پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
مدیرکل برنامه، بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: محوریت بودجه سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان یک نهاد حمایتی، بحث تأمین معیشت مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.
شعار سال: سعید ابراهیمی در ارتباط با اولویت‌های بودجه سال آینده سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: قوانین خاصی در ارتباط با جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور وجود دارد که اجرای آن می‌تواند به گذران زندگی مددجویان این سازمان منجر شود.

وی با اشاره به این‌که مددجویان سازمان بهزیستی را طیف‌های مختلفی تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: هیچ سازمان حمایتی از لحاظ تنوع خدمات و خدمت‌گیرنده مانند سازمان بهزیستی نیست. برخی از مردم سازمان بهزیستی کشور را فقط متولی معلولان، پیشگیری و یا نیازمندان می‌دانند و این در حالی است که این سازمان براساس وظایفی که به آن واگذار شده طیف وسیعی از خدمات را از قبل از تولد تا سالمندی به مردم ارائه می‌دهد.

خدمت‌گیرندگان از سازمان بهزیستی حدود ۷ میلیون نفر است

مدیرکل برنامه، بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور خدمات پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری شنوایی نوزادان، موضوع ژنتیک (در راستای تولد فرزندان سالم و جلوگیری از تولد فرزندان معلول)، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، حمایت از زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست و حمایت از معلولان (که در پایان سال ۹۶ به تصویب رسید) را تنها بخشی از خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی کشور دانست.

ابراهیمی با بیان این‌که خدمت‌گیرندگان از سازمان بهزیستی در کشور به حدود ۷ میلیون نفر می‌رسند، عنوان کرد: با توجه به وضعیت فعلی بودجه کشور و شرایط تحریم‌های ظالمانه تأمین اعتبار تمامی این موارد امکان‌پذیر نخواهد بود مگر این‌که شرایطی به‌وجود بیاید تا منابع پایداری برای جامعه هدف بهزیستی فراهم شود.

وی در ادامه به محوریت بودجه سازمان بهزیستی کشور در سال آینده اشاره کرد و گفت: محوریت بودجه سازمان بهزیستی به‌عنوان یک نهاد حمایتی بحث معیشت مردم است. با توجه به دستور مقام معظم رهبری اولویت اول ما تأمین منابع برای تأمین معیشت گروه‌های مختلف مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود.

منابع حاصل از حذف سه دهک بالای درآمدی از یارانه صرف تأمین معیشت اقشار آسیب‌پذیر می‌شود

مدیرکل برنامه، بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با منابع تحقق اهداف سازمان بهزیستی در بودجه نیز بیان کرد: منابع حاصل از حذف سه دهک بالای درآمدی از یارانه در بودجه، تفاوت نرخ ارز و میزان فروش نفت از منابعی است که برای تأمین معیشت مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی افزود: با توجه به رشدی که بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ دارد باید بتوانیم تا حد امکان حقوق افراد دارای معلولیت را تأمین کنیم و پاسخگوی خدمات افراد تحت پوشش سازمان باشیم.

وی تصریح کرد: این سازمان تاکنون با توجه به شرایط کنونی توانسته به لطف خدا از عهده وظایفش بربیاید و حداقلی را که می‌توانسته برای ارائه به جامعه هدفش فراهم کند، تأمین کرده و به‌صورت مستقیم در اختیار مددجویان قرار داده است.

میزان افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مدیرکل برنامه، بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور در ادامه در خصوص میزان افزایش مستمری مددجویان نیز گفت: این میزان افزایش پس از آن‌که بودجه مصوب شد نیازمند مصوبه هیئت وزیران است، ولی انتظار می‌رود که افزایش سهم مستمری مددجویان سازمان بهزیستی معادل حداکثر افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ باشد.

ابراهیمی در ارتباط با میزان مستمری دریافتی جامعه هدف سازمان بهزیستی در سال جاری هم عنوان کرد: براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه میزان افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ به‌طور متوسط ۱۵ درصد افزایش داشت. علاوه بر این میزان افزایش، در پی دستور مقام معظم رهبری جهت تأمین بسته‌های معیشتی و بهداشتی از محل منابع بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام نیز اعتباراتی در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت که به حساب مددجویان این سازمان واریز شده است.

متوسط دریافتی مددجویان بهزیستی در سال ۹۹ چقدر است؟

وی در ارتباط با متوسط میزان دریافتی مددجویان سازمان بهزیستی در سال ۹۹ نیز گفت: مستمری جامعه هدف بهزیستی از دو محل اعتبارات سازمان بهزیستی و تبصره ۱۴ بودجه تأمین می‌شود. حداقل مستمری دریافتی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی (برای خانوار یک‌نفره) از ۱۲۵ تا ۴۷۹ هزار تومان (برای خانوار پنج‌نفره) است.

مدیرکل برنامه، بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: میزان مستمری مددجویان براساس تعداد خانوار عبارت است از ۱۲۵ هزار تومان خانوار یک‌نفره، ۲۴۸ هزار تومان خانوار دو نفره، ۳۲۲ هزار تومان خانوار سه نفره، ۴۴۲ هزار تومان خانوار چهار نفره و ۴۷۹ هزار تومان خانوار پنج‌نفره و بیشتر.

ابراهیمی افزود: این ارقام در سال ۹۸ به ترتیب ۱۰۸ هزار و ۵۰۰، ۲۱۵ هزار و ۵۰۰، ۲۸۹ هزار، ۳۸۴ هزار و ۵۰۰ و ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

حق پرستاری مددجویان بهزیستی دارای ضایعه نخاعی چقدر است؟

وی در ادامه در پاسخ  به این سوال که علاوه بر مبالغ مطرح شده، مددجویان بهزیستی کمک‌های دیگری نیز دریافت می‌کنند، گفت: ما در سازمان بهزیستی طیف متنوعی از خدمات را متناسب با نیاز‌های جامعه هدفمان ارائه می‌دهیم.

مدیرکل برنامه، بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به‌طور خاص برای افراد دارای ضایعه نخاعی ماهیانه ۵۵۴ هزار تومان بابت حق پرستاری به حساب آن‌ها واریز می‌شود. همچنین این افراد به‌منظور تأمین وسایل بهداشتی نیز ماهیانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دیگر نیز دریافت می‌کنند.

ابراهیمی تأمین لوازم بهداشتی، وسایل توانبخشی و اندام‌های مصنوعی از جمله تسهیلاتی دانست که جدای از مستمری در اختیار افراد دارای ضایعه نخاعی و معلولیت شدید قرار می‌گیرد.

کرونا چه تأثیری بر زندگی مددجویان بهزیستی گذاشته است؟

وی در ادامه موضوع تأمین مسکن خانواده‌های دو معلول و بیشتر، تأمین جهیزیه نوعروسان، تأمین وسایل اولیه زندگی (برای خانواده‌های تحت پوشش که دچار سیل یا زلزله شده‌اند)، بیمه‌های خویش‌فرمایی برای مددجویان، موضوع اشتغال، تأمین هزینه تحصیل مددجوی معلول و ... را از دیگر مواردی دانست که علاوه بر مستمری براساس اولویت‌ها و نیاز‌ها به این اقشار آسیب‌پذیر جامعه تعلق می‌گیرد.

مدیرکل برنامه، بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور در پایان در خصوص تأثیر کرونا و گرانی‌ها بر خدمات بهزیستی به مددجویان نیز گفت: ما در این سازمان با کسری بودجه و یا ضرر مادی مواجه نیستیم بلکه این بیماری همه‌گیر و تورم بر منابعی که ارائه خدمات این سازمان را تأمین می‌کند تأثیرگذار است به‌عنوان نمونه با تورم ایجاد شده قیمت یک صندلی چرخ‌دار از حدود یک الی ۱،۵ میلیون تومان به ۴ الی ۵ میلیون رسیده و یا هزینه تأمین تنها اقلام بهداشتی و مصرفی برای افراد دارای ضایعه نخاعی به ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان در سال رسیده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از آنا پرس، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ana.press، ۵۴۶۹۴۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
بهزیستی هم یکی از این ارگان هایی هست که در سکوت خبری کامل بهترین کارها رو انجام میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
بهزیستی هم برای خودش قوانین سفت و سختی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین