پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
احتشام اظهار کرد: ما همه جا از تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، دعوت از سرمایه گذاران و پهن کردن فرش قرمز برای آنها سخن می گوییم اما در عمل فرایند امور مربوط به فعالیت سرمایه گذاران در استان طولانی است.
شعارسال: محسن احتشام در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با حضور معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهارکرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف در استان فراهم شود، اظهار کرد: ما همه جا از تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، دعوت از سرمایه گذاران و پهن کردن فرش قرمز برای آنها سخن می گوییم اما در عمل فرایند امور مربوط به فعالیت سرمایه گذاران در استان طولانی است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کار صدور پروانه ساخت برای واحدهای صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی استان در تهران انجام می شد و در ادامه هم به مشهد واگذار شده است، عنوان کرد: بازهم به دلیل تعدد واحدها و حجم بالای کار در مشهد، روند صدور پروانه های ساخت طولانی است.

احتشام با اشاره به اینکه ظرفیت صدور پروانه ها در خراسان جنوبی وجود دارد، تاکید کرد: باید صدور پروانه های ساخت به مانند سایر استانها به این استان نیز واگذار شود در این راستا باید از طرف وزارت بهداشت تفویض اختیار به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داده شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی با جدیت پیگیر و خواهان رفع این مشکل است، ادامه داد: از اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سایر دستگاه های ذیربط نیز انتظار پیگیری موضوع را داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه دولت افغانستان در راستای حمایت از صنایع این کشور، قوانینی وضع کرده است، گفت: کالاهای صادراتی به افغانستان باید تأییدیه استاندارد، نمایندگی وزارت امور خارجه و کنسولی داشته باشد.

وی اظهارکرد: این قوانین در راستای حمایت ها از تولید کنندگان کشور افغانستان است که البته بازگشایی و رونق بازارچه های ما را با مشکل روبرو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نگاه ما برای صادرات نباید صرفاً به افغانستان محدود شود، عنوان کرد: با توجه به حمایت های گسترده دولت افغانستان از صنایع این کشور، در آینده تجار و بازرگانان افغانی فقط خریدار مواد اولیه ما خواهند بود همانطور که در خصوص برخی کالا ها از جمله آبمیوه ها و خوراکی ها این اتفاق رخ داده و آنها در این بخش ها خودکفا شده اند.

احتشام تصریح کرد: تجار و بازرگانان استان و کشور ما بازارهای هدف دیگری را نیز برای تولید استان مد نظر قرار دهند و ما هم در اتاق بازرگانی پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند همچنین از برگزاری نمایشگاهی در هرات همزمان با آبان ماه امسال خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی غرفه ای در این نمایشگاه در اختیار خواهد گرفت و آمادگی دارد بدون دریافت هزینه، نسبت به عرضه کالاهای تولید کنندگان استان در این غرفه اقدام کند.

احتشام با اشاره به مکاتبات اتاق بازرگانی برای تعدیل مالیات در استان، افزود: مباحث مربوط به بازار افغانستان را نیز رصد می کنیم تا بتوانیم برای آینده در این راستا برنامه ریزی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا، تاریخ انتشار: دوشنبه 5 مهر 1395 ، کدخبر: 46974 ، www.birjandrasa.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین