پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۳۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
خاوازی در جریان آزاد سازی نرخ نهاده ها، ادعای حمایت از کشاورزان و ارایه کشاورز کارت برای اخذ یارانه ای بخشی از نهاده ها و یا جبران بخشی از هزینه ها را کرده است . حال بانک کشاورزی، بدون کمترین طرح جامعی و صرفا درادامه روند ارایه تسهیلات ، بحث پرداخت تسهیلات «کشاورز کارت» تا سقف 20میلیون تومان به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک را مطرح نموده است. لطفا با منافع و منابع ملی مهربان تر باشیم. توجیهات مدیریتی هیچگاه نمی توانند جای برنامه ریزی را بگیرند. آقای خدارحمی ، مدیر شایسته ای چون شما چرا؟
شعارسال: خدارحمی با اشاره به اینکه «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: به ازای هر هکتار زراعت دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات از طریق «کشاورز کارت»، ۲۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه در بانک سعی شده است در حداقل زمان «کشاورز کارت» در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: نرخ تسهیلاتی که از طریق این کارت پرداخت می‌شود، ۱۲ درصد در سال و مدت باز پرداخت یکساله بوده که در مقایسه با نرخ تسهیلات عادی یعنی ۱۸ درصد، نرخ مناسبی است.

وی درباره وثایق در نظر گرفته شده برای دریافت این کارت اعتباری نیز گفت: به دلیل رقم متوسط، دریافت این کارت نیاز به تضامین و وثایق زیادی نخواهد داشت.

به گفته خدارحمی، کشاورزان از طریق سامانه سیتا با همکاری معاونت زراعت و جهاد کشاورزی استان‌ها به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند و معرفی بر اساس سطح زیر کشت انجام خواهد شد. همچنین پیش بینی شده است تا ۳ روز کاری بعد از معرفی کشاورزان این کارت در اختیارشان قرار گیرد.

وی گفت: این کارت ابزاری برای پرداخت الکترونیک در پایانه‌های فروشگاهی خاص و مراکز عرضه نهاده‌ها مانند کود و سم است.

خدارحمی با بیان این که وزیر جهاد کشاورزی اختصاص «کشاورز کارت» به سایر نهاده‌ها نیز را پیگیری می‌کند، اظهار امیدواری کرد هر یک از کشاورزان یک کارت اعتباری داشته باشد و با این کار بتوانیم به رفع مشکل نقدینگی کشاورزان در درجه اول و بخشی از جبران هزینه‌های تولید کمک کنیم.

بر اساس این گزارش، این کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزانمحصولات استراتژیک کشاورزی) شارژ شده و قابلیت استفاده در بیش از ۳۰۰۰ پایانه فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دارد.

کارمزد این تسهیلات ١٢ درصد در سال است و چک‌های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای "کشاورز کارت" نخواهد شد.
تعداد بازدید : 3

متقاضیان دریافت "کشاورزکارت" می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی به آدرس www.cita.maj.ir  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کاج پرس، تاریخ انتشار ۱۱ آبان ۹۹، کد خبر: ۲۸۷۸، www.kajpress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
هوای کشاورز را همه جوره باید داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
من نمیدونم کی به این ها ایده میده که دست به این کار ها بزنن! عجیب غریب ترین کار های ممکن ازشون سر میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
حالا اگر واقعا وام بدن باز خوبه ولی خب وقتی این اسم و رسم هارو پیاده میکنن بعید میدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
این ها میخوان طرح هاشون تو رسانه ها صدا کنن بعد نمیدونن رسانه هایی مثل شعار سال نقشه هاشون رو نقش بر اب میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین