پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۰، عوارض خروج از کشور را بدون تغییر نسبت به امسال (۱۳۹۹) برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان محاسبه و پیشنهاد کرده مبلغ ۸۰ هزار تومان از عوارض خروج برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع‌دستی اختصاص داده شود.
شعار سال: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش اعتبارات هزینه‌ای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبلغ ۶۰۱ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این وزارتخانه مبلغ ۷۹۳ میلیارد و ۲۰۸ هزار و ۶۰۰ هزار تومان محاسبه و پیشنهاد شده است در حالی که مجموع اعتبارات مصوب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۳۹۹ مبلغ هزار و ۳۵۷ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. بر اساس جدول شماره ۷ (هزینه دستگاه‌های اجرایی) این لایحه، عملکرد بودجه‌ای وزارت میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۸ هم ۶۳۸ میلیارد و ۸۰۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن بیان اینکه بودجه سال ۹۹ در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی رفته و هنوز تکلیف آن مشخص نیست، گفت: درباره بودجه وزارت میراث فرهنگی باید مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی اظهارنظر کنند.

خیاطیان نگرانی اصلی را در بخش ردیف درآمدی ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای اعتبارات این بخش نگرانی‌های زیادی وجود دارد، زیرا هر سال بخشی از اعتبارات برنامه ردیف توسعه زیرساخت گردشگری و حمایت از بنا‌های تاریخی از این بخش و بخشی از عوارض خروج از کشور تامین می‌شد، اما حالا درآمد‌های متفرقه دولت همچون عوارض خروج از کشور با شیوع کرونا و ممنوعیت سفر در این بخش نیز با کاهش زیادی روبه‌رو شده است.
 
وی با بیان اینکه مجلس نمی‌تواند منابع و مصارف بودجه وزارتخانه را تغییر عمده دهد، گفت: انجام کار‌های حمایتی همچون اعطای اعتبارات و تسهیلات برای فعالان گردشگری و تامین اعتبارات برای فعالان صنایع‌دستی در قالب تبصره برای بودجه سال ۱۴۰۰ می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
 
خیاطیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییرات اساسی در بودجه سال آینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده گفت: شکل تقسیم‌بندی اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ مانند سال‌های گذشته است، اما در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی شده است. ماهیت اصلی این صندوق حمایت و ایجاد فضای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای صنایع‌دستی و حمایت از اماکن تاریخی است. وی با اشاره به تبصره‌های حمایتی ۱۸ و ۱۹ گفت: در تبصره ۸ لایحه بودجه قرار شده وزارت راه و شهر‌سازی مبلغ پنج هزار میلیارد ریال در اختیار صندوق توسعه صنایع‌دستی و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی قرار دهد. معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به امکان اشتغالزایی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دولت با حداقل منابع می‌تواند اشتغال خوبی در حوزه‌هایی همچون صنایع‌دستی ایجاد کند. به عنوان مثال با اعتباراتی حدود ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌توان در حوزه صنایع‌دستی شغل ایجاد کرد در حالی که در دیگر صنایع از جمله صنایعی همچون پتروشیمی مبلغ سرمایه‌گذاری حدود۵۰۰ میلیون تومان است.
 
آخرین لایحه بودجه دولت دوازدهم روز چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد؛ سهم اعتبارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کل بودجه دو هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، مبلغ هزار و ۳۹۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است. همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اعتبارات پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش هزینه‌ای ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای چهار میلیارد تومان برآورد شده است و برای سال بعد، مبلغ چهار میلیارد تومان هم برای کمک به مرکز مطالعاتی منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای‌میانه و غربی در نظر گرفته است.

دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۰، عوارض خروج از کشور را بدون تغییر نسبت به امسال (۱۳۹۹) برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان محاسبه و پیشنهاد کرده مبلغ ۸۰ هزار تومان از عوارض خروج برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع‌دستی اختصاص داده شود.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری ۱۲ آذر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و گفت: توجه به اصلاحات ساختاری، معیشت، سلامت، حمایت از تولید و اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی و تاکید بر حوزه‌های دانش‌بنیان از نکات برجسته بودجه ۱۴۰۰ است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جهان صنعت، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۲۶۱۷۲، jahanesanat.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
میراث فرهنگی به هیچ عنوان نتونسته هماهنگی بین ورودی و خروجی داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
میراث فرهنگی چه کار رایگانی برای مردم انجام میده که انتظار بودجه زیاد دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین