پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیازمند شفاف سازی است.
شعار سال: محسن زنگنه اظهار داشت: باید سازوکاری فراهم شود تا شیوه ارائه بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس اصلاح شود تا از این طریق امکان نظارت بیشتری بر بودجه این گروه از شرکت‌ها فراهم شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید با سازوکار‌های فراهم شده از طریق دیوان محاسبات بر روند بودجه شرکت‌های دولتی نظارت روزافزونی صورت بگیرد.
زنگنه خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس آمار‌ها تعداد شرکت‌های دولتی ۴۰۰ مورد است، اما آمار‌ها حاکی از این است که ۸ شرکت دولتی بیش از ۶۰ درصد بودجه شرکت‌های دولتی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: ما نیز به دلیل اینکه به لحاظ زمانی امکان بررسی تمام بودجه ۴۰۰ شرکت را نداریم صرفا به صورت جزئی‌تر بودجه این ۸ شرکت را در بودجه ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی گفت: قانون بودجه عنوان می‌کند شرکت‌های دولتی باید ترازنامه خود را تا ۱۵ آبان هر سال ارائه کنند، اما به نظر می‌رسد این مهم به تنهایی کافی نیست و باید سازوکار دقیق‌تری برای نظارت بر ترازنامه‌ها فراهم شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۰۹۰۱۸، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
بسیارند شرکت های دولتی که هیچ نیازی به بودجه ندارند ولی پول بیت المال را نابود می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
خیلی حرفه که این همه بودجه رو تنها به تعداد کمی از شرکت ها تحویل بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین