پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
رییس سازمان بهزیستی کشور با درخواست از نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ گفت: یارانه مراکز شبانه روزی و توانبخشی روزانه براساس مصوبه جدید هیات دولت پرداخت شد.
شعار سال: وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش یارانه مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی کشور جهت نگهداری از معلولان سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه روزی و اقدامات توانبخشی و حمایتی و توانمندساز برای این افراد در مراکز روزانه توانبخشی و همچنین کارگاه‌های تولیدی حمایتی برای مددجویان به خیریه‌ها این مراکز را اداره می‌کنند به طور ماهانه یارانه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ همین موقع ۳۹ هزار نفر در مراکز شبانه روزی معلولان سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز نگهداری شبانه روزی تحت پوشش یارانه ماهانه از سازمان بهزیستی بوده‌اند و برای هر نفر مبلغ ۶۴۰ هزار تومان به صور ماهانه پرداخت شده است.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد: این مبلغ ماهانه از سازمان بهزیستی به استان‌ها و از استان‌ها به شهرستان‌ها وشهر‌ها پرداخت می‌شده است در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز این مبالغ به مراکز خیریه پرداخت می‌شد.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: بعد از گذشت دو سال در دیماه سال ۹۹ این جمعیت تحت پوشش و افرادی که با پرداخت یارانه حمایت می‌شوند به ۴۷ هزار نفر شده‌اند و ۸ هزار نفر افزایش جمعیت در این مراکز داشته ایم. مبلغ یارانه این افراد نیز به صورت الکترونیک بر روی حساب خیریه‌هایی که معلولان و سالمندان را نگهداری می‌کنند واریز می‌شود. همچنین مبلغ یارانه نیز از ۶۴۰ هزار تومان در دو سال پیش به یک میلیون ۱۱۰ هزار نفر در هر ماه برای هر نفر رسیده است که این مبلغ در روز‌های گذشته به حساب خیرین پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین این مبلغ برای معلولان، بیماران روانی مزمن و سالمندانی که سرپرست موثر ندارند مبلغ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین معلولانی که در مراکز توانبخشی روزانه تحت حمایت قرار می‌گیرند در دیماه ۹۷ تعداد ۳۸ هزار نفر تحت پوشش بودند که در دی ماه ۹۹ این تعداد به ۴۸ هزار نفر رسیده است و ۱۰ هزار نفر براین تعداد افزوده شده است. همچنین مبلغ یارانه پرداخت شده به این مراکز در سال ۹۷ مبلغ ۴۳۵ هزار تومان برای هر نفر پرداحت می‌شود که به ۷۵۳ هزار تومان رسیده است و بر روی کارت بانکی مراکز توانبخشی روزانه شارژ شده است.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد: هزینه تمام شده نگهداری معلولان در مراکز شبانه روزی بیش از این مبالغ است و مراکز مجبور هستند اگر این افراد دارای خانواده موثر هستند مابقی هزینه‌ها را از خانواده دریافت کنند و یا از طریق خیرین تامین کنند.

قبادی دانا تاکید کرد: ما از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق تقاضا داریم جهت افزایش بودجه سازمان بهزیستی اقدام کنند. اگر ۲۵ درصد بودجه سازمان بهزیستی افزایش پیدا کند این امکان وجود نخواهد داشت که ما بتوانیم این مبالغ را افزایش دهیم و به قیمت تمام شده هزینه‌ها در مراکز نگهداری نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: یارانه مراکز نگهداری معلولان، بیماران روانی مزمن و سالمندان و همچنین مراکز روزانه توانبخشی افراد دارای معلولیت در دیماه براساس مصوب جدید هیات وزیران پرداخت شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:  19 دی ۱۳۹۹، کد خبر: 1021668،ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
هر ارگان و سازمانی اگه اختلاس خودش رو کمتر کنه بودجه نه تنها کم نمیاره بلکه زیادم میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین