پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
مهین فرهادی زاده، دوران سازندگی را دوران طلایی برای ورزش زنان یاد نموده و بیان داشته است که اقدامات انجام شده برای این حوزه در دوران سازندگی را می‌توان بعنوان یک نقطه عطف برای ورزش زنان در نظر گرفت. سوال اینجاست که ایشان مبتنی برسلیقه فرمایش کرده اند یا مبتنی بر منطق و شاخص؟ لازم به توضیح است که برخی از کارشناسان، حداکثر اثر دوره هاشمی بر ورزش زنان را، اثرات آغازگری وابسته به خویشاوندسالاری که صرفا تاکید خاصی بر ورزش قهرمانی زنان داشته، می‌دانند. غفلت دوره سازندگی از ورزش همگانی، حرفه‌ای و آموزشی زنان نیز قابل بحث و بررسی است.
شعار سال: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۱۳ در روستای نوق بهرمان شهرستان رفسنجان به دنیا آمد و در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۵ در شهر تهران درگذشت. هاشمی رفسنجانی روحانی، مفسر قرآن و سیاستمدار ایرانی بود که به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌شد. او از ۲۵ مرداد ۱۳۶۸ تا ۱۲ مرداد ۱۳۷۶ چهارمین رئیس‌جمهور ایران بود. پیش از آن اولین رئیس مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ بود. در طول جنگ ایران و عراق رفسنجانی به عنوان نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع عملاً فرماندهی نیرو‌های مسلح را برعهده داشت. رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا زمان فوت، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت. او در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نمایندگی استان تهران در آن را بر عهده داشت و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰، دومین رئیس این مجلس بود. رفسنجانی همچنین رئیس هیات مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود.

رئیس جمهور دوره سازندگی ایران همواره بر ورزش تاکید داشتند و یکی از کسانی بودند که در راه گرم شدن تنور ورزش پس از انقلاب و حضور بانوان در مسابقات برون مرزی تلاش‌ها و حمایت‌های فروانی را انجام دادند.

میهن فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان، در این رابطه گفت: زنان در دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از پیروزی انقلاب در کنار مردان در تمام صحنه‌های مبارزه و دفاع مقدس حضور موثر داشتند که در دهه دوم هم که همزمان شد با دوره سازندگی باز هم زنان در میدان حضور داشتند و در مسئولیت‌های مختلف نقش آفرینی کردند.

او اضافه کرد: مرحوم هاشمی همواره نگاه متفاوتی نسبت به ورزش زنان داشت طوری که می‌توان اقدامات انجام شده برای این حوزه در دوران سازندگی را دوران طلایی و یک نقطه عطف برای ورزش زنان دانست. به هر جهت در ابتدا ورزش زنان نیاز به یک نگاه و حمایت قوی داشت که به نظرم این حمایت مرحوم هاشمی بینظیر بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:  19 دی ۱۳۹۹، کد خبر: 1117062، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
چرا باید این همه در زمینه بنیان های ورزشی و زیر ساخت ها حتی در حد تعریف ها مشکل داریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین