پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
هرچند رسول‌پناه دیروز در اظهارنظری فاتحانه از تسویه‌حساب با برانکو صحبت کرده، اما هیچ‌اشاره‌ای به‌ضرر‌هایی که پرسپولیس از بابت مدیریت او دیده نداشت.
شعار سال: مهدی رسول‌پناه از زمانی که با حکم وزیر ورزش به عضویت هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس رسید، با انتقادات زیادی ازسوی هواداران و پیشکسوتان این باشگاه مواجه شد. اما در ادامه سرپرست موقت پرسپولیس هم شد تا شاهد یکی از عجیب‌ترین تصمیمات کلان در باشگاه پرسپولیس باشیم. بعد از حواشی ایجادشده در هفته‌های اخیر و صحبت‌هایی که این مدیر درخصوص برخی بازیکنان و کادرفنی انجام داد، درنهایت رسول‌پناه راهی جز استعفا ازسمت سرپرستی باشگاه را پیش‌روی خود ندید تا سرخ‌ها امیدوار باشند که مدیر جدید فردی شایسته‌تر باشد و بتواند این باشگاه را به‌ساحل آرامش برساند.

عمل کردن به‌قول به قیمت بستن دست مدیر بعدی!
پرداخت بدهی پرسپولیس به برانکو و دستیارانش یکی از دغدغه چند مدیر اخیر پرسپولیس بود که رسول‌پناه هم مثل سایر مدیران پیشین بعد از دریافت حکم سرپرستی باشگاه این قول را داد که با این مربی محبوب کروات و دستیارانش تسویه‌حساب و این پرونده را در فیفا مختومه کند.

درنهایت هم او دیروز در گفت‌وگویی اعلام کرد که مابقی طلب این مربی را هم پرداخت کرده تا به‌قولی که به هواداران باشگاه داده بود، عمل کند. اما حالا این سوال پیش می‌آید که این پول از کجا تهیه شده و چگونه به حساب این مربی واریز شده است.

در این خصوص شنیده می‌شود به‌جز پول ایگور پانادیچ و زلاتکو ایوانکوویچ که از محل درآمدهای پرسپولیس در فیفا پرداخت شده است، رسول‌پناه توانسته نسبت به تسویه‌حساب با مارکو مربی بدنساز اسبق پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ اقدام کند.

درخصوص پرداخت پول به مارکو اخبار رسیده از باشگاه حاکی است که طلب او همراه بخش کوچکی از طلب برانکو توسط پولی که بابت ترانسفر علیرضا بیرانوند نصیب باشگاه شد، پرداخت شده است اما مابقی پول برانکو بحث اصلی هواداران است که دوست دارند، بدانند این پول از کدام محل تامین شده است.

طبق شنیده‌ها بخش عمده‌ای از این پول توسط کارگزار تامین شده و باشگاه 2 قسط از پولی را که باید از کارگزار دریافت می‌کرد و جمع آن به 25 میلیارد می‌رسید برای تسویه با این مربی کروات هزینه کرده است. اما جالب است بدانید که زمان یکی از قسط‌های کارگزار هنوز فرا نرسیده و این یعنی رسول‌پناه با پیش‌خور کردن پولی که باید در آینده به باشگاه تزریق می‌شد به‌نوعی دست مدیر بعدی را در پوست گردو گذاشته است. شنیده می‌شود بخش جزئی باقی‌مانده از پول برانکو هم توسط بانک گردشگری تامین شده است.

ضرر 800 هزاردلاری آقای سرپرست به پرسپولیس
هرچند رسول‌پناه دیروز در اظهارنظری فاتحانه از تسویه‌حساب با برانکو صحبت کرده اما هیچ‌اشاره‌ای به‌ضررهایی که پرسپولیس از بابت مدیریت او دیده نداشت. درحالی‌که پرسپولیس می‌توانست بدون پیش‌خور کردن پولی که از کارگزار دریافت می‌کند، بدهی‌اش را به برانکو بپردازد اما مدیریت ضعیف رسول‌پناه در باشگاه باعث شد که این باشگاه در قبال جدایی 2 ستاره‌اش، با ضرر هنگفتی از لحاظ مالی روبه‌رو شود و این موضوعی است که سرپرست مستعفی باشگاه پرسپولیس اشاره‌ای به آن نکرد.

شجاع خلیل‌زاده طبق بند قراردادش اگر شرایط فسخ یک طرفه نداشت، باید برای حضور در فوتبال قطر مبلغ 400هزاردلار به‌عنوان حق فسخ به باشگاه پرداخت می‌کرد اما سهل‌انگاری مدیران باشگاه باعث شد که این بازیکن با فسخ یک‌طرفه قراردادش، بدون اینکه یک ریال به باشگاه سود برساند، سرزمین سرخ‌ها را ترک کند و این 400هزاردلار که حق پرسپولیس و هوادارانش بود، از دست برود.

ضمن اینکه مهدی ترابی هم طبق بندی که در قراردادش داشت باید 35 درصد از قراردادش با تیم خارجی را به‌عنوان حق ترانسفر به پرسپولیس اختصاص می‌داد که او نیز مثل خلیل‌زاده با استفاده از مفادی که در قراردادش وجود داشت و رسول‌پناه آن را نادیده گرفته بود، قراردادش را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرد و راهی فوتبال قطر شد تا حدود 400هزاردلار هم از بابت رفتن این بازیکن به پرسپولیس ضرر مالی وارد شود.

پرسپولیس با این 800هزاردلار می‌توانست با برانکو تسویه و پولی را که از کارگزار گرفته بود به‌عنوان مطالبات بازیکنان به حساب‌شان واریز کند و مشخص نیست تکلیف مدیر بعدی با خزانه خالی، بدهی به کارگزار، بازیکنان و کادرفنی چه خواهد بود!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 8 آبان 1399، کد خبر: 47316،  www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
هرکسی که از مسند مدیریت یه جایی میره پشت سرش رو میکنن به حرف زدن تا الان که بود چرا هیچکسی هیچی نمیگفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین