پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
از جان پرندگان تا آدمیان، از هوا تا آب؛ در میانکاله جان زندگی در خطر است
شعار سال: بر اساس طرح پژوهشی بین‌المللی نوسانات دریای خزر سالانه حدود ۵ هزار و ۶۰۰کیلوگرم سرب وارد تالاب میانکاله می‌شود. رویه ورود سرب هم به این شکل است که اگر طول ۷۰کیلومتری تالاب میانکاله را در بخش‌های جنوبی در نظر بگیریم، معمولاً در فواصل ۲۰۰ متر تا ۲۰۰متر یک شکارچی می‌نشیند و هر کدام هم معمولاً ۵۰شلیک انجام می‌دهند. این ۵۰شلیک ۵/۱ کیلوگرم سرب را وارد محیط تالاب می‌کند. از سوی دیگر ورود سرب به آب‌ها مسمومیت ماهیان را نیز به دنبال خواهد داشت. مسمومیتی که اصلی‌ترین عامل انتقال این فلزات سنگین و خطرناک به انسان است.

همه این‌ها در حالی است که اخیرا شیوع آنفولانزای حاد پرندگان در سه استان مازندران، مرکزی و اردبیل مشاهده شده است. ویروسی که هر چند مسوولان عامل آن را مهاجرت پرندگان از قزاقستان و روسیه می‌دانند، اما این که چطور این پرندگان وارد زنجیره غذایی انسان می‌شوند، قید نشده است. بر اساس گزارش ماه‌های گذشته بازار گوشت پرندگان شکاری یکی از عوامل اصلی است.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فراز، تاریخ انتشار: 11 آذر1399، www.faraz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
این نشون میده که اوضاع چقد خرابه این تازه قله کوه یخی هست که در زیر اب پنهان شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین