پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
مدت‌هاست که طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در دستور رسیدگی مجلس قرار دارد و حالا آنگونه که یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معاون خبر داده، این طرح جزو دستورات مجلس است.
شعار سال:صورت‌های مالی شش ماه نخست امسال خودروسازان نشان می‌دهد که ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو فقط در شش ماهه نخست امسال در مجموع ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارند. اما مجموع زیان این سه خودروساز بزرگ کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

عملکرد این خودروسازی‌ها نیز طی دو سال اخیر قابل دفاع نیست و تعهدات معوق آن‌ها به خریداران موجب نارضایتی گسترده خریداران شده است.
 
موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازان بررسی می‌شود

موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازان چند سالی است که مطرح شده و این بار کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم طرح آن را به صحن برده است. به گفته یک عضو این کمیسیون پس از چند هفته ماندن این طرح در نوبت بررسی، بالاخره این موضوع بررسی شود.

بهزاد رحیمی در این خصوص گفت: طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در دستور کار پنجم مجلس در فرداست و برای رای‌گیری به صحن می‌رود.

به گفته یک عضو دیگر این کمیسیون، در این خصوص جلسه‌ای با حضور مدیرانی از وزارت صمت برگزار شده، خودروساز‌ها و وزارت صمت سعی داشتند نمایندگان مجلس را قانع کنند که موضوع تحقیق و تفحص مطرح نشود، اما توضیحاتشان قانع‌کننده نبود.

چهار وزیر دولت قرار است این هفته در کمیسیون‌های تخصصی حضور داشته باشند که به گفته رحیمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند. وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و کشور نیز دو وزیر دیگری هستند که این هفته به مجلس می‌روند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۲۳ آذر۱۳۹۹، کدخبر: tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
خودروسازی در ایران مشکلات به شدت زیادی داره باید دید که مجلس داره به سمت چه تصمیمی میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
تفحص از خودروسازان در ايران به نظرم نتونسته جبران اين كم كاري هارو بكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین