پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۰۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در زمینه نصب تله رسوب گیری اظهارنظر‌های متفاوتی انجام شده است. برخی عنوان می‌کنند بسیار موثر بوده است و برخی نسبت به آن انتقاد دارند. مشخصا تله رسوب گیر درمان قطعی نیست.

شعار سال: طی سال جاری ۶۳ تله رسوب گیری مدخل رودخانه های پسیخان به مساحتی درحدود ۹ هکتار و به میزان ۴۰۰ هزار مترمکعب و سیاه درویشان در مساحتی حدود ۶.۵ هکتار و به میزان ۲۵۰ هزار مترمکعب در تالاب انزلی لایروبی شد. هر دو تله رسوب گیر توسط کمیته احیای تالاب اجرایی شده که به گفته مقامات منطقه آزاد انزلی اکنون این تله ها فاقد کارایی است و کاملا پر شده اند. 

مسعود باقر زاده کریمی، مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص گفت: در زمینه نصب تله رسوب گیری اظهارنظرهای متفاوتی انجام شده است. برخی عنوان می کنند بسیار موثر بوده است و برخی نسبت به آن انتقاد دارند. مشخصا تله رسوب گیر درمان قطعی نیست.

او افزود: این تله های برای آن نصب شده است تا مانع ورود حجم زیادی از رسوب شود اما درمان قطعی نیستند زیرا یک راهکار موقت است و پس از مدتی جمع آوری خواهند شد و در خصوص انزلی نیز پس از تکمیل شدن ظرفیت، جمع آوری خواهند شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: باید به دنبال اقدامات دیگری باشیم تا مانع ورود رسوب به تالاب انزلی شویم. آنچه که مشخص است وضعیت تالاب انزلی بهتر شده است. متاسفانه از میزان رسوبات این تالاب تا این لحظه کاسته نشده است و صرفا توانسته ایم میزان رسوبات وارد شده به این تالاب را کاهش دهیم.

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در بالادست این منطقه و در حوزه آبخیز آن تخریب ها به مراتب کمتر شده و این سبب شده است تا ورودی رسوبات کاهش پیدا کند.

باقرزاده کریمی در خصوص وضعیت سایر تالاب های کشور گفت: در یک ماه گذشته بارش ها در قسمت های مختلف کشور اثرات مثبتی داشت و از جنوب غربی در مسیر شمال شرقی کشور شاهد بارش های خوبی بودیم.

او افزود: از شمال غربی  به سمت شرق نیز شاهد بارش های خوبی بوده ایم. استان های خوزستان، فارس، لرستان، چهامحال و بختیاری، بخشی از اصفهان، خراسان شمالی، مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تحت تاثیر این بارش ها، مجموعه های آبی آن ها وضعیت بهتری پیدا کرده اند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: متاسفانه در این میان تالاب هامون دچار هیچ تغییری نشده است و وضعیت آن همچنان مانند گذشته است. مجموعه هامون ها به علت اینکه بارش در آن منطقه نداشته ایم، همچنان وضعیت خوبی ندارد و شاید بارش های کشورهای افغانستان و ارتفاعات هندوکش بتواند منجر به احیای این تالاب شود.

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: متاسفانه در این لحظه تالاب گاوخونی وضعیتش از همه تالاب ها بحرانی تر است و فقط 10 درصد سطح آن را آب فراگرفته است.

باقرزاده کریمی در پایان گفت: طرح های توسعه ای به گونه ای در بالادست در دستور کار قرار گرفته است که عملا دیگر آبی به تالاب گاوخونی نمی رسد و این امر عملا منجر به بحرانی شدن وضعیت تالاب گاوخونی شده است.

 

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از برنانیوز، تاریخ انتشار 18 آذر ۹۹، کدخبر:-، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
وقتی به هیچ عنوان این موضوع رو نمیتونیم درک کنیم که محیط زیست سرمایه انسانی ماست باز هم همین وضع سرمون میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
وضعیت دریاچه ها و تالاب‌های ایران اصلأ خوب نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین