پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۸۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
بزرگ‌ترین مشکل سرخ‌ها در این روز‌ها نبود پول در خزانه باشگاه و همچنین پیش‌خور شدن منابع مالی توسط سرپرست سابق پرسپولیس است. حالا بازیکنان فصل قبل و همچنین نفرات جدید حسابی از این وضعیت به ستوه آمده‌اند و در عجب هستند که چگونه در یک باشگاه بزرگ با این همه هوادار پرداخت پول یک مربی خارجی اوضاع مالی آن را فلج می‌کند و البته اگر اعضای کادرفنی در این شرایط حرفی نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌خواهند به این آتش زبانه بزنند و آن را شعله‌ور کنند.

شعار سال: پرسپولیس با وضعیتی آشفته به مدیر جدیدی تحویل داده شده که چندان سررشته‌ای از مدیریت در فوتبال و به خصوص باشگاه‌های بزرگ ندارد و همین موضوع باعث شده که آنها ساعات زیادی در طول شبانه‌روز مشغول فعالیت باشند تا بتوانند این مشکلات را به نوعی حل کنند و تیم را برای حضوری پرقدرت در لیگ برتر بیستم و همچنین فینال لیگ قهرمانان آسیا مهیا کنند.

البته بزرگ‌ترین مشکل سرخ‌ها در این روزها نبود پول در خزانه باشگاه و همچنین پیش‌خور شدن منابع مالی توسط سرپرست سابق پرسپولیس است. حالا بازیکنان فصل قبل و همچنین نفرات جدید حسابی از این وضعیت به ستوه آمده‌اند و در عجب هستند که چگونه در یک باشگاه بزرگ با این همه هوادار پرداخت پول یک مربی خارجی اوضاع مالی آن را فلج می‌کند و البته اگر اعضای کادرفنی در این شرایط حرفی نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌خواهند به این آتش زبانه بزنند و آن را شعله‌ور کنند.

البته مشکلی که یحیی در قبال همکارانش داشت بالاخره دیروز برطرف شد و داود فنایی و حمید مطهری در باشگاه حاضر شدند و به دلیل حضور نداشتن جعفر سمیعی، با ابراهیم شکوری قائم مقام باشگاه جلسه‌ای را برگزار کردند و در نهایت قراردادهای مالی خود را به امضا رساندند تا دیگر یحیی در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشد و بتواند با تمرکز بیشتر تمرینات و بازی‌های پیش رو را زیر نظر بگیرد.

 تزریق پول به باشگاه؟

درحالی که سرخ‌ها هفته‌هاست که خبر خوبی از اوضاع و احوال باشگاه و تیم محبوب‌شان در رسانه‌ها نمی‌خوانند، دیروز خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید تا هواداران پرسپولیس را امیدوارتر به آینده کند. در این خبر آمده بود که با تلاش‌های جعفر سمیعی بالاخره او توانست با یکی از اسپانسرهای باشگاه به توافق برسد و مجوز واریز پول به حساب باشگاه را دریافت کند تا بدین ترتیب پیش از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر بتواند بخشی از مبالغ فصل جدید را به حساب آنها واریز کند و از لحاظ روحی آنها را در وضعیت مناسبی قرار بدهد.

پیگیری ها از باشگاه پرسپولیس اما نشان می‌دهد که این موضوع هنوز به واقعیت تبدیل نشده و جعفر سمیعی همچنان درحال مذاکره با چند اسپانسر جدید و حال حاضر باشگاه است تا بتواند با توافق نهایی با این شرکت‌ها شرایط را برای تزریق پول به حساب باشگاه مهیا کند.

در این خصوص یکی از افراد حاضر در باشگاه گفت: «من هم از خواندن این خبر که قرار است تا شنبه پول به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی واریز شود تعجب کردم چرا که تا جایی که ما در باشگاه حاضر هستیم و خبر داریم، تلاش‌های سمیعی برای تزریق پول به باشگاه ادامه دارد و قطعا به زودی این تلاش‌های شبانه‌روزی مدیرعامل و کارمندان باشگاه به نتیجه می‌رسد و ماحصل آن میان بازیکنان و اعضای کادرفنی تقسیم می‌شود.»

او ادامه داد: «پرداخت بدهی برانکو با ارز گران این روزها باعث شد که باشگاه از لحاظ مالی در شرایط بحرانی قرار بگیرد و همان‌طور که می‌دانید بسیاری از منابع مالی که باید در آینده به باشگاه تزریق می‌شد نیز صرف همین موضوع شده است. البته خوشحالیم که اعضای کادرفنی و بازیکنان این موضوع را درک می‌کنند و این فرصت را در اختیار باشگاه و مدیران جدید قرار داده‌اند که در آرامش کامل به مذاکره و توافق با حامیان مالی بپردازند.»

 کارگزار برای پرداخت پول شرط دارد

یکی از محل‌های درآمد برای پرسپولیسی‌ها قرارداد 110 میلیارد تومانی پایه‌ای است که آنها با شرکت آتیه داده‌پرداز بسته‌اند و این پول را در طول یک فصل فوتبالی دریافت می‌کنند. اما سرخ ها همان‌طور که در زمان بدهی به برانکو به دلیل شروط زیادی که کارگزار برایش گذاشته بود نتوانست بخش عمده‌ای از پول برانکو را از این منبع تهیه کند، حالا هم تلاش‌ها برای اینکه بخشی از پولی که قرار است در زمستان به حساب سرخ‌ها بیاید، زودتر به حساب‌شان واریز شود بی‌نتیجه مانده و البته مذاکرات طرفین برای توافقی جدید همچنان ادامه دارد. ظاهرا کارگزار برای اینکه زودتر از موعد مقرر به باشگاه پول بدهد، شرایطی را در نظر دارد که البته هنوز این شرایط مورد تایید مدیران پرسپولیس قرار نگرفته است.

هرچند در این بین موضوعی که مورد بررسی مدیران جدید پرسپولیس قرار گرفته است این بوده که مبالغی که در این مدت میان باشگاه پرسپولیس و کارگزارش درآمدزایی شده و سرخ‌ها نیز در آن سهیم بوده‌اند سرانجامش به کجا کشیده شده و ممکن است با جلسات بیشتر و مشخص شدن رقمی دقیق از این درآمدها، پرسپولیسی‌ها بتوانند از محل درآمد مشترک خود پولی را به حساب خود واریز و بخشی از مشکلات‌شان را برطرف کنند.

 گردشگری گزینه بعدی پرسپولیس

بانک گردشگری از زمان محمدحسن انصاری‌فرد کار خود را در باشگاه پرسپولیس آغاز کرد و به عنوان اسپانسر روی پیراهن، سرخ‌ها را در فصل نوزدهم و حالا هم در فصل بیستم همراهی می‌کند و ظاهرا از بابت این قرارداد هم پول خوبی نصیب باشگاه می‌شود.

اما بانک گردشگری بابت قرارداد فصل جدید پیش‌پرداخت لازم را به حساب سرخ‌ها واریز کرده و البته این پول هم در زمان مدیریت سابق باشگاه هزینه شده است و حالا سمیعی با این بانک وارد مذاکره شده تا شاید بتواند به نوعی مبالغ بعدی را زودتر دریافت کند و تا حدودی مشکلات باشگاه را برطرف کند.

البته طبق شنیده‌ها برای اینکه مشکل باشگاه تمام و کمال برطرف شود باید حدود 40 تا 50 میلیارد پول به باشگاه تزریق شود و پولی که این اسپانسر می‌تواند به سرخ‌ها پرداخت کند، به‌مراتب کمتر از این پولی است که سرخ‌ها نیاز دارند.

البته این بانک در قرارداد تازه با سرخ‌ها اقدام به صدور کارت‌های بانکی هواداران پرسپولیس کرده تا براساس هر تراکنش با این کارت بانکی مبلغی به حساب پرسپولیس واریز شود و سمیعی نیز با استناد به این قرارداد درخواست این را دارد که از محل این قرارداد پیش‌پرداختی به باشگاه داده شود و در ادامه از درآمدهای حاصله کسر شود.

هرچند هنوز این پیشنهاد مورد قبول نهایی قرار نگرفته است اما به نظر می‌رسد که بانک گردشگری در شرایط فعلی در حد توان مبلغی را به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کند تا براساس آن بخشی از مشکلات سرخ‌ها برطرف شود.

 اسپانسرهای جدید درحال مذاکره و توافق

یکی دیگر از برنامه‌های جعفر سمیعی برای حل مشکلات مالی باشگاه جذب اسپانسرهای جدید است که از بدو ورود در دستور کار قرار گرفته و در جلسات هیات‌مدیره مجوز نیز دریافت کرده است. طبق شنیده‌ها این مذاکرات به نتایج خوبی هم رسیده و این احتمال وجود دارد که به زودی توافق تازه‌ای با یک حامی مالی جدید صورت بگیرد تا بخش دیگری از مشکلات سرخ‌ها برطرف شود.

به نظر می‌رسد با پایان یافتن فصل نقل‌وانتقالات و خلوت‌تر شدن کارهای باشگاه در این زمینه، تمرکز باشگاه بیشتر به سمت درآمدزایی رفته و در روزهای آینده خبرهای امیدوارکننده‌ای در این مورد شنیده شود.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 29 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، http://farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
با این اوساف این تیم نمیتونه در مصاف با تیم ژاپنی باز خوبی از خودش ارائه بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
آقا اوضاع باشگاه ها خیلی خرابه. هرکی اومده کنده و رفته و کم کم داره صداش درمیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین