شعار سال: رئیس دانشگاه صداوسیما تبلیغات بازرگانی را صنعت فروش ایده و رویاها توصیف کرد و گفت: توجه به فرآیند تولید و پخش پیامهای بازرگانی که در پربییندهترین زمانها پخش میشود و اثرگذاری زیادی بر مخاطب دارد ضروری است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما، شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما در آیین افتتاحیه همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی گفت: تبلیغات بازرگانی با توجه به اهمیت اثرگذاری آن بر مخاطب، نباید صرفا تحت نظارت معاونت اداری و مالی اداره شود بلکه باید، در حد یک معاونت برنامهساز برای آن اهمیت قائل شد.
وی با تاکید بر اینکه در دوران ریاست دکتر علی عسکری بر رسانه ملی انضباط شدید مالی بر بودجه صداوسیما حاکم است، گفت: باید برای نیاز رسانه ملی به استفاده از بودجه عمومی چارهای اندیشید، در غیر این صورت، ممکن است دست رسانه ملی برای پرداختن به موضوعات اساسی و همچنین نیازهای مردم چندان باز نباشد.
رئیس همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی با اشاره به نمونههایی از تبلیغات شرکتهای خارجی تصریح کرد: نیاز است در الگوها، مدیریت و سیاستگذاری برای پخش پیامهای بازرگانی در رسانه ملی تغییراتی ایجاد شود، زیرا نشر ایده و معنا در زندگی مخاطبان دخیل است.
اسفندیاری با اشاره به انتقاد از سهم رسانه ملی از بودجه عمومی، در مقایسه بودجه صداوسیما با رسانهای مانند بی بی سی گفت: سهم بی بی سی از تولید ناخالص انگلیس، هشت برابر سهم صداوسیما از تولید ناخالص داخلی است. این به آن معناست که دولت بریتانیا هشت برابر بیشتر برای رسانه حاکمیت خود اهمیت قائل است.
در ادامه این مراسم با قدردانی از محسن اسماعیلی، سید حسین شریف الدین، سیده مریم اعتماد، ستار زرکلام و سیدمحمد حسین میرهاشمیبه عنوان نویسندگان مقالات برتر، از شش عنوان کتاب تولید شده در خصوص رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی نیز رونمایی شد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانشگاه صداوسیما، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۵۹۹۲، iribu.ac.ir