پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
وزیر امور مهاجران افغانستان در نشست علنی مجلس نمایندگان کشورش اعلام کرد: روزانه بطور متوسط یکهزار و 500 مهاجر افغان از ایران به کشور بازمی گردند.

شعار سال:

سید حسین عالمی بلخی گفت : هر روز بین یک هزار و 300 تا یک هزار و 800 مهاجر افغان از ایران بازمی گردند که به طور متوسط رقم بازگشت روزانه مهاجران افغان به یک هزار و 500 نفر می رسد.
وزیر امور مهاجرین افغانستان تصریح کرد که شماری زیادی از این افراد، داوطلبانه به افغانستان بازمی گردند.

بلخی افزود: روزانه بیش از 5 هزار مهاجر افغان از پاکستان به این کشور باز می گردند که اغلب آنان به دلیل شرایط نامساعدی که پاکستان برای آنان ایجاد کرده است، ناچار به بازگشت به کشور شده اند.

وی گفت: اگر فضا برای مهاجران افغان در پاکستان تنگ نمی شد، رقم بازگشت آنان بسیار کمتر از این بود.

بلخی همچنین از تلاش دولت افغانستان برای حمایت از حقوق مهاجران افغان در کشورهای اروپایی خبر داد و افزود که ما در گفت وگوهای خود با تمام کشورهای اروپایی درصددیم که آنان را متقاعد کنیم تا مطابق قوانین و کنوانسیون های بین المللی در زمینه مهاجرت با مهاجران افغان رفتار کنند.

وزیر امور مهاجرین افغانستان گفت : آن عده از مهاجران افغان که درخواست پناهندگی آنان از سوی کشورهای اروپایی رد می شود و ناگزیر به بازگشت هستند، هزینه بازگشت آنان به عهده کشوری خواهد بود که پناهجو در آن کشور درخواست پناهندگی داده است.

وی گفت: اگر افغانستان بازگشت این دسته از پناهجویان را نپذیرد، شرایط سختی را پیش رو خواهند داشت و احتمال زندانی شدن آنان در کشورهای اروپایی وجود دارد.

بلخی تاکید کرد: دولت افغانستان نیز مسئول است تا در قبال اتباع پناهجوی خود که در کشورهای اروپایی پذیرفته نمی شوند، از آنان حمایت کند.
 
افغانستان بیش از 7 میلیون مهاجر در کشورهای مختلف جهان دارد که نزدیک به 6 میلیون نفر از آنان در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می کنند.

ایران و پاکستان گفته اند که نیمی از مهاجران افغان در این کشورها بدون مجوز قانونی اقامت دارند و از دولت افغانستان خواسته اند که مانع ورود غیرقانونی مهاجران به خاک کشورهای متبوع خود شوند.

حدود یک میلیون مهاجر افغان در کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا زندگی می کنند که پس از ظهور گروهک تروریستی داعش، این کشورها قوانین سختگیرانه تری را برای مهاجران اتخاذ کرده اند و به شدت مانع ورود مهاجران به کشورهای خود می شوند.

این کشورها اعلام کرده اند که در شرایط کنونی تنها قادر به پذیرش شمار محدودی از پناهجویان سوری خواهند بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 12 مهر 1395، کد مطلب: 227723: www mizanonline.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین