پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۹۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
استاندار اردبیل گفت: متاسفانه استان اردبیل در معرض خطر ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد و اقدامات لازم برای پیشگیری از انتشار این ویروس جدی گرفته شود.
شعارسال: اکبر بهنام‌جو در جلسه پدافند غیر عامل استان عنوان کرد: طبق گزارش‌ها این ویروس در تالاب‌های شمال استان بوسیله پرندگان مهاجر وارد می‌شود و انتشار این ویروس خیلی سریع و گسترده‌تر از ویروس کرونا است و از دام به انسان انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری تا بحال این بیماری کنترل شده است، افزود: باید آموزش‌های لازم به مردم جهت کنترل طیور خانگی، سنتی و صنعتی داده شود تا از بحران احتمالی و خسارت ناشی از این ویروس پیشگیری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: منطقه ما در مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد و در این راستا باید با اعمال مدیریت یکپارچه، هدایت و حمایت کل عوامل جهت ریشه کنی بیماری و حذف هرگونه موازی کاری نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

وی افزود: شرح وظایف هر دستگاه در رابطه با پیشگیری شیوع آنفولانزای مرغی باید مشخص و اطلاع رسانی دقیق و شفاف در رسانه‌ها بصورت گسترده انجام شود.

اکبر بهنام جو اظهار کرد: طبق گزارش دامپزشکی استان اگر اپیدمی این آنفولانزا به شدت سال۹۶ باشد زیانبار خواهد بود و خسارت ناشی از آن ما را دچار بحران می‌کند.

وی زمان شیوع این ویروس را از مرداد ماه تا اواخر دی ماه اعلام کرد و گفت: مشخصات بیماری و اساس کار حفاظت باید آموزش داده شود که ماهیت این ویروس چیست و چگونه انتقال می‌یابد که اگر در پیشگیری از این ویروس اهمال کاری کنیم چه اتفاقاتی ممکن است پیش رو داشته باشیم.

استاندار اردبیل از تجهیز و خرید دستگاه آزمایش آنفولانزا در دامپزشکی اردبیل خبر داد و گفت: با تامین اعتبار از طریق مدیریت برنامه ریزی استان دستگاه مورد نیاز خریداری و در اختیار دامپزشکی قرار می‌گیرد.

در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل و معاون پایش حفاظت محیط زیست استان عملکرد خود را در رابطه با وضعیت موجود تشریح کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۸۴۵۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
کرونا کم بود ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان هم اضافه شد، ای خدا دیگر چقدر بدبختی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
همین رو کم داشتیم که میون کرونا و سرماخوردگی این بیماری رو هم از حیوان بهمون سرایت پیدا کنه
خدایا بسه دیگه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین