پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۲۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
این روز‌ها که رسانه‌ها به مساله خروج تیم ملی فوتبال زنان از رده بندی فیفا اشاره کرده اند شما هیچ واکنشی از سوی «لیلا صوفی زاده» نایب رییس فدراسیون فوتبال ندیده اید حتمالا هم نخواهید دید.. خانم صوفی زاده ما از «ماداگاسکار» کمتریم؟

  شعار سال:چند روزی است که خبر خروج تیم ملی فوتبال زنان از رده بندی (رنکینگ) فیفا از «تک و توک» رسانه ای به گوش می رسد. علت بیرون افتادن فوتبال زنان از جمع 142 تیم حاضر در رنکینگ فیفا به این دلیل است که تیم ملی طی دو سال گذشته در هیچ مسابقه، تورنمنت و یا رویداد رسمی شرکت نکرده است.

به نظرتان خیلی برای مسوولان فدراسیون فوتبال این موضوع اهمیت دارد؟ نه. مدیران فدراسیون فوتبال که البته فدراسیون فوتبال هم یک سالی هست که بدون رییس فقط می چرخد، تا این لحظه واکنشی نشان داده است؟ باز هم جواب همان است نه.

دلیل منفی بودن این پرسش ها و صدها پرسش دیگر چیست؟ جواب ساده است. برای مسوولان فوتبال و شاید با نگاهی کلان تر برای مسوولان ورزش کشور مساله فوتبال زنان اصلا اهمیت ندارد. آنها به تنها بخشی که کلا نگاه مثبتی ندارند ورزش زنان است. همین قدر هم که اردو و مسابقه ای برگزار می شود یا متاثر از فشارهای فدراسیون های جهانی است یا به دلیل فشار افکار عمومی.

بارها گفته و نوشته شده که پُست نایب رییسی زنان در فدراسیون های ورزشی تشریفاتی و شبیه کارمند اداری است تا یک مدیر تصمیم گیر و سیاست گذار. این روزها که رسانه ها به مساله خروج تیم ملی فوتبال زنان از رده بندی فیفا اشاره کرده اند شما هیچ واکنشی از سوی «لیلا صوفی زاده» نایب رییس فدراسیون فوتبال ندیده اید حتمالا هم نخواهید دید. او چندی قبل در اعتراض به پرداخت نشدن پاداش بازیکنان تیم ملی فوتسال که دو سال از قهرمانی آنها در آسیا می گذشت در اظهارنظری عجیب گفته بود: «ملی پوشان در شرایطی اعتراض می کنند که قبل از اجرای برنامه های هدفمند فدراسیون پیش بینی نمی کردند در  آسیا پنجم و ششم هم شوند.»

او پا را فراتر گذاشته و با منت می گوید که بازیکنان فوتسال که معترض هستند به دلیل برنامه های ما ارزش اجتماعی شان هم بیشتر شده است.

 می دانید مبلغ پاداش ها چقدر بوده؟

22 میلیون تومان آن هم دو سال قبل. خانم صوفی زاده، که خودتان را مدعی و همه کاره فوتبال زنان می دانید چرا تا امروز نسبت به اتفاقی که برای فوتبال زنان افتاده واکنشی نشان نداده اید؟ جوابتان مشخص است.

 برای شما هم فوتبال زنان اهمیتی ندارد. آنقدر همه در فدراسیون در گیر و دار نوشتن اساسنامه ای هستند که «نه سیخ بسوزه نه کباب» و بعد هم به دنبال پُست و مقام و رسیدن به جام جهانی تا پُشت آن قایم شوند که دیگری وقتی برای رسیدگی به مسائل فوتبال زنان نمی ماند.

لیلا صوفی زاده آیا می داند که لیگ فوتبال زنان به بدترین شکل ممکن برگزار می شود؟

 آیا می داند بازیکنان تیم شهرداری بم برای فرار از سرمای رختکن تیم همیاری ارومیه که سیستم گرمایشی آن خاموش بوده، به آمبولانس پناه برده اند؟

آیا می داند بعضی از ورزشگاه های فوتبال زنان رختکن ندارند؟

 آیا می داند تیم های باشگاهی زنان به دلیل بی پولی منحل می شوند؟ بله حتما می داند.

 وقتی من و مخاطبان دیگر می دانیم خانم صوفی زاده هم می داند. ولی مثل اینکه برایتان بهتر است چشم هایتان را ببندید و چیزی نبینید تا این روزها هم بگذرد. خانم صوفی زاده ما از «ماداگاسکار» کمتریم؟

افسون حضرتی روزنامه نگار ورزشی


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی جامعه شناسی زن روز

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
من موندم براي چي بايد اين همه در زمينه ورزش بانوان سهل انگاري كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
خروج تيم ملي از رده بندي نشون دهنده عدم رسيدگي ما به ورزش زنان هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
ورزش جوانان رو داغون كرديم اون هم خصوصا در زمينه زنان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین