پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۵۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
ورزش ایران در سال آینده رویداد مهمی به نام المپیک و پارالمپیک را در مقابل خود می‌بیند.
شعار سال: سال آینده، سال المپیک و پارالمپیک است. سال المپیک هم معنایی ندارد جز این که تمام ظرفیت ورزش کشور باید در حوزه‌های مختلف بسیج شوند تا ایران در بزرگترین جشنواره ورزشی جهان، موفق عمل کند. سال ۱۴۰۰ سالی است که کشور ژاپن در پایتخت خودش، توکیو، با یک سال تاخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار است رقابت‌های المپیک و پارالمپیک را میزبانی کند و به همین جهت، قطعا وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های مختلف ورزشی، برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برای فراهم کردن اردو‌های مختلف و پرداخت دستمزد‌ها و پاداش ورزشکارانی دارند که تابستان آینده باید در توکیو رقابت کنند.

به همین جهت، نقش ورزش در آخرین بودجه قرن نقشی پررنگ و مهم است چرا که دولت هم قطعا توجه خاصی به رویداد مهمی مثل المپیک دارد و تلاش می‌کند تا با تامین اعتبارات لازم، زمینه موفقیت ورزشکاران ایرانی را فراهم کند.

به مناسبت تحویل لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت به مجلس، مروری داشته ایم بر بودجه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک در سالی که المپیک در آن برگزار خواهد شد:
 
بررسی بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در سال ۱۴۰۰

بودجه وزارت ورزش

بر اساس لایحه بودجه سال آینده مجموع بودجه وزارت ورزش در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد شد؛ بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ معادل یک هزار و ۱۳۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این وزارتخانه در سال آینده معادل ۳۴۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰، بودجه وزارت ورزش و جوانان جمعا یک هزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بخش جاری و عمرانی است که البته نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود و رقم دقیق آن پس از تصویب لایحه و تبدیل آن به قانون مشخص می‌شود.

این درحالی است که در سال ۹۹ میزان بودجه مصوب سال گذشته وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری معادل ۷۸۱ میلیارد و ۹۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، همچنین بودجه عمرانی این وزارتخانه ۲۶۰ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان مصوب شد تا بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۹ معادل یک هزار و ۴۲ میلیارد و ۹۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود.
 
بررسی بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در سال ۱۴۰۰

بودجه کمیته ملی المپیک

بودجه جاری کمیته ملی المپیک بر اساس لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی این کمیته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است تا در مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شود.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بودجه جاری مصوب کمیته ملی المپیک ۱۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی آن ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که نشان دهنده بودجه مصوب جاری و عمرانی ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک در سال ۹۹ است.

بودجه کمیته ملی پارالمپیک

بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال آینده بر اساس لایحه پیشنهادی دولت در بخش جاری ۷۰ میلیارد تومان و در بخش عمرانی معادل یک میلیارد تومان برآورد شده است که جمعا معادل ۷۱ میلیارد تومان می‌شود. گفتنی است بودجه جاری این کمیته در سال ۹۹ بر اساس قانون بودجه معادل ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در بخش عمرانی معادل ۱۰۰ میلیون تومان مصوب شد که جمعا حاکی از بودجه ۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی پارالمپیک در جاری و عمرانی طی سال جاری است.
 
بررسی بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در سال ۱۴۰۰

پرداخت بودجه ویژه به فدراسیون‌های المپیکی

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک چند روز پیش در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: تا نیمه آذرماه بودجه ۱۰۰ درصدی فدراسیون‌های تخصیص می‌یابد که تا حال ۷۵ درصد پرداخت شده است.

صالحی‌امیری اضافه کرد: مرحله آخر وایزی در نیمه اول آذرماه به معنای بستن بودجه نیست ما پنج میلیارد تومان بودجه ویژه المپیک در اختیار سرپرست کاروان قرار دادیم که بر اساس شاخص‌ها پرداخت می‌شود و تا الان چند رشته این بودجه دریافت کرده‌اند. کشتی ۴۵۰ میلیون و بسکتبال حدود ۵۰۰ میلیون دریافت کرده است و مابقی هم دریافت می‌کنند. پس علاوه بر بودجه ۳۰میلیارد تومانی که به فدراسیون‌ها تخصیص دادیم، پنج میلیارد خارج از سقف مصوب در نظر گرفتیم که پرداختش آغاز شد.

او در پایان گفت: نیازمند پرداخت بر اساس منطق و اولویت‌ها بودیم و توانستیم چند ماه کار کارشناسی در این زمینه انجام دهیم. شاخص‌های بودجه استخراج شد که پرداخت بودجه سال آینده بر این اساس خواهد بود.
 
بررسی بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در سال ۱۴۰۰

بودجه ۳۵ درصد زیاد شده است

همانطور که پیشتر اشاره شد، بودجه مصوب نهایی برای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به ترتیب ۱۶۳ میلیارد و ۷۰ میلیارد شده است. این رقم در حالی اعلام شده که بودجه المپیک و پارالمپیک در ۱۳۹۹، به ترتیب ۱۲۰ میلیارد و ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

بودجه وزارت ورزش نیز که در سال ۱۳۹۹، ۷۸۰ میلیارد تومان بوده است در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

این آمار‌ها نشان دهنده افزایش ۳۵ درصدی بودجه ورزش کشور در سال آینده است که قطعا اصلی‌ترین دلیل آن می‌تواند در پیش بودن رویداد مهم و تعیین کننده‌ای به نام المپیک باشد که لازمه موفقیت در آن، تامین بودن از لحاظ مالی و فراهم آوردن امکانات برای تیم‌ها و ورزشکاران است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۶آذر ۱۳۹۹، کد خبر: khabaronline.ir، ۱۴۶۳۰۵۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
برای چی هر ساله باید در باره این موضوع این همه مشکل داشته باشیم؟ کارمون اصلا درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
اینا کی تا الانبه معلولین اهمیت دادن که بخوان پاراالمپیک رو در نظر بگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
بودجه وزارت ورزش باید یه تجدید نظری بهش بشه واقعا نمیتون ساپورت لازم رو انجام بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
این افزایش بودجه بسیار ناچیز هست به جوانان ورزشکار باید بیشتر اهمیت داده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
وزارت ورزش به هیچ عنوان نمیتونه حق ورزشکاران رو بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین