پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۱۷۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
عمدتاً برخی مؤسسات غیردولتی هستند که به علت پذیرش زیاد دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و نداشتن استاد، استاد راهنما و اعضای هیأت علمی در خود آن مؤسسه، باعث می‌شوند که دانشجویان سردرگم شوند؛ بنابراین اگر هیأت علمی و استاد به میزان کافی در اختیار دانشجو قرار بگیرد، دیگر دانشجو به سمت بازار‌هایی کاذب نخواهد رفت.
شعار سال: محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره معضل پایان‌نامه‌نویسی توسط برخی افراد سودجو بین دانشجویان، اظهار کرد: یکی از دلایل جدی عدم نظارت دقیق روی پایان‌نامه‌ها، استاد راهنما است.

وی افزود: استاد راهنمای رساله و پایان‌نامه دانشجویان چه در مقطع ارشد و چه در مقطع دکتری باید به صورت مرتب با دانشجو ارتباط داشته باشند و از آن‌ها گزارش کارکرد دریافت کنند تا دانشجو جرأت نکند بیرون از دانشگاه با پرداخت هزینه هنگفت سفارش و خرید پایان‌نامه و مقاله بدهد که چنین امری واقعا هم خلاف شأن دانشگاه است و هم حیثیت علمی کشور را از بین می‌برد.

* اعضای هیأت علمی و استاد راهنما باید به میزان کافی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عمدتاً برخی مؤسسات غیردولتی هستند که به علت پذیرش زیاد دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و نداشتن استاد، استاد راهنما و اعضای هیأت علمی در خود آن مؤسسه، باعث می‌شوند که دانشجویان به این سمت گرایش پیدا کنند؛ بنابراین اگر هیأت علمی و استاد به میزان کافی در اختیار دانشجو قرار بگیرد، دیگر دانشجو به سمت چنین بازار‌هایی نخواهد رفت.

زاهدی اضافه کرد: باید قوانینی که در مجلس درمورد مبارزه با این پدیده ضدعلمی تصویب شده به خوبی اجرا شود. در مجلس قانونی تصویب شده است که اگر هر فردی چنین مواردی را خلاف قانون سفارش، چاپ، نشر و یا تولید کند اعم از دانشجو، استاد راهنما و فردی که چنین کاری را انجام داده، طبق ضوابط با او برخورد خواهد شد.

وی گفت: بنابراین قانون به خوبی انجام می‌شود و باید دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و نیروی انتظامی ما با این پدیده برخورد کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار:۲۵ آذر۱۳۹۹، کدخبر: iusnews.ir، ۳۷۹۱۶۶
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
دانشجویان بدبخت رو به حال خودشون رها کردند بدون داشتن پشتیبان و حامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین