پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
توییت آذری جهرمی با هشتگ جوانی کنید واکنش‌های بسیار تندی از سوی کاربران توییتر داشت و این هشتگ به کلیدواژه‌ای تبدیل شد که بخشی از افکار عمومی به وسیله آن انتقادهایشان از شرایط موجود و مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های سیاسی را بگویند.
شعار سال: روز دانشجو هر کدام از مقامات جمهوری اسلامی یا توییتی زدند یا سخنرانی کردند یا مطلبی در رسانه‌های رسمی منتشر کردند. در میان اظهارنظر‌ها هیچکدام به اندازه توییت محمدجواد آذری جهرمی بازتاب نداشت. او در توییتی نوشت: «دانشجویان عزیز روزتون مبارک. یک توصیه کوچک: جوانی کنید»

آذری جهرمی در راستای تقویت برند شخصی خود از واژه «جوانی» استفاده کرده بود و انتظار این بود که همچون دیگر توییت‌ها، واکنش‌ها کمی طنز و شوخی باشد، اما اینبار ماجرا فرق کرد و احتمالا بازخورد توییت وزیر جوان آنی نبود که انتظارش را داشت و «جوانی کنید» تبدیل به هشتگی شد که کاربران توییتر با استفاده از آن انتقاد‌های تندشان را بیان کنند و خشم خود را از شرایط موجود و مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های سیاسی را با آن بگویند. عمده توییت‌ها جول این محور بود که وضعیت به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند جوانی کند و از هر سو محدودیت و ممنوعیتی وجود دارد و به گفته یکی از کاربران کافی است هشتگ جوانی کنید را در توییتر دنبال کنید تا تمام تلخی‌های این سال‌ها برایتان مرور شود.

بزرگمهر حسین پور کارتونیست در توییتی نوشت: «آقای وزیر جوان نمک ریختند که جوانی کنید. اگر شما بذارید هم بلدیم جوانی کنیم، هم میانسالی کنیم... هم پیری! نه نیازی به توصیه داریم... نه تشویق... نه آموزش!»

علیرضا خوشبخت روزنامه نگار نوشت: «جوانی کنید وزیر جوان در شرایط عادی حرف بدی نیست. مدیر جاه طلبی است و در حال برندسازی شخصی! این جمله را اگر در دهه ۷۰ یا ۸۰ میگفت، به همراه عکسش طرح روی جلد مجله‌ای می‌شد! مشکل آذری جهرمی این است که او و مشاورانش متوجه شرایط بحرانی جامعه نیستند. با شیوه‌های شرایط عادی سیاست ورزی می‌کنند.»

احسان کرمی مجری و بازیگر نوشت: «توصیه فرمودند جوانى کنید. از من با چهل سال گذشت، اما یک برادر ٢٣ ساله دارم که اگر شما تبعات توصیه‌تان را ضمانت کنید، بگویم جوانى کند. گو اینکه پیش از ضمانت شما باید جیب پدر ضمانت کند که براى روزهاى جوانى پسرش حداقلى فراهم کند شغل، مسکن، ازدواج و... کدام را حل کرده‌اید که برود پى جوانى؟»

کاربر زاپاتا نوشت «جوانی کنید وزیر جوان من را به یاد جمله‌ای از صادق هدایت انداخت: گاهی آدم در بیست سالگی می‌میرد. ولی در هفتاد سالگی به خاک سپرده می‌شود! وقتی چیزی بنام احساس رضایت و امید به اینده درون ادم از بین رفت تبدیل میشه به یک مرده متحرک.

کاربر دیگری نوشت: «گفتن جوانی کنیم. اما جوانی چیست؟ شادی، عاشقی و تعهد، ریسک پذیری، کسب مهارت و درآمد، یادگیری خارج از سیستم آموزشی. دقیقا در تبعیض گسترده، فشار‌های فرهنگی و اقتصادی، ناعدالتی و قدرت‌گرایی موجود در کشور، بیماری‌های روانی ناشی از این موارد چه جایی برای جوانی می‌گذارد؟»

کاربر میم الف با اشاره به مشکلاتش نوشت: «چشم، ولی تو بگو من ۱۹ ساله دختر یک بازنشسته با شندرغاز حقوق چجوری از فکر و خیال آینده‌ای ک مبهم و تاریک است رها شوم بعد، شب‌ها حتی خوابمم نمیره... برا امثال شما‌ها مهم نیست، اما درد داره به خاطر بی پولی ۲ سال مجاز بشی و نتونی بری دانشگاه می‌فهمی؟»

سیاوش با گلایه از آذری جهرمی خطاب به او نوشت: «در کدام کشوری که اینجوری توصیه می‌کنی؟ جوانی که نه شغل داره، نه پول داره، نه امیدی به آینده داره، نه حق اعتراض. کاری ازتون برنمیاد، ابراز همدردی هم سخت است؟»

کاربری با نام صِفر نوشت: «منتظر شما بودیم [که بگویید جوانی کنید]به جای نظریه دادن، ذره‌ای به فکر حل مشکلات مردم باشید. اون هم انجام نمی‌دید، حداقل حرکتی انجام بدید، گوشی هوشمند به دانش آموزان مناطق محروم برسونید. این آخر دولتی یه کار مثبت انجام بدید.»

سهند ایرانمهر روزنامه نگار با هشتگ جوانی کنید، اینگونه نوشت: در مملکتی که به قول عبید زاکانی (پیران پربرکتی) دارد، جوانی کردن چگونه باشد؟
 


واکنش‌ها به توییت جوانی کنید آذری جهرمی
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
 
حاشیه‌های توئیت آذری جهرمی ادامه دارد
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رویداد24، تاریخ انتشار: ۱8 آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۲۲۹۷، rouydad24.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
وزیر جوان نمیدونه که جوانان ایرانی نمیتونن با این حجم از گرونی ها و تلف شدن عمرشون جوانی کنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین