پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تخلف از پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا اینک دردسری برای ذوب‌آهن آفریده و این تیم به این دلیل مشمول رای کمیته انضباطی خواهد شد.
شعار سال: طبق دستورالعمل برگزاری بازی‌ها در شرایط کووید-۱۹ سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه از سوی حیدر بهاروند به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شده، شش بند تمام شرایط و پروتکل‌های بهداشتی را توضیح داده که در برخی بند‌ها نیز، پروتکل‌های دقیق‌تر با ارجاع به دستور العمل‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به تیم‌ها ابلاغ شده است.
بر این اساس، بازی یک تیم زمانی به تعویق می‌افتد که ۵+۱۱ بازیکن سالم نداشته باشد و میزان بازیکنانی که به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، به حد نصاب نرسد. تیم ذوب‌آهن با توجه به اینکه ۳۶ بازیکن را ابتدای فصل در لیست خود ثبت کرده، با تست‌های کرونا مثبت بازیکنانش مشمول این قانون نشد و دیدار این تیم مقابل شهر خودرو برگزار شد و طبق همین پروتکل دیدار با پرسپولیس نیز باید برگزار می‌شد. با این حال آنچه باعث لغو این بازی شد، تخلف ذوب‌آهن از دستور العمل‌ها بوده است.

قاسم حدادی‌فر، جزو بازیکنانی بود که تست کرونای او مثبت بوده و باید ۱۴ روز وارد قرنطینه می‌شد. طبق پروتکل‌ها، یک بازیکن با سابقه کووید مثبت، زمانی می‌تواند به تمرینات و مسابقات بازگردد که دو تست منفی متوالی داشته باشد. حدادی‌فر با اولین تست منفی به تمرین ذوب‌آهن بازگشته و دومین تست او که پاسخ ِآن ۲۴ ساعت بعد رسیده، بار دیگر مثبت بوده است. از همین‌رو، بازگشت حدادی‌فر به تمرینات با توجه به رعایت نشدن دستور العمل تخطی از قوانین محسوب شده و به همین دلیل و خطر ابتلای سایر بازیکنان ذوب‌آهن و همچنین پرسپولیس، دیدار آن‌ها لغو شد.

حال سوال اینجاست که پس از لغو مسابقه تکلیف این دیدار چه خواهد شد؟ در بند ۶ این دستور العمل آمده است که؛ “در صورت احراز تخطی از هر یک از بند‌های دستور العمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا از سوی کادر پزشکی، بازیکنان، کادرفنی، اداری و مسئولین تیم مستندات مربوطه به کمیته انضباطی ارسال می‌گردد. ” در چنین شرایطی، سازمان لیگ می‌بایست پرونده تخلف ذوب‌آهن را به کمیته انضباطی ارجاع دهد که تصمیم‌گیری در خصوص این بازی انضباطی خواهد شد.
هرچند رای کمیته انضباطی بستگی به مستندات، مدارک و دفاعیات دارد، اما در صورت احراز تخلف ذوب‌آهن که شواهد آن را نشان می‌دهد و اینکه بازگشت حدادی‌فر به تمرینات پیش از دو تست منفی متوالی، تخطی از دستورالعمل‌ها بوده، احتمال اعلام نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی کم نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۴۰۸۲۲۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
چرا واقعا بازیکنان رعایت نمی کنند؟ مطمئنا تیم مجبورشون میکنه به تمرینات برگردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین