پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
در تمام دنیا تلاش براین است که تا جای ممکن، کلیه اعتراضات و نارضایتی‌ها از حالت امنیتی خارج شده و تبدیل به حوزه اجتماعی و صنفی شود. اما در ایران، گویا خلاف آن دنباله گیری می‌شود. سو تدبیر‌های مکرر برخی از مدیران دولتی، اجرایی و شرکتی، صرفا بر بار سیستم‌های امنیتی اضافه می‌کند و باعث هدر دهی بخشی از انرژی و توان فعالان حوزه امنیت می‌شود. آقای رئیسی، یک بار برای همیشه، وضعیت کشت و صنعت هفت تپه را مشخص کنید. سو مدیریت‌های صورت گرفته در این شرکت تاکنون، هزینه‌های زیادی برای کشور داشته است.
شعار سال:ظهر امروز محافل رسانه‌ای به نقل از مرکز رسانه‌ای دستگاه قضا از بازگشت به کار 15 تن از کارگران ممنوع‌الورود شرکت‌هفت‌تپه، تحت عنوان "ورود کارگران اخراجی هفت‌تپه به این شرکت" خبر دادند.

این خبرگزاری در حالی به اخراج تنی چند از کارگران هفت‌تپه در روزهای اخیر و نهایتا بازگشت به کار آن‌ها اشاره کرده که به گفته یکی از فعالین کارگری، مسئولین شرکت به لحاظ ساز و کار قانونی، حقی برای اخراج کارگران نداشته‌اند. چرا که این کارگران قرارداد داشته و بعضا از شاغلین رسمی شرکت بوده‌اند.

با این حال، 15تن از کارگران ممنوع‌الورود شرکت هفت‌تپه در حالی، امروز بر سر کار حاضر شدند که اسامی چهارتن از کارگران بازداشتی در روزهای اخیر نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

پیرو این اتفاق، سایر کارگران در بخش‌های مختلف شرکت هفت‌تپه با استقبال از بازگشت به کار کارگران ممنوع‌الورود به شرکت و ابراز رضایت از عدم حضور نیروهای یگان ویژه در مقابل کارخانه با نصب پیام‌های استقبال در بخش‌های مختلف شرکت، حضور مجدد 15تن از همکاران خود را تبریک و خوش‌آمد گفتند.

با این همه، اما یکی از 5 فعال کارگری شرکت هفت‌تپه که از سال گذشته اخراج شده با اشاره به عدم بازگشت به کار خود و 4تن دیگر از کارگران اخراجی به شرکت به امتداد، گفت: از بازگشت به کار و لغو ممنوع‌الورودی دوستان و همکاران‌مان به شرکت بسیار خوشحالیم اما نکته مهم در این بین، این است که بر خلاف وعده نیکزاد، نماینده مجلس که از لزوم بازگشت به کار همه کارگران اخراجی در حین بازدید از شرکت حرف‌هایی را مطرح کرده بود، هنوز هیچ خبری مبنی بر تعیین تکلیف و روشن شدن 5تن از کارگران اخراجی مطرح نشده و ما در سردرگمی و بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

وی ادامه داد: ما از قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان که مدعی شدند که پیگیری‌هایی از سوی ایشان صورت گرفته و سایر مسئولین، تقاضا داریم که پیگیری لازم برای رفع مشکل ما را نیز داشته باشند تا از این وضعیت نامعلوم رها شده و بر سر کار خود برگردیم.

لازم به اشاره است که آقایان اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان اخضری، سالار بیژن‌پور و یکی دیگر از کارگران اخراجی هفت‌تپه با گذشت ماه‌ها از اخراج خود از شرکت، همچنان در بلاتکلیفی به سر برده و برای بازگشت به کار خود، هیچ پاسخ مشخص و روشنی نیز از سوی مسئولین دریافت نکرده‌اند.

در همین رابطه، چندی پیش در جریان بازدید برخی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از شرکت هفت‌تپه، مقرر شده بود تا این کارگران اخراجی با حضور در ستاد خبری اطلاعات شهرستان، مقدمات حل و فصل مشکلات حضور خود در شرکت را فراهم کنند که به رغم حضور یک ساعته این افراد در ستاد، هیچ جواب روشنی به آن‌ها داده نشد و از همان زمان نیز در سردرگمی به سر می‌برند.

در این بین اما به وضعیت اسماعیل بخشی، فعال کارگری شرکت هفت‌تپه نیز، هیچ رسیدگی صورت نگرفته و در حالی که هیچ پرونده مفتوح قضائی برای وی وجود ندارد، مسئولین، وضعیت او را امنیتی و نیازمند به رسیدگی بیشتر، عنوان کرده‌اند.

پایگاه تحلیلی -خبری، شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین