پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۴۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان می‌گوید همیشه آرزو داشته لژیونر شود و در حال حاضر از اینکه به تیم الفتات الکویت ملحق شده احساس خیلی خوبی دارد.

شعار سال: نسیمه غلامی در خصوص اینکه چه شد ورزش فوتسال را انتخاب کرد اظهار داشت: پدرم مرا از سال ۷۹ به این دلیل که در کوچه فوتبال بازی نکنم در یک سالن ورزشی ثبت‌نام کرد تا سه ماه تابستان را در آنجا فوتبال بازی کنم. از شانس خوبم همان تیمی که عضوش شده بودم در مسابقات لیگ تهران شرکت کرده بود، خانم «مهناز امیرشقاقی» بازی من را دید و خیلی خوشش آمد. به همین خاطر مرا در تیم حجاب به خدمت گرفتند. از آنجا شد که فوتسال حرفه‌ای‌ام آغاز شد و زندگی تغییر کرد.

او درباره اینکه با عقد قراردادی به تیم الفتات کویت پیوست و لژیونر شد توضیح داد: واقعیتش را بگویم همیشه به لژیونر شدن فکر می‌کردم و یکی از اهدافم بود. خداراشکر همیشه به هر آن چیزی که هدف قرار دادم رسیده‌ام. حدوداً سه ماه پیش بود که یکی از بازیکن‌های الفتات به من پیام داد و گفت، ما دوست داریم شما برای تیم ما بازی کنید. از آنجا که خیلی دوست داشتم تجربه جدیدی کسب کنم شماره تماسم را برایشان فرستادم. بعد از آن با مدیر تیم آشنا شدم و به توافقات اولیه دست پیدا کردیم. البته این را هم بگویم که من از یک تیم دیگر کویت به نام «القادسیه» هم پیشنهاد داشتم. ولی خب به این دلیل که تیم الفتات خیلی شرایط بهتری داشت آن را انتخاب کردم. همان‌طور که می‌دانید به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط ویزا گرفتن خیلی سخت شده است؛ یعنی بعد از سه ماه من تازه ۱۰ روز پیش ویزایم درست شد. واقعاً داشتم ناامید می‌شدم چراکه جدا از بحث ویروس کلاً به ایرانی‌ها خیلی سخت ویزا می‌دهند. ولی لطف خدا بود که در آخر همه چیز مهیا شد و توانستم به کویت بروم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان در مورد شرایط تیمتش و اینکه سطح لیگ فوتسال ایران با کویت چه تفاوت‌هایی دارد گفت: واقعیتش را بگویم سطح لیگ فوتسال ایران خیلی بالاتر از کویت است. لیگ کویت تازه سه چهار سال است که تاسیس شده، ولی لیگ ایران سالیان سال است که برگزار می‌شود و سطح بسیار بالایی هم دارد؛ مثلاً اینجا هر تیمی اجازه دارد فقط ۲ بازیکن خارجی به خدمت بگیرد که این برای من خیلی خوب است، چون در جریان بازی‌ها و مسابقات می‌توانم با بازیکن‌های خارجی از ملیت‌های مختلف آشنا شوم و از آن‌ها یاد بگیرم. متقابلاً می‌توانم تجربیاتم را نیز به آن‌ها منتقل کنم. در حال حاضر مدتی می‌شود که به اینجا آمده‌ام. روزانه با تیم تمرین می‌کنم و هر روز هم‌تیمی‌هایم به من می‌گویند که ما خیلی از طرز دویدن و پاس دادنت یاد می‌گیریم، خوشحالیم که اینجا هستی. این را هم بگویم که خانم مظفر از زمانی که به کویت آمد و سرمربی تیم ملی شد خیلی سطح بازی‌ها و تمرینات تیم ملی کویت بالا رفته است. راستش فکر می‌کردم که کویت بازیکنان سطح پایین داشته باشد، ولی مثلاً تیم ما ۲ بازیکن ملی‌پوش و چند بازیکن بسیار باکیفیت باتکنیک دارد. از اینکه اینجا هستم خیلی احساس خوبی دارم و امیدوارم بتوانم نماینده‌ای عالی برای فوتسال کشورم باشم.

غلامی در پاسخ به این سوال که بازی کدام بازیکن مرد را بیشتر دارد گفت: اکثر بازی‌های لیگ آقایان را نگاه می‌کنم و معتقدم که ایران بازیکن خوب کم ندارد. ولی در فوتبال بازی مهدی طارمی و علی علیپور و در فوتسال هم بازی و عملکرد آقای حسین طیبی را خیلی دوست دارم. برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

او در خصوص اینکه مبلغ قرارداد بازیکنان فوتسال در کویت بیشتر است یا ایران توضیح داد: صد درصد در کویت شرایط مالی بازیکنان خیلی بهتر است؛ مثلاً من باید چندین سال در ایران بازی می‌کردم تا فقط پولی را که در همین فصل لیگ کویت گرفتم به دست می‌آوردم. یعنی این‌قدر شرایط پرداختی اینجا با ایران متفاوت است. واقعاً حق بازیکنان ملی‌پوش و باشگاهی ما در ایران خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. باید خیلی خیلی بیشتر از این‌ها به آن‌ها توجه داده شود. تازه فکر می‌کنم امسال سقف دریافتی بازیکنان زن در ایران به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون رسیده باشد که این مبلغ واقعاً خیلی کم است. متاسفانه کل بودجه فوتسال بانوان نزدیک به ۲ میلیارد تومان است که این عدد به اندازه قرارداد یک بازیکن مرد در لیگ فوتبال است. فکر می‌کنم این اصلاً منصفانه نیست. به نظرم بانوان خیلی باید بیشتر از این‌ها مورد حمایت و توجه واقع شوند. در پایان دوست دارم از پدر و مادرم که مرا در این مسیر سخت همراهی کردند و همه‌جوره پشتم بودند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. از فدراسیون فوتبال هم که همیشه به ما لطف و محبت داشته درخواست می‌کنم از این به بعد هم ما را مثل گذشته حمایت کنند چراکه سال آینده بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. برای اینکه بتوانیم برای سومین بار به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم واقعاً به حمایت همه‌جانبه فدراسیون نیاز داریم. امیدوارم بتوانیم مثل سال‌های گذشته دوباره به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کنیم، چون معتقدم بازیکنان فوتسال ما خیلی توانمند هستند و واقعاً لیاقتش را دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:۲۴ آذر۱۳۹۹، کدخبر:-، etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
این اگر ناعدالاتی در زمینه ورزشی و تیم های ورزشی نیست پس چیه؟ چرا باید این همه معضل جنسیتی هنوز داشته باشیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
همیشهدر همه جای جهان این زنان بودن که بار سنگین تبعیض رو به دوش میکشیدن اما یکم برای قران حاراین کارها و رفتارها دیر شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین