پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۴۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطمئن باشید ما با نیروی انسانی ورزیده از پس این بیماری برمی‌آییم.
شعار سال: قاسم جان‌بابایی گناباد اظهار داشت: با کمک کادر درمان امیدوارم که بقیه مسیر بحران کرونا را که فرسایشی نیز شده است بگذرانیم و تنها امید بیماران بعد خداوند، به کادر درمان است.

وی ادامه داد: همه کشور‌ها غافلگیر کرونا شدند، اگر همه بفهمند که وارد چه جنگی شده‌اند و براساس عقل و منطق چه‌کاری انجام بدهند از این بحران خواهیم گذشت، از کرونا درس‌آموخته‌هایی داریم که موظفیم به آن توجه کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید بروند و ببینند و کندوکاو کنند که چه کنند تا از بحران بگذریم؛ باید تعارفات را کنار بگذاریم، در تصمیمات جمعی و با فکر، خرمشهر را پس گرفتیم و الآن وارد جنگی شده‌ایم که باید نیروی انسانی را فراهم کنیم و آموزش بدهیم.

جان‌بابایی عنوان کرد: تمام دانشجویان پزشکی باید درمان بیماران تنفسی را یاد بگیرند و همه دانشجویان در هر رشته‌ای باید آموزش ببینند تا آماده مقابله با این شرایط سخت باشند، دانشجو اگر امروز مدیریت بحران نفهمد وقت دیگری یاد نخواهد گرفت و باید در کوتاه‌مدت نیروی کاری و انسانی تربیت شود.

وی درباره سفر به گناباد و بازدید از امکانات این شهرستان بیان داشت: فرق گناباد با شهر‌های اطراف داشتن دانشگاه است و وقتی تابلوی دانشگاه دارد باید مشکل نیروی انسانی را خودش در بحران حل کند و نیروی انسانی آموزش‌دیده مشکل کشور در بحران کرونا است و حتی باید شرایط جوری دیده شود که شاید مجبور به احداث بیمارستان صحرایی شوید.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: کشور ما زیرساخت لازم برای مقابله با بحران را ندارد و کرونا به ما نشان داد که تخت لازم برای درمان کم داریم، اگر زیرساخت را تأمین نکنیم و توسعه ندهیم به فوت‌شدگان کرونا مدیون هستیم، چون افرادی از دست رفتند تا ما بفهمیم چه‌کاری درست است و باید انجام بدهیم.

جان‌بابایی با اشاره به هزینه‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه درمان ابراز کرد: سومین موضوع مهم بعد از نیروی کار و تجهیزات این است که فرآیند ارائه خدمت را باید درست پیش ببریم.

وی ادامه داد: وقتی زیرساخت داشته باشیم، امکانات داشته باشیم، نیروی کار داشته باشیم، اما فرایند کاری درست نباشد کار خوب پیش نمی‌رود و کنترل عفونت از وظایف بیمارستان است و باید هرچه سریع‌تر درست شود، مثل مسیر ورودی ارائه خدمت در بیمارستان بهلول که باید بیماران تنفسی از غیرتنفسی را از یکدیگر جدا کنید و ارائه خدمت در بخش‌های بیمارستان خوب بود. پرستارانی را دیدم که خوشبختانه کار یک همراه را انجام می‌دهند و به بیماران خدمت می‌کنند و غذایشان را به آنان می‌دهند که قابل تحسین است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: هرساله بیمارانی به‌دلیل سن بالا، بیماری زمینه‌ای که به بیماری ویروسی آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند فوت می‌کنند، اما برخی فوتی‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند.

جان‌بابایی افزود: اضطراب بیماران از این بیماری زیاد است و هر روز افرادی فوت می‌کنند و ممکن است بیماران از اینکه در این گروه قرار بگیرند بترسند که باید روان‌درمانی و مشاوره شوند و امیدوار به زندگی باشند.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه بیمار خیلی مهم است و ممکن است غذای نامناسب دلیل مرگ بیمار باشد، بیماران کاندیدای بستری را بستری کنید و دارو‌هایی را که قرار است تجویز کنید فوراً تجویز کنید و مبنای درمان را اکسیژن‌تراپی قرار دهید.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توصیه به مسئولین درمان گفت: بیماران را به‌صورت تیمی درمان کنید تا مرگ‌و‌میر کم شود و کار خوب بیمارستان بهلول سطح‌بندی و درجه‌بندی بیماران است که خطر مرگ را کم می‌کند و این در انرژی مصرفی نیرو‌های کادر درمانی و نحوه درمان تأثیر بسزایی دارد و مطمئن باشید ما با نیروی انسانی ورزیده از پس این بیماری برمی‌آییم.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم،تاریخ انتشار:12آبان1399،کدخبر:2381172،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
ما از اول کرونا داریم این خبر رو میشنویم! پس کی قراره ظرفیت بیمارستان های ما به اندازه ای افزایش پیدا کنه که مردم دغدغه شون در این زمینه کاهش پیدا بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
هرروز همین خبر هست ولی مردم انگار نه انگار براشون مرگ و زندگی دیگه فرقی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
تخت و نیرو برای هیچ زمانی ما به اندازه کافی نداشتیم! این هم از خدمات رسانی به مردم مسلمون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین