وجود خواهد داشت. در آن صورت شرایط اقتصادی ما به سیاست های داخلی بستگی دارد که چه تصمیماتی گرفته شود و اگر قرار باشد از شوک های تورمی خیلی سنگین جلوگیری شود باید تصمیمات جدید در قبال شرایط جدید گرفته شود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری کسب و کار ، تاریخ انتشار: 8 آبان  1399  ، کدخبر:  ، www.kasbokarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
از ابتدا هم چیش بینی میشد که بازار داره برای صعود بعدی خودش نفس میگیره باید منتظر موند و دید که چی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
این مردم نباید روز های خوش رو ببینن در زمینه ارزش پول ملی خودشون! باز مثل اینکه دولت پول نیاز داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین