پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۱۰۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:  با همکاری مدرسه در طرح کوچ  و در کلاس‌های آنلاین  بی ام‌ای دانش آموزان تعیین و سنجش می‌شود و همچنین سلامت روان دانش آموزان از سوی مشاوران مدرسه، هسته‌های مشاوره اولیا و مربیان دانش آموزان تحت مشاوره قرار می‌گیرد.

شعار سال: شیوع کرونا سبک زندگی جدیدی را برای همگان به ارمغان آورده است. در شرایط کنونی مدارس به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود و روز به روز بر آمار اضافه وزن و بی‌تحرکی در بین دانش‌آموزان جامعه افزوده می‌شود. هرچند طرح کوچ در مدارس به بررسی وضعیت توده بدنی دانش آموزان پرداخته است اما کم و کیف نظارت بر سبک زندگی دانش‌آموزان جای تامل دارد، چون در گذشته معلمان بهداشت به شکل هفته‌ای به بررسی وضعیت بهداشتی دانش‌آموزان می‌پرداختند.

سنجش سلامت دانش آموزان به صورت آنلاین

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:  با همکاری مدرسه در طرح کوچ  و در کلاس‌های آنلاین  بی ام ای دانش آموزان تعیین و سنجش می‌شود. 

او افزود: در اغلب کتب درسی محتواهای بهداشتی درج شده است. مفاهیم به شکل مناسب وجود داشته و دانش‌آموزان هم به اندازه کافی تحت آموزش قرار می‌گیرند. از سوی دیگر مراقبان بهداشت با استفاده از ظرفیت‌های اعمال شده از سوی مدیران در مدارس می‌توانند به کلاس‌ها مراجعه و با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند.

حمیدی افزود: محتوای ملی تحت عنوان کانال اطلاع‌رسانی بهداشت سلامت، کانال زندگی سالم، کانال کوچ، کانال بهداشت و ایمنی، کانال بهداشت و محیط زیست در شبکه شاد بارگذاری و در اختیار مراقبان سلامت قرار داده شده است. 

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش هم‌اکنون سفیران سلامت فعال هستند. 

دانش آموزان از لحاظ روح و روان تحت مشاوره قرار می‌گیرند

او درباره کم‌وکیف بررسی سلامت دانش آموزان با توجه به آموزش‌های مجازی بیان کرد: با توجه به کلاس‌هایی که معلم در مدرسه برگزار می‌کند می‌توان با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کرد.

حمیدی ادامه داد: سلامت روان دانش آموزان از سوی مشاوران مدرسه، هسته‌های مشاوره اولیا و مربیان دانش آموزان تحت مشاوره قرار می‌گیرد.

تهیه بسته سلامت برای خانواده دانش آموزان

او درباره روند بررسی سلامت دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی جاری افزود: بسته‌های آموزشی و ارتقای سلامت برای خانواده دانش آموزان تهیه شده است. از ابتدای سال تحصیلی جاری کادر آموزش موفق به تعیین بی ام ای دانش‌آموزان شده است. برای مثال در کلیپ‌های مختلف نحوه بررسی صحیح بی ام ای به افراد آموزش داده شده است. 

به گفته حمیدی از ابتدای سال تحصیلی جاری این کلیپ 20 میلیون بار دانلود شده است. بسته‌های ارتقای سلامت برای والدین، معلمان، آموزگاران پایه، مراقبان سلامت، مربیان تربیت بدنی و مدیران مدارس تنظیم شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: جزوه مربوط به تغذیه سالم به عنوان مکمل برای دانش آموزان طراحی شده است. معلمان و والدین هم در این پروژه کنار دانش آموزان به ارتقای سلامت می‌پردازند. 

 تربیت بدنی در تلویزیون تدریس می‌شود

حمیدی در پایان افزود: برای دروس‌ تربیت بدنی و سلامت در تلویزیون  برنامه ای لحاظ شده است. 8 رشته ورزشی برای تمامی مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است. همچنین برنامه های آمادگی جسمانی برای تدریس شیوه‌های آمادگی جسمانی در خانه برای افراد تدارک دیده شده است. در این میان کانال کوچ و کانال سلامت در ایام کرونا هم پیش‌بینی شده که در شبکه شاد فعال است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
خیلی خوبه که نداریم بعضی از رسالت های آموزشی ما روی زمین بمونه ولی روشش هم مهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
این کارها به قول دوستمون فقط نمادینش خوبه وگرنه به درد کارهای کلان نتیجه دار نمیخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
همه چی رو نمیشه به صورت انلاین انجام داد باید این موضوع ر با تموم وجود مسئولین بفهمن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
دنیای مجازی چقدر داره گسترده میشه و همه شئون رو درخودش جا میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین